اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه لیوسل

چه تفاوتی بین انواع پارچه های لیوسل موجود وجود دارد؟

فقط یک نوع پارچه لیوسل از نظر حالت شیمیایی وجود دارد. حتی وقتی این ماده تنسل نیز نامیده می شود، ترکیب شیمیایی یکسانی با لیوسل دارد و با استفاده از یک فرآیند مشابه تولید می گردد. با این وجود، دو پارچه که بسیار شبیه به پارچه لیوسل هستند، وجود دارند که شما اگر می خواهید در مورد این منسوجات اطلاعات کسب کنید، باید در مورد آنها آگاه باشید. نمونه های اینگونه پارچه های مشابه عبارتند از:

ویسکوز ریون (Viscose rayon)

این پارچه جزء اولین نوع از منسوج سلولزی بود که به محبوبیت زیادی رسید. ویسکوز ریون از اوایل دهه 20 میلادی به تولید رسید. قبل از تولید این نوع از پارچه، تعدادی از نمونه های پارچه سلولزی به دلیل مشتعل شدن و فرآیندهای تولید توجیه ناپذیر از رده خارج شده بودند. ویسکوز ریون هنوز یک پارچه محبوب است و در سراسر دنیا تولید می شود.

با این حال، فرآیند تولید ویسکوز نسبت به فرآیندی که برای تولید لیوسل مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار پیچیده تر است و تأثیرات بسیار بیشتری نیز بر روی محیط زیست دارد. تولید ویسکوز ریون در بعضی از حالت ها ممکن است نسبت به تنسل ارزان تر باشد، اما واضح است که این پارچه از نظر تکنولوژی ساخت قدیمی شده است.

ریون مودال (Modal rayon)

این نوع از ریون در تعدادی از روش ها به تنسل شباهت نسبی دارد. فرآیند تولید آن مشابه با روش ساخت ویسکوز ریون است و کشش بسیار بیشتری نسبت به انواع دیگر الیاف سلولزی دارد. روش تولید این ریون در سال 1940 میلادی کشف شده است و این کشف یک نوع جهش فنی رو به جلو در تولید پارچه سلولزی بوده است. با این حال بسیاری از تولید کنندگان سراسر جهان هنوز ویسکوز ریون را به جای ریون مودال تولید می کنند.

پارچه لیوسل چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

لیوسل در مقایسه با دیگر منسوجات سلولزی برای محیط زیست بهتر است. هر چند که فرآیند تولید این پارچه با روش ساخت ریون و دیگر پارچه های سلولزی مشابه است، اما اگر تولید تنسل به درستی انجام گیرد، سبب ورود هیچگونه ماده شیمیایی به محیط زیست نمی شود.برخلاف منسوجات مشابه، تولید لیوسل یک فرآیند استخراج حلقه بسته را به کار می گیرد، یعنی از دسته مشابهی از آمینو اکسید جهت استخراج دسته های چندگانه تنسل استفاده می کند.

اما تولید ویسکوز ریون شامل تعداد مختلفی از فرآیندهای شیمیایی است که سیستم حلقه بسته را به کار نمی گیرند و این مواد شیمیایی سپس به محیط زیست در قالب آب آلوده وارد می شوند. با این حال یادآوری این موضوع مهم است که تنسل از درختان ساخته می شود و تعداد فراوانی از مواد درخت در فرآیند تولید این پارچه از بین می روند. اگر درختان برای تولید تنسل به صورت پایدار رشد نکنند، تولید این ماده می تواند یک تأثیر منفی بر روی محیط زیست داشته باشد. در ضمن همه تولید کنندگان تنسل تضمین نمی دهند که مدل استخراج حلقه بسته پایدار را دنبال کنند.

گواهینامه های موجود برای لیوسل

لیوسل را می توان تحت شرایط خاصی به عنوان یک ماده طبیعی گواهی کرد. جهت دستیابی به این گواهینامه، تولید کنندگان این پارچه جهت تولید درختانی که برای سلولز مورد استفاده قرار می گیرند، باید از روش های ارگانیک استفاده کنند و همچنین آنها باید تضمین دهند که از مواد شیمیایی سمی در فرآیند تولید استفاده نمی کنند. ساختار تنسل برخلاف ریون توسط هیچگونه ماده شیمیایی تغییر نمی کند.

این موضوع نشان می دهد که پارچه مبتنی بر سلولز که تحت عنوان تنسل تولید و شناخته می شود، از نظر فنی فقط از طریق سلولز مشتق شده از درخت تولید می گردد. با این حال چون آمینو اکسید در فرآیند تولید تنسل به کار می رود، بعضی از اشخاص حساس این پارچه را به عنوان یک پارچه کاملا ارگانیک در نظر نمی گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>