اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه اسکوبا

پارچه اسکوبا چگونه بر محیط تأثیر می گذارد؟

میزان تأثیر پارچه اسکوبا بر محیط زیست به نوع نئوپرین ساخته شده بستگی دارد. به عنوان مثال، تولید لاستیک کلروپرن بر پایه نفت، از یک منبع محدود استفاده می کند و ضایعاتی تولید می نماید که اغلب به درستی دفع نمی شوند. اما تولید لاستیک کلروپرن مبتنی بر سنگ آهک برای محیط زیست تا حدودی بهتر است. سنگ آهک به اندازه نفت عمر کوتاهی ندارد و می تواند راحت تر از این سوخت های فسیلی به دست آید.

با این حال هر دو نوع پلی کلروپرن زیست تجزیه پذیر نیستند. بنابراین هنگامیکه نئوپرین یا کلروپرن مبتنی بر سنگ آهک دور ریخته می شوند، به عنوان یک آلاینده در محیط زیست باقی می مانند. ممکن است هزاران یا میلیون سال طول بکشد تا لاستیک کلروپرن دوباره جذب محیط زیست شود و در عین حال این پارچه راه های آبی را مسدود می کند، جنگل ها را آلوده می نماید و بر اکوسیستم های دیگر در سراسر جهان تأثیر می گذارد. آلودگی های متنوعی در طول فرآیند تولید پلی کلروپرن نیز ایجاد می شود. با این حال اگر فرآیندهای تولید صحیح دنبال شود، امکان کاهش تأثیر این مواد شیمیایی سمی بر محیط زیست وجود دارد.

قیمت پارچه اسکوبا چقدر است؟

نئوپرین و دیگر پارچه های پلی کلروپرنی در کل تا حدودی از انواع دیگر مواد مصنوعی گرانتر هستند. وقتی این ماده به صورت عمده فروخته می شود، ارزان تر است. قیمت متوسط هر ورق برای ده ورق یا کمتر در حدود 50 تا 60 دلار است، اما این قیمت با خرید 100 ورق یا بیشتر به 20 تا 30 دلار کاهش می یابد. انواع مختلف پارچه های پلی کلروپرن نیز قیمت های متفاوتی دارند. به طور کلی نئوپرین ساخته شده توسط شرکت دوپونت با توجه به شهرت و استانداردهای کیفیت بالا در مقایسه با انواع عمومی لاستیک کلروپرن که توسط دیگر شرکت ها ساخته می شود، گران تر است.

علاوه بر این، پارچه های کلروپرن مبتنی بر سنگ آهک ممکن است به دلیل مزایای زیست محیطی درک شده، گران تر از پارچه های مبتنی بر نفت باشند. با این حال، هزینه تولید پلی کلروپران مبتنی بر سنگ آهک کاهش پیدا خواهد کرد، زیرا شرکت های بیشتری برای تولید پارچه های خودشان به این روش روی می آورند.در سطح مصرف کننده نهایی، محصولات پلی کلروپرن بسیار گران تر از محصولات ساخته شده با مواد مصنوعی دیگر مانند نایلون یا پلی استر هستند. این افزایش قیمت تا حدی به این واقعیت مربوط می شود که لباس های غواصی و لوازم اسکوبا به طور کلی به عنوان تجهیزات مناسب در نظر گرفته می شوند.

دوختن، چسب زدن و دیگر اقدامات آماده کردن این نوع محصولات برای استفاده مصرف کننده نسبتا پر هزینه خواهد بود و بسیاری از شرکت هایی که این محصولات را می سازند، به دلیل قیمت های گزاف که طرفداران آبزیان حاضر به پرداخت آن برای این نوع پوشاک هستند، از حاشیه نسبتا بالایی برخوردارند. انواع دیگر پوشاک که با نئوپرین یا مواد مشابه ساخته می شوند، ممکن است به همان قیمت پلی استر یا نایلون در سطح مصرف کننده باشند.

چه انواع مختلفی از پارچه اسکوبا وجود دارد؟

دو نوع اصلی از این نوع پارچه وجود دارد:

پلی کلروپرن مبتنی بر نفت

این نوع از لاستیک کلروپرن، شکل اصلی اختراع شده توسط شرکت دوپونت در دهه 1930 میلادی محسوب می شود و همه پارچه های اسکوبا که برچسب "نئوپرین" دارند، پلی کلروپرن مبتنی نفت هستند. کلروپرن از طریق بوتادین (یکی از مشتقات سوخت فسیلی) به وجود می آید. این شکل از پلی کلروپرن ناپایدار است، چون از نفت مشتق می شود. همچنین نسبت به پلی کلروپرن مبتنی بر سنگ آهک، نامرغوب تر است.

پلی کلروپرن مبتنی بر سنگ آهک

این شکل از پلی کلروپرن به تازگی ایجاد شده است. برخلاف پلی کلروپرن مبتنی بر بوتادین، کلروپرن مورد استفاده برای ساخت این پلیمر با استفاده از یک ماده شیمیایی مشتق شده از سنگ آهک تولید می شود که موجب می گردد تا پلی کلروپرن مبتنی بر سنگ آهک از نئوپرین پایدارتر شود.با اینکه میلیون ها سال طول می کشد تا زمین نفت بیشتری تولید نماید، اما به طور مداوم سنگ آهک بیشتری تولید می کند.

این موضوع به این معنی است که استخراج لاستیک کلروپرن با استفاده از این روش برای محیط زیست مناسب تر است. علاوه بر این، موج سواران و غواصان اسکوبا گزارش داده اند که لاستیک کلروپرن مبتنی بر سنگ آهک راحت تر از لاستیک کلروپرن مبتنی بر نفت است، چون ساختار سلولی اولی چگالی بالاتری دارد.

گواهینامه های موجود برای پارچه اسکوبا

گواهینامه های مختلفی را می توان به پارچه پلی کلروپرن اعطا کرد. از آنجا که این نوع پارچه مصنوعی است، امکان تایید لاستیک کلروپرن به عنوان ماده ارگانیک وجود ندارد، اما در صورتیکه این پارچه با استانداردهای عمومی تولید پلی کلروپرن مطابقت داشته باشد، گواهینامه های خاصی به آن اعطا می گردد.

مثلا اگر پارچه پلی کلروپرن با برخی از استانداردهای اصلی تولید مطابقت داشته باشد، واجد شرایط دریافت گواهینامه ایزو 9001 خواهد بود که توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی ارائه داده می شود. این سازمان همچنین گواهینامه ایزو 13485 را برای منسوجات لاستیکی کلروپرن که برای تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، ارائه می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>