اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه و منسوج

با سال ها سابقه و قدمت در زمینه تولید، آزمایش و تحقیق به این نکته مهم پی برده ایم که خریدارانی که تجهیزات آزمایش منسوج را خریداری می کنند، با تفاوت قائل شدن بین منسوج و پارچه مشکل دارند. مردم از روزگاران گذشته، از انواع مختلفی از پارچه ها برای پوشش، گرما، آراستگی شخصی و حتی نشان دادن ثروت خودشان استفاده می کردند.

اخیرا پارچه ها هنوز برای این اهداف مورد استفاده قرار می گیرند، اما اکنون همه افراد به مصرف کننده نهایی تبدیل شده اند. ما با توجه به نوع آب و هوا از انواع مختلفی از پارچه ها، مانند پشم برای زمستان، پنبه برای تابستان و غیره استفاده می نماییم. ما از چتر یا بارانی برای محافظت از خودمان در برابر باران نیز استفاده می کنیم. همه این محصولات از انواع دیگری از پارچه ها که معمولا منسوجات نامیده می شوند، ساخته می گردند. در این مطلب از دو منظر (تعریف نام و کاربرد آزمایش) به تفاوت بین منسوج و پارچه پرداخته می شود.

منسوج

منسوجات در معنای دقیق، محصولاتی از الیاف منسوج هستند که به صورت فرآوری و بافته شده در می آیند و می توانند به دو دسته عمده، یعنی پارچه بافتنی و پارچه کشباف تقسیم گردند. به طور کلی، منسوجات با نخ ریسی و بافته شدن به کالاهای تولیدی تبدیل می شوند. مواد منسوج و کالاهای تولید شده به قرار زیر هستند:

نخ، ریسمان، ابریشم طبیعی، ریون، الیاف شیمیایی، ابریشم حاوی طول کوتاه، ابریشم کشسان، سیم فلزی و دیگر مواد خام منسوج.پارچه های کشباف، پارچه های بافته شده، پارچه های بدون بافت، پارچه های خز طبیعی، پارچه های پلاستیکی، پارچه های صنعتی (برای منسوجات صنعتی مانند پارچه مخصوص سایه بان، لباس نظامی، پارچه مخصوص فیلتر کردن، اسکرین، پارچه مناسب زیرسازی راه)، کشاورزی، منسوجات پزشکی و موارد دیگر.لباس پوشیدن، لباس تزئینی، منسوجات خانگی، محصولات دکوری، دستکش، کلاه، جوراب، کیف، پرده و دیگر محصولات تولید شده.

دیگر منسوجات: لباس اسباب بازی، برای روشنایی، برای کارهای دستی، محصولات پلاستیکی، قلاب دوزی، ابریشم مخصوص کاغذ، کمربند، طناب، نخ دوختن، نخ گلدوزی و موارد دیگر.

سه روش دسته بندی منسوج

براساس ساختار، ماده، تکنولوژی فرآوری کردن، بافت، ظاهر و استفاده عمده از منسوج. این دسته را می توان به 14 بخش دیگر تقسیم کرد.براساس استفاده از منسوجات که می توان آن را به منسوجات لباس، منسوجات تزئینی و منسوجات صنعتی تقسیم نمود.براساس تولید منسوجات که می توان آن را به ریسمان، کمربند، نخ کاموا، پارچه بافته شده و منسوج لباس تقسیم کرد.

پارچه

پارچه یک توده نازک مسطح است که از طریق متقاطع نمودن، پیچاندن و متصل کردن اشیاء نرم نازک ساخته می شود. پارچه های بافتنی و کشباف به ترتیب از طریق نخ های متقاطع و پیچشی تولید می شوند. یک پارچه بدون بافت از نخ هایی که به هم دیگر متصل شده اند، ساخته می گردد. نوع سوم پارچه شامل نخ هایی است که به صورت متقاطع و پیچشی با هم رابطه دارند.

بعد از اینکه بسیاری از نخ ها یک رابطه پایدار را تشکیل دادند، شکل پارچه به وجود می آید. تقاطع، پیچش و اتصال سه رابطه ای هستند که می توانند نخ ها را به یک ساختار پایدار تبدیل کنند. با تحلیل کردن دسته نخ و جهت پردازش آن، قانون فرآوری و رابطه های ایجاد کننده پارچه می توانیم به درک همه انواع پارچه ها به صورت دقیق دست پیدا کنیم.

ارچه ها از طریق تکنیک های مختلفی مانند کشباف، بافتنی و قلاب دوزی تولید می شوند. بیشتر پارچه ها، بافتنی یا کشباف هستند، اما نوع دیگری از پارچه ها به نام بدون بافت نیز وجود دارد. مواد بدون بافت توسط سوزن دوزی، نمد مالی کردن و به هم تاباندن نخ ها تولید می گردند. با این حال در سراسر جهان، پارچه به پارچه های استفاده شده برای ساخت لباس اشاره دارد.

آزمایش کاربرد

اگر شما به خرید بعضی از تجهیزات آزمایشی نیاز دارید، ولی هنوز در مورد تفاوت بین الیاف و منسوج مردد هستید، می توانید با نگاه به شکل فوق به افزایش اطلاعات خود در این زمینه کمک نمایید. ما در این شکل می توانیم مشاهده کنیم که منسوجات در همه جا حضور دارند. آنها در الیاف، نخ، لباس، تجهیزات پزشکی و صنایع گوناگون موجود هستند.

اگر آزمایش کیفی سخت گیرانه ای در زمینه فرآوری تولید برای منسوج وجود نداشته باشد، اصلا نمی توان تصور کرد که زندگی ما به چه صورت خواهد شد. بدیهی است که آزمایش پارچه فقط یکی از جنبه های آزمایش منسوج به شمار می آید، اما پیوندی برای آزمایش کیفیت منسوج است که مهم ترین و متداول ترین پیوند محسوب می شود. در کل می توان به این مطلب اشاره کرد که همه منسوجات، پارچه نیستند، اما همه پارچه ها جزء منسوجات به حساب می آیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سید روح اله حسینی:
سلام ممنون میشم بتونم مطالب شما رو تو گوشیم کپی کنم .
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>