اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه اسکوبا

پارچه اسکوبا چگونه ساخته می شود؟

ماده اصلی نئوپرین، کلروپرن است. این ماده می تواند به دو روش مختلف ساخته شود؛ در یک فرآیند، ترکیبات اصلی استفاده شده در ساخت کلروپرن با بوتادین که از نفت خام استخراج می شود، واکنش نشان می دهد. در فرآیند دیگر، این ترکیبات پایه ای با مشتقات سنگ آهک یک واکنش ایجاد می کنند. سپس کلروپرن های مشتق شده از نفت و سنگ آهک در معرض فرآیندی به نام پلیمریزاسیون امولسیونی الکترون آزاد قرار می گیرند تا پلیمر پلی کلروپرن تولید شود.

ماده حاصل به صورت مایع است و معمولا به این صورت به کارخانه های نساجی تحویل داده می شود. وقتی این ماده به کارخانه رسید، فرآیند تولید هم برای سنگ آهک و هم برای نفت پلی کلروپرن یکسان خواهد بود. این پارچه بر روی خط مونتاژ تولید می شود و تنها با تجهیزات صنعتی به مرحله بهره برداری می رسد.

ابتدا مواد افزودنی توسط تولید کننده منسوج که برای تولید یک نتیجه خاص مورد نیاز است، اضافه می شود. مثلا می توان از مواد افزودنی برای افزایش قابلیت ارتجاعی استفاده کرد یا آن ها را برای بهبود مقاومت در برابر آتش اضافه نمود. وقتی این مواد افزودنی در جای مناسب خود قرار می گیرند، ماده به یک میکسر بزرگ منتقل می شود. این میکسر در یک فر صنعتی قرار می گیرد و سپس ماده پخته می شود. وقتی ماده از میکسر خارج می شود، لاستیک کلروپرن سخت شده به شکل قرص نانی به طول حدود 2 فوت و عرض 8 فوت در می آید.

سپس به این لاستیک پخته شده اجازه داده می شود تا خنک گردد و سپس از میان یک دستگاه برش دهنده عبور می کند. این دستگاه برش دهنده می تواند پلی کلروپرن را در عرض های مختلف برش دهد؛ مثلا پارچه با عرض حدود 2 میلیمتر را می توان با چرخ خیاطی دوخت، اما چرخ های صنعتی می توانند با پارچه پلی کلروپرن با عرض بیش از 7 میلیمتر نیز کار کنند.

به طور متوسط این پارچه با عرض بین 3 تا 5 میلیمتر برش می خورد. هر یک از این ورقه های نازک تقریبا به اندازه یک ورقه چندلا هستند و یکی پس از دیگری بر روی یک تسمه نقاله بزرگ قرار می گیرند. سپس ورقه ها با اپوکسی خاصی اسپری می شوند و با شکل اصلاح شده نایلون لایه بندی می گردند. وقتی نایلون خشک شد، کلروپرن قابلیت ارتجاعی بیشتری خواهد داشت.

سپس لاستیک مصنوعی تکمیل شده براساس ضخامت طبقه بندی می گردد و بر روی پالت ها بارگیری می شود تا برای تولید کنندگان پوشاک، لوازم اسکوبا، یا لباس های غواصی فرستاده شود. هنگامی که یک پالت از این صفحات به یک کارخانه نساجی می رسد، تولید کننده دسته ای از ورقه های 10 تا 15 تایی را مرتب می نماید. الگوی یک لباس شنا و یا نوع متفاوتی از پوشاک بر روی ورقه بالایی با یک مداد شمعی کشیده می گردد و با چرخ خیاطی اطراف این الگو برش زده می شود. با توجه به نوع محصول نهایی که ایجاد می شود، این فرآیند ممکن است چندین بار برای یک دسته تکمیل گردد.

در مورد لوازم اسکوبا، الگوهای از پیش آماده شده با تزئینات آراسته می شوند و به زیپ، جیب و هر نوع دیگری از مواد اضافه شده لازم مجهز می گردند. نوع خاصی از سیمان برای اتصال قطعات جداگانه لاستیک کلروپرن مورد استفاده قرار می گیرد و سپس محصول نهایی با یک چرخ خیاطی صنعتی به هم متصل می شود. در نهایت محصول نهایی شسته شده و برای بررسی وجود نقص بازرسی می شود.در کل می توان فرآیند تولید این پارچه را به صورت زیر خلاصه نمود:

  • تولید کلروپرن: این ماده را می توان از طریق دو روش مختلف تولید نمود. در این روش ها ترکیبات اصلی با بوتادین یا مشتقات سنگ آهک واکنش نشان می دهند.
  • ایجاد پلیمر پلی کلروپرن: کلروپرن سپس در معرض فرآیندی به نام پلیمریزاسیون امولسیونی الکترون آزاد قرار می گیرد.
  • تحویل ماده به کارخانه: ماده نهایی به حالت مایع به کارخانه تولید منسوج برای شکل دهی تحویل داده می شود.
  • اضافه کردن افزودنی ها: سازنده منسوج از هر نوع ماده اضافی استفاده می کند تا محصولی با نتیجه مشخص حاصل شود.
  • انتقال دادن به میکسر: وقتی مواد افزودنی اضافه شد، ماده به یک میکسر بزرگ انتقال داده می شود.
  • پختن: این میکسر در درون یک فر صنعتی قرار می گیرد و ماده سپس پخته می شود.
  • برش زدن: به این لاستیک پخته شده اجازه داده می شود تا سرد گردد، سپس از طریق یک دستگاه برش به صورت ورقه ورقه در می آید.
  • قرار دادن بر روی تسمه نقاله: هر یک از این ورقه های نازک، یکی پس از دیگری بر روی یک تسمه نقاله بزرگ قرار می گیرند.
  • اسپری کردن و لایه بندی نمودن: سپس ورقه ها با اپوکسی خاصی اسپری می شوند و با شکل اصلاح شده نایلون لایه بندی می گردند.
  • مرحله تکمیل نهایی: سپس لاستیک مصنوعی تکمیل شده براساس ضخامت طبقه بندی می گردد و بر روی پالت ها بارگیری می شود تا برای تولید کنندگان پوشاک، لوازم اسکوبا یا لباس های غواصی فرستاده شود.

پارچه اسکوبا در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

تولید پارچه اسکوبا در جهان (بزرگ ترین صادر کننده: ایالات متحده آمریکا و چین، اولین کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا).اگرچه ایالات متحده آمریکا تنها تولید کننده نئوپرین است، اما چین نیز بزرگ ترین تولید کننده لاستیک کلروپرن محسوب می شود. از آنجاییکه نئوپرین، نام تجاری لاستیک کلروپرن است، می توان با اطمینان گفت که چین بزرگ ترین تولید کننده این محصول نیز به شمار می آید، اما از لحاظ فنی، ایالات متحده بزرگ ترین تولید کننده ‏نئوپرین مارک دار است.

با این حال، برخی دیگر از بزرگ ترین شرکت هایی که این ماده را تولید می کنند، در ایالات متحده یا چین واقع نیستند. برای مثال، شرکت هلدینگ آرلان زئو (ARLANXEO Holding B.V.) در هلند، دفتر مرکزی شرکت دکا (Deka) در ژاپن و شرکت صنعتی تولید لاستیک زنیت (Zenith) در هند مستقر هستند. کشور ژاپن صادرات عمده ای دارد که لاستیک کلروپرن یکی از آنهاست و برخی از بزرگ ترین بازیگران این صنعت، ژاپنی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>