اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه سوما

پارچه توییل چه نوع پارچه ای است؟

توییل (twill) در کنار بافت ساتین و ساده، یکی از سه نوع اصلی بافت مورد استفاده برای منسوجات است. به جای مشخص کردن نوع خاصی از الیاف پارچه ای، توییل به نوع خاصی از بافندگی اشاره دارد که منجر به یک الگوی مورب می شود. اما هم بافت ساده و هم بافت ساتین الگوهای مستقیم دارند. هزاران سال است که پارچه ها با الگوهای توییل بافته می شوند، بنابراین تعیین محل دقیق منشا این نوع پارچه دشوار است.

با این حال واژه توییل نوع جدیدی از کلمه قدیمی انگلیسی تویلی است که نیمی از واژه لاتین "بیلیکس (bilix)" را به خود اختصاص داده است. چند روش مختلف برای بافت پارچه توییل وجود دارد تا همیشه به عنوان توییل در نظر گرفته می شوند. در اصل تا زمانیکه خطوط مورب را بتوان در پارچه نهایی دید، آن پارچه به عنوان توییل در نظر گرفته می شود.

تولید شلوارهای جین راه راه یکی از معروف ترین زمینه هایی است که در آن از پارچه توییل استفاده می شود. این نوع شلوار به وضوح دارای خطوط مورب قابل روئیت است و این خطوط نتیجه این الگوی بافندگی منحصر به فرد به شمار می آیند. با این حال، این الگوی بافندگی در انواع دیگر پوشاک و منسوجات خانگی نیز به کار می رود.

لباس ها و منسوجات خانگی توییل در اصل از پنبه ساخته می شوند، اما امروزه دیدن این نوع پارچه که با مواد مصنوعی مانند پلی استر نیز تولید می شود، معمول است. در حالی که پنبه توییل در نگاه اول بسیار شبیه به کرباس به نظر می رسد، اما پارچه کرباس دارای الگوی بافت ساده است که منجر به ظاهر مورب نمی شود. پارچه توییل را می توان در رنگ ها، تراکم های نخ و استایل های مختلفی تهیه کرد و این پارچه به خاطر قابلیت طراحی عالی خود که از الگوی بافندگی منحصر به فرد آن نشات می گیرد، مشهور شده است.

پارچه توییل چه کاربردی دارد؟

پارچه توییل و مشتقات آن ممکن است برای تولید انواع مختلفی از پوشاک و منسوجات خانگی مورد استفاده قرار گیرند. این پارچه به دلیل کاربرد آن در شلوار جین بیشتر شناخته شده است. تمامی انواع جین ها، این الگوی شاخص مورب را دارند. مثلا شلوارهای کرباس نیز از جنس دنیم ساخته می شوند، اما آنها به جای پارچه توییل، پارچه ای با بافت ساده دارند.

با اینکه این پارچه در گذشته به طور معمول برای ساخت کت مورد استفاده قرار می گرفت، اما این روش این روزها کم تر رایج است. در عوض، دیدن این نوع بافت که برای ساخت تی شرت های یقه دارد و انواع مشابه لباس به کار می رود، معمول تر است. پارچه توییل اغلب برای تهیه زیر پیراهن، لباس زیر و یا هر نوع پارچه سبک دیگری که تماس مستقیم با پوست داشته باشد، مورد استفاده قرار نمی گیرد. در عوض بیشتر این محصولات نساجی با پارچه های بافت ساده ساخته می شوند.

در زمینه منسوجات خانگی، استفاده از این پارچه در ملحفه های رختخواب متداول است. از آنجا که این نوع پارچه می تواند با تعداد نخ بسیار بالا تولید شود، تقاضای زیادی برای ملحفه های توییل وجود دارد، و همچنین برای ساختن پتوهای سبک و روکشی برای لحاف ها به کار می رود. علاوه بر این، این نوع پارچه ممکن است برای ساخت انواع دیگری از لوازم منزل مثل رومیزی، پرده و حوله نیز مورد استفاده قرار گیرد. انواع ویژه ای از توییل مانند توییل لوزی معمولا برای ساخت انواع مختلفی از فرش و قالیچه به کار می روند. از این پارچه حتی ممکن است برای ایجاد تزئینات دیواری نیز استفاده شود. در کل کاربردهای پارچه توییل را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • برای پوشاک: استفاده شده در شلوارهای جین راه راه، ژاکت ها، تی شرت یقه دار، زیر پیراهن و لباس زیر.
  • برای منسوجات خانگی: استفاده شده در ملافه های خواب، پتو و روکش لحاف.
  • برای لوازم خانگی: استفاده شده در رومیزی، پارچه پرده ای، حوله، قالی، فرش و تزئینات دیواری.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>