اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه کنف

پارچه کنف در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

تولید پارچه کنف در جهان (بزرگ ترین صادر کننده: چین، اولین تولید کننده: کشورهای آسیایی و خاور میانه).
تقریبا 70 درصد از تولیدات جهان در زمینه پارچه کنف توسط چین تولید می شود. با این حال به دلیل قوانین سهل انگارانه در زمینه نیروی کار و مقررات زیست محیطی، مشخص نیست که کنف تولید شده در این کشور از نظر زیست محیطی پایدار یا غیر سمی باشد. علاوه بر این، فقط بخش کمی از کنف تولید شده در چین به پارچه تبدیل می شود و بخش عمده آن به سوخت، کاغذ یا دیگر محصولات صنعتی تبدیل می گردد.

دیگر تولید کننده بزرگ این محصول زراعی، فرانسه است. اتریش، شیلی و بریتانیا جزء کشورهای دیگر تولید کننده برتر کنف به شمار می آیند. در کل بیش از 30 کشور در سراسر جهان، کنف صنعتی تولید می نمایند و تولید کردن این محصول زراعی در ایالات متحده رو به رشد است.

اجازه کاشت کنف صنعتی برای اهداف تحقیقاتی در سطح فدرال ایالات متحده توسط لایحه مزرعه داری فدرال در سال 2014 مجاز دانسته شده است، با این حال بیشتر ایالت ها این امور را خودشان مدیریت می کنند و این محصول زراعی را برای اهداف تجاری بدون کسب اجازه صریح از دولت فدرال پرورش می دهند. در بیشتر موارد، ایالت هایی که تلاش می کنند تا این محصول کشاورزی را پرورش دهند، آنهایی هستند که استفاده تفریحی از ماری جوانا را قانونی اعلام کرده اند.

اگرچه تغییرات زیادی در زمینه کاشت کنف در دوران مدرن به وجود آمده است، اما این گیاه بخشی جدایی ناپذیر از کوشش های کشاورزی انسان قبل از آغاز دوران شهرنشینی به شمار می آید. اعتقاد بر این است که این محصول زراعی برای اهداف پزشکی به مدت حداقل 10 هزار سال پیش کاشته می شده است که این تاریخ نشان می دهد که کنف اولین گیاه کاشته شده توسط انسان ها بوده است.

با این وجود، توسعه پارچه کنف تا آغاز دوران آهن اتفاق نیفتاده است. خواص مخدر و پزشکی این گیاه باعث شد تا کاشت آن به سرعت در اروپا و آسیا گسترش پیدا کند. با آغاز دوران استعمار، کنف به آمریکا نیز وارد گردید و در اوایل قرن 16 میلادی با موفقیت در شیلی کاشته شد.

چهره های برجسته ای در تاریخ آمریکا مانند جورج واشنگتن (George Washington)، توماس جفرسون (Thomas Jefferson) و اندرو جکسون (Andrew Jackson) جزء افرادی بودند که کاشت کنف را برای اهداف تجاری دنبال می کردند، اما کشت این محصول زراعی در ایالات متحده در اواخر دهه 1930 میلادی ثمری جز بدنامی نداشت. این امکان نیز وجود دارد که بخشی عظیمی از تولید کنندگان کاغذ و الیاف مصنوعی در آمریکا از ترس رقابت با این محصول زراعی، پارچه کنف را به مواد مخدری نظیر ماری جوانا گره بزنند تا مانع از کشت این محصول شوند.

هزینه پارچه کنف به چه صورت است؟
تولید کردن پارچه کنف نسبت به تولید پنبه هزینه بیشتری ندارد، اما بعضی از عوامل بازار موجب افزایش قیمت این پارچه می شوند. مثلا پنبه در مقیاس بیشتری از کنف تولید می گردد، بنابراین باید قیمت آن با توجه به حجم تولیدی کمتر باشد. علاوه بر این، چون پارچه کنف جزء محصولات جدید در زمان خودش به شمار می آید، لذا بعضی از خرده فروشان برای این منسوج، قیمت های غیر منطقی و غیر واقعی در نظر می گیرند.

جالب اینجاست که تولید الیاف کنف در واقع ساده تر و مؤثر از تولید پنبه است، در این حالت منطق می گوید که این عامل باید موجب کاهش هزینه های خرید پارچه کنف نسبت به پارچه پنبه ای شود. تا زمانیکه قوانین در نظر گرفته شده برای این منسوج منطقی تر نشود و تا وقتیکه نتوان این محصول را به عنوان جایگزین رایج برای پنبه مورد قبول قرار داد، نباید انتظار داشت که این قیمت های غیر منطقی از بین رود.

چه تفاوتی بین انواع پارچه کنف وجود دارد؟

فقط یک نوع عمده از پارچه کنف وجود دارد. هر چند که کیفیت، نرمی و بافت این پارچه ممکن است از تولید کننده ای به تولید کننده دیگر متفاوت باشد، اما فرآیند اولیه یکسان جهت ساخت پارچه کنف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه حاصل از پنبه قویتر، از کرباس نرمتر و طول عمری به اندازه چند دهه خواهد داشت.

پارچه کنف چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

تولید این پارچه ذاتا از نظر زیست محیطی پایدار است، چون شواهد گویای این واقعیت است که بشر برای هزاران سال بدون صدمه زدن به هیچگونه اقلیمی توانسته است تا پارچه کنف را تولید نماید. با این حال، از آنجا که تولید کنف در مقیاس های بزرگی انجام می شود، بنابراین مشخص نیست که همه تولید کنندگان این پارچه، روش پایدار یکسانی را برای کاشت و فرآوری تولید (که برای حفظ تولید پارچه کنف از نظر اکولوژی مهم است) دنبال نمایند.

در بیشتر حالت ها، پژوهش بی نظیر انجام گرفته در سال 1998 به عنوان مرجعی در مورد موضوع پایداری زیست محیطی پارچه کنف در نظر گرفته می شود. محققین ذکر کرده اند که تولید این ماده به زمین کمتری نسبت به پنبه نیاز دارد و مواد سمی کمتری در خاک و اکوسیستم توسط کنف منتشر می شود.کنف به عنوان ماده خام منفی کربن نیز شناخته می شود، یعنی کربن بیشتری را نسبت به محصولاتش جذب می کند. تولید این محصول زراعی به آفت کش های کمتری نیاز دارد و به هیچگونه علف کشی برای تولید آن نیاز نیست. به عبارت دیگر مشخص شده است که تولید کنف ممکن است به نیتروژن بیشتری نسبت به رشد پنبه نیاز داشته باشد.

گواهینامه های موجود برای پارچه کنف

با توجه به قانون تصویب شده توسط دپارتمان کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای کنف صنعتی در سال 2016، اکنون می توان این محصول زراعی را به عنوان ارگانیک مورد تأیید قرار داد. در نظر گرفتن این گیاه به عنوان ارگانیک در اتحادیه اروپا نیز امکان پذیر شده است و سازمان های مستقل مختلف زیادی وجود دارند که پس از بررسی کردن کامل پارچه کنف، آن را تأیید می نمایند.

مثلا استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS) فقط پارچه هایی که حداقل 70 درصد ارگانیک باشند را تأیید می کند و مواد استفاده شده در پارچه باید الزامات سختگیرانه استانداردهای محیط زیستی را برای دریافت گواهینامه از سوی GOTS رعایت نمایند. سازمان دیگری به نام Ecocert، در صورتیکه حداقل 95 درصد از اجزای پارچه کنف ارگانیک باشد، لوگوی OCS 100 را به آنها اهدا می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>