اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کنف

پارچه کنف چه نوع پارچه ای است؟

پارچه کنف نوعی از منسوج است که با استفاده از الیاف ساقه های گیاه شاه دانه ساتیوا (Cannabis sativa) تولید می شود. این گیاه به عنوان منبعی عظیم از کشش و الیاف بادوام نساجی برای هزاران سال شناخته شده است، اما خصوصیات روانگردان گیاه شاه دانه ساتیوا، اخیرا کشاورزان تولید این محصول زراعی بسیار با فایده را با مشکل رو به رو کرده است. از هزاران سال پیش، شاه دانه ساتیوا برای دو هدف مجزا پرورش داده شده است.

از یک سو، بسیاری از نسل های تولید کنندگان این گیاه به دلیل وجود تتراهیدروکانابینول (THC) و دیگر ساختارهای شیمیایی روانگردان به نام کانابینوئیدها (cannabinoids) به صورت دلخواه به پرورش این گیاه مشغول گردیده اند. از سویی دیگر، بقیه تولید کنندگان همواره برای تولید الیاف قویتر و بهتر به پرورش شاه دانه ساتیوا پرداخته اند و در این بین تلاش کرده اند تا سطح کانابینوئیدهای روانگردان تولید شده توسط این محصول زراعی را کاهش دهند.

در نتیجه دو هدف مجزا برای گیاه شاه دانه ساتیوا پدید آمده است. افسانه ای خیالی در مورد این گیاه می گوید که گیاه نر و ماده شاه دانه ساتیوا به ترتیب برای تولید کنف و ماده روانگردان ماری جوانا مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت عمده برداشت های کنف در سراسر جهان از نوع مونث این گیاه انجام می شود. با این حال گیاهان شاه دانه ساتیوای ماده که برای تولید محصولات نساجی پرورش داده می شوند، THC بسیار پایینی دارند و عموما جوانه های آنها نیز به صورت چسبان نیستند.

پارچه های کنف ارگانیک

ساقه های گیاه کنف از دو لایه تشکیل شده است. لایه خارجی از طریق الیاف ساقه ای طناب مانند شکل گرفته است و لایه داخلی شامل مغز چوب است. فقط لایه خارجی ساقه شاه دانه ساتیوا برای اهداف نساجی مورد استفاده قرار می گیرد و از لایه داخلی آن عمدتا برای سوخت، ماده ساختمانی و ساخت محل استراحت دام ها استفاده می شود.

وقتی لایه خارجی الیاف ساقه ای از گیاه کنف جدا می شود، می توان آن را به طناب یا نخ تبدیل نمود. طناب حاصل شده از کنف به حدی قدرتمند است که به عنوان انتخاب نخست برای دکل ها و بادبان های کشتی بر روی شناورهای دریایی به کار برده می شود و یک ماده عالی برای لباس هایی شناخته می شود که بهتر از پنبه و منسوجات مصنوعی هستند.

با این حال، از آنجا که بسیاری از قوانین در جهان نمی توانند بین ماری جوانای سرشار از THC و کنف (که تقریبا هیچگونه THC ندارد) تمایزی قائل شوند، لذا اقتصاد جهانی تا حدود زیادی از مزایای کنف محروم شده است. در این صورت بخشی از مردم که نمی دانند کنف چیست، آن را به عنوان یک ماده مخدر بد نام می کنند. با این وجود تعداد زیادی از کشورها راغب هستند تا کشت کنف صنعتی را به صورت جدی تر انجام دهند که این موضوع نشان می دهند که دوره رنسانس جدید پارچه کنف در حال نزدیک شدن به دوران اوج خودش است.

وقتی کنف به پارچه تبدیل می شود، بافت آن شبیه به پنبه است، اما تا حدودی حس شبیه به کاموا به فرد منتقل می کند. پارچه کنف تمایل زیادی به کوچک شدن ندارد و به شدت در مقابل پرزدهی مقاومت می کند. از آنجا که الیاف این گیاه بلند و تنومند است، لذا پارچه کنف بسیار نرم تولید می شود و طول عمر بسیار بالایی دارد. اگر یک تی شرت پنبه ای معمولی در بهترین حالت خود حدود 10 سال عمر کند، تی شرت ساخته شده از کنف ممکن است تا حدود دو یا سه برابر بیشتر از این زمان دوام داشته باشد. برخی تخمین ها حاکی از آن است که پارچه کنف نسبت به پارچه پنبه ای، سه برابر قویتر است.

خواص پارچه کنف

علاوه بر این، کنف یک پارچه سبک وزن است، بنابراین قابلیت تنفس بالایی را برای آن می توان متصور شد و توانایی مؤثری برای عبور دادن رطوبت از پوست به اتمسفر دارد، لذا برای اقلیم های گرم بسیار ایده آل است. رنگ آمیزی این نوع از پارچه بسیار آسان است و به شدت در برابر قارچ، کپک و میکروب های مضر مقاوم است. با هر بار شستشو این پارچه نرم تر می شود و الیاف آن حتی پس از تعداد زیادی شستشو از بین نمی روند. از آنجا که تولید پارچه کنف ارگانیک به صورت پایدار نسبتا آسان است، بنابراین این منسوج برای تولید لباس نیز ایده آل محسوب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>