اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه سویا

پارچه پنبه سوپیما چگونه ساخته می شود؟

هر چند که بیشتر تولید کنندگان پنبه، استفاده تا حد ممکن خودکار از فرآیندهای تولید را انتخاب می نمایند، اما بسیاری از فرآیندهای تولید پنبه سوپیما هنوز با دست انجام می شود. حتی اگر تمام فرآیندهای تولید به صورت خودکار انجام گیرد، باز هم بیشتر تولید کنندگان پنبه گوسیپیوم باربادنس برای شروع فرآیند تولید به چیدن دستی دانه های پنبه نیاز دارند.

سپس الیاف این دانه ها جدا می شود و الیاف در درون عدل ها (bales) فشرده می گردد. در ادامه عدل ها به کارخانه تولید در مقیاس بزرگ منتقل می شوند، در آنجا الیاف از هم باز می گردند و به یک دستگاه مخلوط وارد می شوند. پس از اینکه الیاف گوسیپیوم باربادنس مخلوط شدند، کارد می شوند که این فرآیند به وسیله الیاف در یک شبکه از رشته های طناب مانند شکل می گیرد. عملیات کاردینگ را می توان توسط دست یا ماشین انجام داد، اما بیشتر تولید کنندگان، مرحله بعدی شانه زنی را به صورت خودکار انجام می دهند.

شانه زنی باعث می شود تا ناخالصی های رشته های پنبه حذف گردد، سپس رشته ها بر روی ماسوره هایی به نام بوبین ها (bobbins) بارگذاری می شوند. در ادامه رشته ها به نخ ریسیده می گردند و برای بافته شدن به پارچه آماده می شوند.

بیشتر تولید کنندگان پنبه سوپیما برای رشد محصولات زراعی شان از فرآیندهای غیر سمی، پایدار و ارگانیک استفاده می نمایند. وقتی شما در حال تولید یک محصول لوکس جهت محافظت از نامش هستید، منطقی است تا تلاش های لازم را برای انجام کارها به بهترین شکل انجام دهید. این موضوع دلیل دیگری است که چرا مصرف کنندگان پنبه سوپیما را به پنبه پیما یا سایر شکل های مجلل این نوع منسوج ترجیح می دهند. در حالت کلی می توان 6 مرحله را برای تولید پنبه سوپیما متصور شد:

  • چیدن: بیشتر تولید کنندگان پنبه گوسیپیوم باربادنس، فرآیند تولید را با چیدن دستی دانه های پنبه شروع می کنند.
  • جداسازی و فشرده نمودن: سپس الیاف از دانه های پنبه جدا می شود و در عدل ها فشرده می گردند.
  • مخلوط کردن: در ادامه عدل ها به کارخانه های تولید پنبه در مقیاس بزرگ منتقل می شوند و الیاف وارد دستگاه مخلوط می گردند.
  • عملیات کاردینگ: فرآیند توسط الیافی که در یک شبکه از رشته های طناب مانند شکل می گیرد، انجام می شود. کاردینگ را می توان با دست یا ماشین انجام داد.
  • شانه زنی: شانه زنی سبب حذف ناخالصی های رشته های پنبه می شود. سپس رشته ها بر روی ماسوره هایی به نام بوبین ها بارگذاری می شوند.
  • بافتن: در ادامه رشته ها به نخ ریسیده می شوند و برای بافته شدن به پارچه آماده می گردند.

پارچه پنبه سوپیما چه کاربردی دارد؟

این نوع از پنبه معمولا برای تولید پوشاک مجلل و نفیس و همچنین منسوجات خانگی مانند ملافه مورد استفاده قرار می گیرد. حتی اگر پنبه سوپیما بسیار کشسان باشد، باز هم به دلایل مسائل اقتصادی نمی توان از آن در کاربردهای تجاری استفاده نمود. تی شرت ها، لباس های مجلسی، زیر پوش ها، لباس های خواب و پیژامه ها جزء نمونه هایی هستند که برای تولید آنها از سوپیما استفاده می شود.

این نوع از پنبه بسیار نرم است، به همین خاطر اغلب به عنوان جایگزینی برای ابریشم از آن استفاده می شود؛ به خصوص هر نوع پوشاک یا وسایل تزئینی که معمولا از پوشاک ساخته شده باشد را می توان از طریق پنبه سوپیما نیز تولید نمود. اگر سوپیما به طور کامل جایگزین ابریشم نشود، بسیاری از تولید کنندگان سعی می کنند تا این دو پارچه مجلل را با هم مخلوط نمایند. به طور کلی کاربردهای پارچه پنبه ای سوپیما را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

  • برای منسوجات خانگی: استفاده شده در ملافه.
  • برای پوشاک: استفاده شده در تی شرت ها، لباس های مجلسی، پیراهن ها و زیر پوش.
  • به عنوان جایگزینی برای ابریشم: استفاده شده در لباس خواب و پیژامه.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>