اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الیاف خز

الیاف مویی به دست آمده از انواع مختلف حیوانات جهت تولید پارچه از کرک گاو عنبر (مورد استفاده اسکیموها)، پشم آلپاکا، موهر، کشمیری و موی شتر مشارکت دارند. موهای حیوانات مطابق با اقلیم و شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنند، دچار تغییر می شوند. این الیاف را می توان به تنهایی و یا به صورت مخلوط با پشم استفاده کرد.

پروتئین کراتین جزء اصلی تشکیل دهنده مو، پشم و خز محسوب می شود. هر کدام از موها ممکن است تا 91 سانتیمتر (36 اینچ) طول داشته باشند، اما معمولا بیشتر از 41 سانتیمتر طول ندارند. بنابراین الیاف مویی و پشمی پیوسته نیستند، پس اگر قرار باشد به صورت بافتنی یا کشباف به پارچه های منسوج تبدیل شوند باید به صورت نخ ریسیده گردند و یا اینکه به صورت نمدی در آیند. هرگونه موی الیاف می توانند به صورت قانونی به بازار عرضه شوند.

اصلی ترین الیاف مویی برای تولید پارچه های منسوج، پشم گوسفند است. در گوسفندان وحشی، پشم یک لایه زیرین کوتاه و نرم است که توسط موهای زبرتر و بلندتر مورد محافظت قرار می گیرد. پشم گوسفندان اهلی که برای تولید پشم پرورش داده می شوند، بسیار بلندتر است. نخ های تولید شده از پشم به دو صورت نخ پشمی و نخ پشمی تابیده طبقه بندی می گردند.

الیاف پشمی که طولی کمتر از 5 سانتیمتر (کمتر از 2 اینچ) دارند، به نخ های پشمی نرم و پرزدار تبدیل می شوند. الیاف بلندتر برای تولید نخ های پشمی نرمتر و بلندتر کاربرد دارند. به طور طبیعی، الیاف موج دار پشمی در تولید نخ های حبس کننده هوا استفاده می شوند که این نخ ها برای تولید مواد عایق مورد استفاده قرار می گیرند.

حیوانات دیگر استفاده شده به عنوان منبعی از الیاف مویی تولید منسوجات شامل شتر، لاما (شتر بی کوهان آمریکای جنوبی)، شتر آلپاکا، گواناکو (نوعی از شتر لاما)، ویکونا (شتر بی کوهان پشم بلند آمریکای جنوبی)، خرگوش، گوزن شمالی، بز آنگورا و بز کشمیر (کشمیری) هستند.الیاف خز حیواناتی مانند سمور یا سگ آبی گاهی اوقات با موهای دیگر مخلوط می شوند و از آنها برای تولید نخ های لوکس استفاده می گردد، اما اغلب به صورت پوست خز کاربرد دارند.

موهای سر اسب و گاو بیشتر به صورت نمدی مورد استفاده قرار می گیرند، اما گاهی اوقات به صورت نخ نیز ریسیده می شوند، به خصوص برای اثاثیه و سایر لوازم کاربردی که دوام آنها بسیار اهمیت دارد. حتی موهای انسان نیز به صورت نخ ریسیده شده است و در تولید منسوجات مورد استفاده قرار گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>