اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه سوما

پارچه پنبه سوپیما چه نوع پارچه ای است؟

پنبه سوپیما (Supima cotton) یک نوع با کیفیت بالا از پنبه است که از طریق گیاه گوسیپیوم باربادنس (Gossypium barbadense) تولید می شود. پنبه سوپیما به عنوان یکی از نرم ترین و قوی ترین حالت های پنبه در جهان شناخته می شود و روش های تولید و اعتبارنامه ای که برای آن مورد استفاده قرار می گیرد با انواع دیگر پنبه پیما (Pima cotton) متفاوت است.

الیاف پنبه از طریق گیاه گوسیپیوم باربادنس استخراج می گردند که به عنوان پنبه استیپل فوق بلند (ELS) در نظر گرفته می شوند، چون طول آن حداقل 34 میلیمتر است. مثلا بیشتر انواع الیاف پنبه، 20 میلیمتر یا کمتر طول دارند و این طول اضافی که از طریق گیاه گوسیپیوم باربادنس تولید می شود، باعث می گردد تا الیاف پنبه کششی تر شوند و راحت تر بتوان آنها را به شکل نخ با کیفیت در آورد.

گیاه گوسیپیوم باربادنس به صورت طبیعی در نواحی مختلف گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند و پارچه ایجاد شده از این الیاف پنبه به مدت هزاران سال در کشورهای آمریکای جنوبی و جزایر هند غربی تولید شده است. این گیاه به دلیل گل های زرد روشنی که دارد، به آسانی قابل تشخیص است و به شکل یک درختچه رشد می کند.

هر چند که پارچه های پنبه سوپیما و پیما از نظر روش تولید متفاوت هستند، اما هر دو نوع پنبه از الیاف درخت گوسیپیوم باربادنس استخراج می شوند و پارچه های ساخته شده از این نوع پنبه معمولا در منسوجات نفیس به کار می روند. دیگر منسوجات فاخر را فقط می توان در آب سرد شستشو داد، اما پنبه سوپیما و پیما را می توان در آب گرم نیز شست و حتی آنها را با خشک کن نیز می توان خشک نمود.

یکی از دلایلی که مصرف کنندگان به پنبه سوپیما علاقمند هستند به مقاومت خوب پارچه در برابر پرزدهی یا کرکی شدن بر می گردد. غوزهای پنبه ای به هم پیچیده الیاف پنبه به عنوان پرز شناخته می شوند که بر روی بیشتر محصولات پنبه ای با افزایش عمر ظاهر می شوند و بعد از اینکه حدود 10 سال از شستشوی آنها گذاشت، شروع به ظاهر شدن بر روی بیشتر محصولات پنبه ای می کنند.

با این حال ممکن است که پوشاک یا محصولات نساجی خانگی ما که از پنبه سوپیما درست شده است، برای سالها بدون اینکه نشانی از پرزدهی در آنها وجود داشته باشد، قابل استفاده باشند. سوپیما در حالت کلی از همه انواع مختلف پنبه، طول عمر بیشتری دارد و به راحتی می توان پوشاک ساخته شده از این ماده را پیدا کرد که برای دهه ها بدون هیچگونه نشان قابل توجهی از پارگی یا سایش باقی مانده باشد.

همه پنبه های سوپیمای خالص توسط انجمن سوپیمای آمریکا (ASA) تأیید می شوند. این انجمن شامل گروهی از کشاورزان و تولید کنندگان نساجی است که دور هم گرد می آیند تا کیفیت بسیار بالایی که در اصل برای پنبه پیما شناخته شده است را حفظ کنند. این انجمن فقط در ایالات متحده وجود دارد، پس فقط خرید پارچه سوپیمای واقعی در ایالات متحده آمریکا امکان پذیر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>