اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کنف

پارچه کنف چگونه تولید می شود؟

کنف به عنوان یک محصول زراعی در اقلیم های معتدل با رطوبت بالا رشد می کند و گیاهان شاه دانه ساتیوا معمولا برای برداشت در نیمه ماه آگوست در آمریکای شمالی آماده هستند. بیشتر گیاهان استفاده شده برای پارچه کنف با دستگاه مخصوص برداشت می شوند و سپس به این گیاهان اجازه داده می شود تا به مدت 4 الی 6 هفته در معرض رطوبت قرار گیرند که حذف پکتین در این صورت به صورت طبیعی آسان می شود.

در ادامه ساقه های کنف به عدل هایی مانند علوفه خشک تبدیل می گردند و سپس از ماشین های حلاجی (باز کننده الیاف) یا یک آسیاب چکشی برای جداسازی بخش خارجی الیاف گیاه از هسته چوبی آن استفاده می شود. الیاف ساقه ای جدا شده سپس به رشته ها کارد می شوند تا ناخالصی های آنها از بین رود. بعد از گذشت این مرحله، تولید کنندگان ممکن است از خمیر سازی برای تولید محصولات کاغذی، حصیربافی برای ساخت نمد و قالی یا انفجار بخار برای ارائه دادن کنف خام به الیاف قابل پوشیدن استفاده نمایند.

وقتی فرآیند انفجار بخار کامل شد، کنف برای ریسیده شدن به نخ و بافتن به منسوجات آماده است. در این مرحله از فرآیندهای مشابهی که برای تولید سایر پارچه ها استفاده می شود، برای ساخت پارچه کنفی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نخ ساخته از این ماده در پارچه های محکم بافته می شود و این پارچه ها ممکن است برای طیف وسیعی از اهداف مصرف کنندگان مورد استفاده قرار گیرند. در کل فرآیند ساخت پارچه کنف را می توان به پنج مرحله زیر خلاصه کرد:

  • برداشت کردن گیاهان کنف: بیشتر گیاهان استفاده شده برای پارچه کنف با دستگاه مخصوص برداشت می شوند.
  • خیساندن و در معرض رطوبت قرار دادن: الیاف از پوست گیاه جدا می شوند و به آنها اجازه داده می شود تا به مدت 4 الی 6 هفته در معرض رطوبت قرار گیرند.
  • کارد کردن به رشته ها: الیاف ساقه ای جدا شده به رشته ها کارد می شوند و جهت حذف ناخالصی ها تمیز می گردند.
  • خمیر سازی، حصیر بافی یا بخار: تولید کنندگان ممکن است از خمیر سازی برای تولید محصولات کاغذی، حصیر بافی برای ساخت نمد و قالی یا انفجار بخار برای ارائه دادن کنف خام به الیاف قابل پوشیدن استفاده نمایند.
  • بافتن به محصولات نساجی: کنف برای ریسیده شدن به نخ و بافتن به منسوجات آماده است.

پارچه کنف چه کاربردی دارد؟

کاربرد اولیه پارچه کنف برای پوشاک است. در تاریخ مدرن، این نوع از پارچه برای کسانیکه به گیاه شاهدانه (حشیش) علاقه بسیار زیادی داشتند، به عنوان یک کالای جدید بسیار مهم و عزیز بود. هر چند که پارچه کنف هنوز هم در خرده فرهنگ افراد وابسته به مواد مخدر به شدت محبوب است، اما اکنون مردم زیادی در سراسر جهان بدون توجه به قابلیت های روانگردانی این پارچه، از کنف به دلیل خواص مفیدی که دارد، استقبال می کنند.

از نمونه های رایج لباس ساخته شده از کنف می توان به لباس های زنانه، دامن، ژاکت، تی شرت، پولیور کلاه دار و لباس برای بچه ها اشاره کرد. این نوع از پارچه به خصوص برای تی شرت ها بسیار محبوب است، چون مقاومت خوبی در برابر سایش و پارگی دارد. بیشتر تی شرت های پنبه ای بعد از مدتی شستشو دچار کجی، ناهمواری، کوچک شدن و از ریخت افتادن می شوند، اما شکل و ظاهر تی شرت های کنفی برای سال های متوالی حفظ می گردد.

علاوه بر این، این نوع از پارچه در طیف متنوعی از منسوجات خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. منسوجات خانگی ساخته شده از این ماده در میان افراد وابسته به مواد مخدر به شدت محبوب هستند، اما استفاده از پارچه کنفی برای رومیزی، پارچه رو مبلی و حوله ظرفشویی بسیار رایج شده است. پارچه کنف به خصوص برای استفاده در حوله ها محبوب است، چون قابلیت جذب و دوام بسیار بالایی دارد.

هر چند که بعضی از مصرف کنندگان ممکن است کنف را برای ملافه های خواب انتخاب کنند، اما یکی از عیب های این پارچه این است که به اندازه کافی مانند پنبه نرم نیست (پنبه به دلیل تراکم نخ بالا، نرمی بیشتری دارد)، پس ممکن است در هنگام تماس مستقیم با پوست، راحتی قابل توجهی با استفاده از این پارچه حاصل نشود. به عبارت دیگر، ماندگاری قابل توجه پارچه کنف آن را به یک ماده عالی برای استفاده در پرده ها و لحاف های رو تختی تبدیل کرده است.

هر چند که بعضی از افراد حساس و نکته سنج ممکن است استفاده از محصولات نساجی ساخته شده با کنف 100 درصد را انتخاب نمایند، اما مخلوط کردن این نوع از پارچه با دیگر منسوجات امری طبیعی و رایج است. مثلا ترکیب کردن پنبه و کنف زیاد اتفاق می افتد و می توان محصولاتی را یافت که با ابریشم نیز ترکیب شده اند. با مخلوط کردن کنف با سایر پارچه ها می توان منسوجات نرم تر و در عین حال با دوام تولید نمود. در کل کاربردهای کنف را به موارد زیر می توان خلاصه نمود:

  • برای پوشاک: استفاده شده در لباس زنانه (سارافون)، دامن، شلوار، ژاکت، تی شرت، پولیورهای کلاه دار و لباس برای بچه ها.
  • برای منسوجات: استفاده شده به عنوان رومیزی، پارچه روی مبل، حوله های ظرفشویی، ملافه های خواب، پرده و لحاف رو تختی.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نمیگم :
خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوب بود \(^o^)/
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>