اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه سوما

چه تفاوتی بین پارچه های پنبه ای سوپیمای موجود وجود دارد؟

فقط یک نوع از پنبه که می توان واقعا آن را سوپیما دانست، وجود دارد. همه پنبه های سوپیما تحت نظارت و کنترل ASA رشد می کنند، یعنی هیچ نوع دیگری از پنبه را نمی توان به عنوان سوپیما در نظر گرفت (حتی اگر شباهت زیادی با تولیداتی که توسط این سازمان مورد تأیید قرار می گیرند، داشته باشند). با این حال دو نوع پنبه که شباهت زیادی با سوپیما دارند، وجود دارد و دانستن بیشتر در مورد گونه های مختلف پنبه برای مطمئن شدن از اینکه چیزی که انتخاب می کنید، بهترین نوع از پنبه موجود است، مهم خواهد بود. بعضی از نمونه های مشابه با پنبه سوپیما عبارتند از:

دیگر گونه های گوسیپیوم باربادنس

دو نوع دیگر پنبه وجود دارد که شما وقتی نوع حقیقی از پنبه را برای نیازهایتان انتخاب می کنید، باید در مورد آنها آگاه باشید. ما قبلا در مور تفاوت بین پنبه پیما و سوپیما بحث کرده ایم، اما در هنگام انتخاب پارچه پنبه ای برای کاربرد مور نیازتان به یاد داشتن تمایز بین دو نوع پنبه مهم است.

هر چند که بسیار بعید به نظر می رسد که با این نوع از پنبه، یعنی پنبه سی ایسلند رو به رو شوید، اما اطلاع داشتن از وجود آن خالی از لطف نیست. این نام به این دلیل به این نوع از پنبه گوسیپیوم باربادنس اطلاق شده است که توسط غربی ها در جزایر هند غربی بر روی جزیره سدی آمریکایی تولید شده است. هر چند که زمان زیادی از تولید این نوع پنبه نمی گذرد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که پنبه سی ایسلند و سوپیما از نظر فنی با هم تفاوت دارند.

پنبه مصری (Egyptian cotton)

بعضی از مصرف کنندگان اعتقاد دارند که پنبه مصری و پیما مشابه هم هستند، اما این دیدگاه نادرستی است. در حقیقت بیشتر پنبه مصری با پنبه LS تولید می شود که نسبت به پنبه ELS از تجمل کمتری برخوردار است. هر چند که بعضی از اشکال پنبه مصری، مانند Giza 45 ممکن است از نظر کیفیت و طول الیاف از پنبه سوپیما بهتر باشند، اما در کل کیفیت بیشتر انواع پنبه های مصری نسبت به پنبه پیما بسیار پایین تر است.

همانند اتفاقی که برای پنبه پیما به وجود آمده است، بسیاری از تولید کنندگان در حالتیکه پارچه از الیاف پنبه SS ساخته شده است، پارچه را به عنوان پنبه مصری برچسب می زنند. از نظر فنی، عبارت پنبه مصری به نوعی از پنبه اشاره دارد که در مصر تولید شده است.

پارچه پنبه ای سوپیما چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

پنبه سوپیما در میان انواع شکل های پنبه، کمترین تأثیر مخرب را بر روی محیط زیست دارد. تولید این نوع از پنبه، نسبتا کم است. پنبه پیما فقط پنج درصد از تولید کلی پنبه ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داده است و همانطور که می دانید همه پنبه پیما ساخته شده در آمریکا از نوع سوپیما نیست.

بنابراین از نظر مقیاس غیر ممکن است که پنبه سوپیما مانند انواع دیگر منسوجات، اثر مخرب بر روی محیط زیست داشته باشد. با این حال ASA قوانین سختگیرانه ای برای تولید کردن سوپیما وضع کرده است تا تولید کنندگان را از به کار بردن هر گونه روش های خطرناک و سمی در طول فرآیند تولید باز دارد.

این حقیقت که همه پنبه سوپیما در ایالات متحده آمریکا پرورش داده می شود، دلیل دیگری است که چرا تولید این نوع از پنبه بر روی محیط زیست تأثیر منفی ایجاد نمی کند. هر چند که این قوانین کامل و عالی نیستند، اما USDA، EPA و دیگر سازمان های دولتی ایالات متحده یک سری از قوانین را وضع کرده اند تا مانع از استفاده شرکت های آمریکایی از فرآیند های تولید خطرناک برای محیط زیست شوند. به عنوان مثال، اگر پنبه سوپیما در چین، هند یا اندونزی تولید می شد، بیشتر احتمال داشت که تولید این نوع از پنبه باعث خسارت به محیط زیست شود.

گواهینامه های موجود برای پنبه سوپیما

خالص بودن همه پارچه های پنبه ای سوپیما توسط ASA مورد تأیید قرار می گیرد. اگر یک محصول پنبه ای سوپیما تحت بررسی و تأیید ASA نباشد، سوپیمای خالص نیست و بیشتر احتمال دارد تا پنبه پیما یا نوعی از پنبه LS مانند پنبه مصری باشد. علاوه بر این، بعضی از پنبه های سوپیما ممکن است توسط USDA به عنوان ارگانیک تأیید شوند.

داشتن گواهینامه ارگانیک برای یک محصول سوپیما جهت پذیرش توسط ASA مورد نیاز نیست، اما استانداردهای سختگیرانه این انجمن کشاورزی، فرآیندهای کشت ارگانیک را به انتخاب برتر کشاورزانی که این محصول پنبه ای لوکس را پرورش می دهند، تبدیل می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>