اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پیما

پارچه پیما چه نوع پارچه ای است؟

پنبه پیما یک پارچه فوق العاده نرم است که الیاف بلند پنبه را در خود جای داده است. بیشتر انواع پنبه از الیاف نسبتا کوتاه تهیه شده اند، اما پیما یکی از معدود نوع های پنبه به شمار می آید که به عنوان پنبه استیپل فوق بلند در نظر گرفته می شود. این موضوع نشان می دهد که پنبه پیما از الیافی با طول بیش از 34 میلیمتر تشکیل می گردد.

پارچه پیما همراه با انواع دیگر پنبه ELS از نوع خاصی از طریق گیاه پنبه به نام گوسیپیوم باربادنس ساخته می شود. این نوع پنبه تنها در مناطق گرمسیری یافت می شود و در برابر سرما و یخ بندان به شدت حساس است. این گیاه به صورت یک درخت کوچک با گل های زرد روشن رشد می کند که به طور غیر معمول الیاف پنبه بلند را تولید می نماید.

پارچه های پنبه ای ELS، مانند پارچه پیما که از گیاه گوسیپیوم باربادنس تهیه شده اند، گاه به عنوان "پنبه سی ایسلند" نیز شناخته می شوند، زیرا این نوع از پنبه در اصل توسط غربی ها در جزایر گرمسیری مانند باربادوس کشت می شد، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پنبه گوسیپیوم باربادنس در آمریکای جنوبی و جزایر غربی از حداقل 3000 سال پیش از میلاد کاشت می گردیده است.

امروزه مصرف کنندگان، پنبه پیما را به خاطر نرمی و بافت غنی آن مورد توجه قرار می دهند. این نوع از پنبه به طور معمول در لباس های نفیس به کار می رود و همچنین یک ماده محبوب برای تولید ملافه به شمار می آید. بر خلاف دیگر پارچه های حساس، پارچه پیما می تواند با آب گرم شسته و خشک شود و در تراکم بیش از 300 نخ موجود است.

یکی از ویژگی های پنبه پیما که مصرف کنندگان آن را دوست دارند، مقاومت این نوع پنبه در برابر پرزدهی است. بر روی بیشتر لباس های پنبه ای، پرزهایی به شکل توپ های کوچک در راستای الیاف بعد از حدود 10 بار شستشو ظاهر می گردد. با این حال پنبه پیما به دلیل الیاف بلند خود به ندرت دچار پرزدهی می شود و این خاصیت سبب می گردد تا لباس های ساخته شده از این منسوج برای سال ها و سال ها قابل پوشیدن باشند.

در حالی که پنبه پیما و پنبه سوپیما ریشه های مشابهی دارند، اما پارچه های مختلفی هستند. پنبه سوپیما که که ترکیبی از پیما و سوپریر است، تنها در ایالات متحده تولید می گردد و علامت تجاری انجمن سوپیمای آمریکا (‏ASA)‏ محسوب می شود.

پارچه پنبه پیما چه کاربردی دارد؟

پنبه پیما عمدتا در کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن از انواع دیگر پنبه ها نیز استفاده می شود. مثلا این نوع از پارچه برای تهیه پیراهن، لباس زیر، لباس زنانه، تی شرت، پولیور کلاه دار و انواع دیگر لباس کاربرد دارد. از پنبه پیما به خاطر نرمی غیر معمول خود، معمولا برای ساخت لباس های لوکس مانند حوله های حمام، لباس راحتی و لباس خواب استفاده می شود. با این حال این نوع پنبه به شدت به عنوان پارچه ملافه محبوب است.

برخی از مصرف کنندگان در مورد انتخاب ملافه هایشان بسیار دقیق و حساس هستند و بسیاری از مردم پنبه پیما را نرم ترین و بادوام ترین نوع پنبه بین دیگر پوشش ها می دانند. همچنین این نوع پنبه به دلیل جذب بالا و مقاومت در برابر پرزدهی، معمولا در حوله کاربرد دارد. پنبه پیما حتی اگر دوام زیادی داشته باشد، باز هم معمولا در محیط های صنعتی استفاده نمی شود. دلیل این موضوع به هزینه بالای این نوع از پنبه بر می گردد که استفاده از آن را در کاربردهای تجاری توجیه نمی کند.کاربردهای پنبه پیما را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • برای تولید لباس های رسمی
  • برای ساخت لباس های لوکس و فاخر
  • برای تولید کالاهای مورد نیاز اتاق خواب و حمام
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>