اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منسوجات فنی

منسوجات فنی به مواد و محصولاتی گفته می شود که اساساً به خاطر ویژگی های عملکردی و فنی شان تولید می شوند، نه به خاطر ویژگی های تزئینی یا زیبایی شناختی.منسوجات فنی به اشکال مختلفی در صنایع گوناگون از جمله ساخت ساز، حمل و نقل، کشاورزی، پزشکی، بهداشت و ورزش مورد استفاده قرار می گیرند.

در فعالیت های تولیدی صنعتی از منسوجات فنی برای فیلترها، پوشش دهنده دستگاه، تسمه های نقاله و لایه های تراشنده استفاده می شود. آنها همچنین با محصولات صنعتی از جمله کابل ها و قطعات الکتریکی، درزگیرهای انعطاف پذیر و دیافراگم ها، و عایق گرمایی و صوتی برای سایر دستگاه های خانگی، تلفیق می شوند.

این بخش بزرگ و رو به رشدی است که از طیف وسیعی صنایع دیگر پشتیبانی می کند. نرخ رشد جهانی منسوجات فنی سالانه 4% بیشتر از رشد منسوجات خانگی و پوشاک است که سالانه فقط نرخ 1% رشد را پشت سر می گذارد. اخیراً مواد منسوجات فنی به صورت گسترده ای در فیلترها، پوشاک، مبلمان، بهداشت، و محصولات پزشکی و ساخت ساز مورد استفاده قرار گرفته اند.

محدوده منسوجات فنی

مواد، فرآیندها و محصولات اصلی به صورت معمول در محدوده تولید منسوجات فنی قرار می گیرند. با این وجود حوزه های کشف نشده ی دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، تولید و پردازش سیم های فلزی در محصولاتی همانند کابل ها، بافته ها و تور سیمی بافتنی یا بافته شده، و تقویت تایر بدون آج قبل از پخت عموماً در حوزه صنعت نساجی قرار نمی گیرد. این موضوع، این حقیقت را که بسیاری از تکنیک های استفاده شده و محصولات نهایی به دست آمده ارتباط نزدیکی با محصولات همتراز الیاف نساجی مرسوم دارند، نقض می کند.

در صنعت کامپوزیت ها، تقویت کننده نخ های ریسندگی، بدون بافت، بافته شده و بافتنی که از شیشه ساخته شده اند، الیاف کربن و مواد پلیمر ارگانیک از جمله آرامید (از پلاستیک سبک و بسیار محکم که در ساختن تایر ماشین و تن پوش ضد گلوله کاربرد دارد، ساخته شده است)، امروزه در قلمروی محصولات نساجی فنی قرار می گیرند. از سویی دیگر، مواد تقویت شده با ساختار ضعیف مثل نمد رشته ای خرد شده، نمد آسیاب شده و الیاف های ارگانیک پالپ دار در این حوزه قرار نمی گیرند. صنعت غیر بافتنی از طریق چندین تکنولوژی مختلف از جمله تولید کاغذ، توسعه یافته است.

تعریف جاری پارچه بافته نشده تحت سازمان بین المللی استاندارد (ISO) (استاندارد شماره 90923) چندین حوزه میان مرزی از جمله محصولات مرطوب و تور و شبکه اکسترود شده (عبور دادن از غالب تحت فشار - ریسیدن محلول سلولز با عبور تحت فشار آن از رشته ساز) را تأیید می کند. همچنین تمایز بین الیاف های نساجی و شکاف رشته ها، پلاستیک اکسترود شده و لایه های تک فیلامنتی ناگزیر منتج به برخی از معیارهای مصنوعی و اختیاری می شود.

ضخامت یا عرض، صرف نظر از تکنولوژی های بکار رفته یا کاربردهای نهایی، به عنوان ویژگی تعیین کننده مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از تعاریف و دسته بندی های مجسم شده در درون آمارهای صنایع موجود، منعکس کننده ی تقسیمات تاریخی بخش های تولیدکننده هستند و کارکرد و نمایی از بازار مبتنی بر محصولات درگیر را بیان نمی کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>