اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه پنبه ای سوپیما در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

تولید سوپیما در جهان (اولین کشور سازنده: ایالات متحده، بزرگ ترین صادر کننده: ایالات متحده).   همه پنبه سوپیما در ایالات متحده رشد می کند. شبکه ای از کشاورزان در سراسر نیمه جنوبی ایالات متحده آمریکا وجود دارند که این نوع از پنبه را رشد می دهند و هر نفر از این کشاورزان به عنوان عضوی از ASA شناخته می شوند. بیشتر این کشاورزان در کالیفرنیا هستند، اما تعداد محدودی از تولید کنندگان سوپیما در آریزونا، نیو مکزیکو و تگزاس نیز وجود دارند.

کشت پنبه سوپیما در ایالات متحده با همکاری بین USDA و نمایندگان قبیله سرخ پوستی پیما در اوایل دهه 1900 میلادی آغاز شد. قبیله سرخ پوستی پیما، نحوه کشت پنبه پیما را از اجداد خود فرا گرفته بودند و USDA در اندیشه احیاء مجدد تولید گوسیپیوم باربادنس در ایالات متحده بود. در قرن های 18 و 19 میلادی، تولید پنبه گوسیپیوم باربادنس بر روی جزایر سدی سواحل جورجیا و کارولینای شمالی نسبتا رایج بود.

کشاورزان در اصل این گونه از پنبه را از برمودا و دیگر جزایر گرمسیری به ایالات متحده آورده بودند و برخی از گیاهان گوسیپیوم باربادنس آمریکایی، راه خود را از شمال به آمریکای جنوبی باز کرده بودند.پنبه گوسیپیوم باربادنس به طور باور نکردنی در ایالات متحده و خارج از آن محبوب گردید، اما استفاده گسترده از ماشین پنبه پاک کنی سبب منصرف شدن از ادامه تولید این محصول زراعی شده است. با این حال، برنامه پایلوت USDA در زمینه تولید پنبه گوسیپیوم باربادنس یک موفقیت جالب بود و تولید پنبه پیما را سریعا در آریزونا از بین برد.

در حقیقت پنبه پیما به گونه ای محبوب پیدا کرده بود که برخی از شرکت های بی وجدان و بی اخلاق، محصولاتشان را به عنوان پنبه پیما برچسب می زدند، آنها حتی اگر حاوی محصولاتشان حاوی پنبه با الیاف بلند (LS) یا الیاف کوتاه (SS) هم بود، این کار را انجام می دادند. کشاورزان پنبه پیما در آریزونا و جاهای دیگر ایالات متحده از ترس از دست دادن ارزش محصولاتشان در بازار اشباع شده محصولات تقلبی تصمیم گرفتند تا سازمانی را جهت محافظت از بازار اصیل پنبه پیما در داخل و خارج از کشور راه اندازی نمایند.

پنبه سوپیما چیزی شبیه به پنبه پیما است، اما مصرف کنندگان می توانند اطمینان حاصل کنند که وقتی پنبه ای که خریداری می کنند، برچسب Supima را دریافت کرده است، آن پنبه یک پنبه واقعی و حقیقی است. این اصطلاح که ترکیبی از دو واژه superior (برتر) و Pima است، فقط به پنبه ای که براساس استانداردهای ASA رشد کرده است، اهدا می شود. هیچگونه پنبه سوپیمایی در خارج از ایالات متحده رشد نمی کند و ASA نیز برنامه ای برای توسعه و گسترش ندارد.

هزینه پارچه پنبه ای سوپیما چقدر است؟

پنبه سوپیما یکی از گران ترین شکل های پنبه در جهان است. چندین عامل وجود دارد که منجر به این قیمت بالا شده است. برای افراد مبتدی، کیفیت واقعی پنبه پیما تقریبا از هر نوع دیگری از پنبه بالاتر است که این موضوع نشان دهنده طبیعی بودن قیمت بالاتر این محصول در بازار آزاد است. با این وجود، پنبه سوپیما نسبت به پنبه پیما بسیار گران تر است.

در نظر داشته باشید که وقتی شما پارچه پنبه ای که برچسب پنبه پیما را خورده است، خریداری می کنید، مشکل است بگویید که آیا محصولی واقعی دریافت کرده اید یا خیر. مگر اینکه در طول فرآیند تولید در آنجا حضور داشته باشید و طول الیاف پنبه که به نخ ریسیده می شود را محاسبه نمایید. بنابراین تأیید واقعی بودن چیزیکه خریداری کرده اید، بسیار سخت خواهد بود.

اما همه پنبه های سوپیما توسط ASA مورد بررسی و تأیید قرار می گیرند و مصرف کنندگان تمایل دارند تا هزینه بیشتری را برای این اطمینان پرداخت نمایند. هیچ چیز بدتر از خرید یک کالای تقلبی نیست، به همین دلیل موفقیت پایدار ASA روز به روز بیشتر می شود. در کل هزینه های پنبه سوپیما در حدود سه برابر بیشتر از پنبه معمولی است.

فرقی نمی کند که شما به صورت انبوه یا جزئی پارچه را خریداری کنید، چون در هر صورت مجبور هستید تا هزینه بیشتری را برای مزیت دانستن اینکه پیمای خالص خریداری کرده اید، باید پرداخت نمایید. هزینه های این نوع پنبه حدود دو برابر بیشتر از پنبه ارگانیک است و حدود 75 درصد از پنبه پیما گران تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>