اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پیما

چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه پنبه پیما وجود دارد؟

دو نوع پنبه پیما وجود دارد و تعدادی پنبه نیز وجود دارند که بسیار شبیه به این نوع پارچه هستند. برخی از نمونه های این پارچه عبارتند از:

پنبه سوپیما

این نوع از پنبه، نسخه با کیفیت بالای پنبه پیماست. پنبه سوپیما عملا از هر لحاظ، مشابه پنبه پیما است، اما در معرض کنترل های تولید بسیار سختگیرانه تر قرار دارد. هنگامی که بخش بزرگی از تولید پنبه پیما به خارج از کشور منتقل شد، تولید کنندگان آمریکایی متوجه شدند که باید هم تولید کننده پیما باشند و هم بین پارچه ای پیما آمریکایی که در کشورهای دیگر در حال ساخت بود، تمایز قائل شوند. در نتیجه ASA به وجود آمد. هر گونه لباس و یا پارچه دیگری که دارای نشان ASA باشد، از نظر کیفیت با پنبه پیما ساخته شده در آریزونا توسط سرخ پوستان پیما برابری می کند.

پنبه سی ایسلند

این نوع از پنبه گوسیپیوم باربادنس دیگر به صورت انبوه تولید نمی شود، اما در تاریخ پنبه پیما نقش مهمی ایفا کرده است. یکی از اولین کشت کننده های پنبه سی ایسلند، یک مهاجر بریتانیایی در ایالات متحده به نام فرانسیس لوت (Francis Levett) بود. دیگر کشت کنندگان این پنبه از باربادوس مهاجرت کردند تا در جزایر مرزی سواحل جورجیا و کارولینای جنوبی پنبه بکارند.

پنبه سی ایسلند بالاترین قیمت انواع پنبه مستعمرات را داشت و اغلب به سبب نرمی با ابریشم مخلوط می شد. با اختراع ماشین برداشت پنبه در اواخر دهه 1700، بیشتر کشاورزان به کشت پنبه رشته کوتاه مشغول شدند و تولید پنبه سی ایسلند به چیزی در گذشته تبدیل شد.

پنبه مصری

پنبه پیما و پنبه مصری یکسان نیستند. پنبه مصری معمولا به محصولات پنبه ای گفته می شود که در مصر تولید می گردد. با این حال برخی از تولید کنندگان محصولات پنبه ای با کیفیت، لباس های خود را به عنوان "پنبه مصری" برچسب می زنند، حتی اگر از از پنبه گوسیپیوم باربادنس ساخته نشده باشد.

انواع خاصی از پنبه مصری مانند پنبه پیما از پنبه ELS ساخته شده اند، اما بقیه از طریق پنبه استپیل بلند ‏تولید گردیده اند که به اندازه گوسیپیوم باربادنسی واقعی نرم یا مقاوم در برابر پرزدهی نیست. با این حال انواع خاصی از پنبه مصری ELS مانند جیزا 45 (Giza 45) می توانند تا 1000 نخ در هر اینچ مربع داشته باشند که آنها را به نرم ترین و لوکس ترین شکل پنبه در جهان تبدیل می کند.

پارچه پیما چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

تولید پنبه پیما معمولا نسبت به سایر انواع تولید پنبه تأثیر کمتری بر محیط زیست دارد. اگرچه بخش اعظم تولید پنبه در سراسر جهان توسط ماشین انجام می شود، اما پنبه پیما معمولا با دست چیده می شود که به حفظ یکپارچگی الیاف پنبه کمک می کند. با استفاده از این روش، پسماندهای کمتری تولید می گردد که تأثیر زیست محیطی تولید این نوع پارچه را کاهش می دهد.

وقتی این نوع از پنبه در ایالات متحده آمریکا تولید می شود، معمولا تحت نظارت "ASA" یا "USDA" تولید می گردد. این نظارت سبب می شود که دستور العمل های جدی برای به حداقل رساندن تخریب زیست محیطی دنبال شود. کشت این نوع پنبه تا زمانیکه فرآیندهای تولید مسئولانه دنبال شود، به طور ذاتی پایدار است. با این حال، با توجه به اینکه اکثر تولید پنبه پیما در خارج از ایالات متحده در حال انجام است، تضمین کیفیت و پایداری زیست محیطی این نوع پارچه دشوار است.

چین و هند در زمینه تولید غیر اخلاقی، اسراف گرایانه و خطرناک به عنوان دو کشور متخلف شناخته می شوند. هر دو کشور از نیروی کار همانند برده استفاده می کنند تا هزینه های تولید را پایین نگه دارند و دولت های این دو کشور در زمینه حفاظت از کارگران و مقررات زیست محیطی به نحو آشکاری سهل انگار رفتار می کنند.

بنابراین با توجه به اینکه پنبه پیما به خودی خود یک محصول آلاینده محسوب نمی شود، اما بدون هیچ نظارت بین المللی قابل توجهی غیر ممکن است بگویید که آیا کارخانه ها در هند و چین این پارچه لوکس را با استاندارد هایی تولید می کنند که مصرف کنندگان از پنبه سوپیمای آمریکایی انتظار دارند. اگر می خواهید پنبه گوسیپیوم باربادنس را که غیر سمی و سازگار با محیط زیست باشد را استفاده کنید یا بپوشید، لازم است که این پنبه را از ایالات متحده تهیه نمایید.

گواهینامه های موجود برای پنبه پیما
اگر پرورش دهندگان، پنبه پیما را در چارچوب دستور العمل ASA کشت کنند، می توانند از این سازمان گواهینامه بگیرند و پنبه خود را به عنوان پنبه سوپیما بفروشند. همچنین ممکن است این نوع پنبه توسط USDA و یا آژانس کشاورزی ارگانیک اتحادیه اروپا تایید شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>