اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آب بندی کارتن

نوار چسب بسته بندی فقط با اعمال فشار به بیشتر سطوح می چسبد. این نوار چسب ها از یک چسب روکش دار ساخته شده اند و توسط یک ماده غیر چسبنده مثل کاغذ، فویل، پارچه یا فیلم تحکیم می شوند. با توجه به نیاز های مختلف بسته بندی، چندین نوع و گونه متفاوت از تولیدات نوار بسته بندی وجود دارند. نوار چسب های پلاستیکی و پلی اتیلنی بیشتر برای بسته بندی و آب بندی جعبه های کارتنی سبک به منظور حمل ونقل و انتقال مورد استفاده قرار می گیرند.

بسته بندی معمولی یا نوارهای آب بندی کارتن

نوارهای پلاستیکی یا نوارهای پلی اتیلنی معمولا برای بسته بندی یا آب بندی کارتن های سبکی که در معرض خطرات حمل و نقل هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.یک نوار بسته بندی استاندارد که ضخامت 04/0 میلی متر دارد باید در رنج گسترده ای از دما کارآیی داشته باشد. این نوار از توانایی چسبندگی عالی همراه با شفافیت زیاد، پایداری در برابر اشعه ماورابنفش جهت تغییر رنگ (زردشدن) همراه با مقاومت در برابر مواد شیمیایی و رطوبت باید برخوردار باشد.

معمولا چسب مورد استفاده در نوار بسته بندی از کائوچو تشکیل شده است. نوار چسب های رایج معمولا در دو رنگ روشن شفاف و روشن مات در دسترس هستند. نوارچسب های بسته بندی در اصل دو نوع هستند.

انواع نوارهای آب بندی کارتن

پلی پروپیلن (PP)

نوارچسب های بسته بندی در اصل دو گونه هستند:

نوارچسب آکریلیک ترموپلاست: چسب ترموپلاست خورنده بلافاصله به شیارهای کارتن ها می چسبد و درزها را به صورت کامل می گیرد، بنابراین یک پوشش محکم برای بسته ها فراهم می کند. چسب ترموپلاست به آسانی پخش می شود و به سرعت منتشر می گردد تا کارتن های بیشتری در زمان کمتری آب بندی شوند. این چسب از دسته چسب های کائوچویی است.

نوارچسب آکریلیک بی صدا (رها شدن آرام از رول): جایگزینی مناسب برای نوارچسب های وینیل است که به آرامی از رول رها می شود. نوارچسب های بی صدا در برابر اشعه ماورابنفش مقاوم هستند و بدون اینکه تغییر رنگ دهند (زرد شوند)، فورا به شیار کارتن ها می چسبند.

نوارچسب های بسته بندی پلی وینیل (PVC)

نوارچسب بسته بندی کارتن بر پایه لایه نازک PVC، کشش کمتری دارد، در برابر ترکیدن مقاوم است، حداکثر مقاومت را در برابر پارگی و سوراخ شدن دارد، دارای استحکام طولانی است، محکم چسبیده می شود و بسته بندی را محکم می نماید. برای درزگیری و آب بندی کارتن های سنگین تر مناسب است. این نوارها به آرامی از رول باز می شوند.نوارچسب های مبتنی بر کائوچوی طبیعی حتی در شرایط سرد و مرطوب (0 تا 150 درجه) نیز بلافاصله چسبیده می شوند. به طور کلی ضخامت آنها 40 میکرون است.

نوارچسب ها کاغذی بسته بندی

این نوارچسب های چندمنظوره از روکش کاغذ کرافت ساخته شده اند و در برابر پارگی مقاوم هستند. در کاربردهای مختلفی از قبیل بسته بندی، چسباندن انتهای دو حلقه فیلم یا نوار، آب بندی، نواردارکردن، نوشتن و برچسب زدن از این نوارچسب ها استفاده می شود.

این نوارچسب ها در دماهای تا 200 درجه فارنهایت، کشش سطحی خوبی برای چسبید شدن دارند. استفاده از آنها آسان است و بدون برجای گذاشتن اثر، قابل جدا شدن هستند.یک نوارچسب کاغذی خوب باید در برابر پیچش مقاومت کند و در صورت جدا شدن از سطح بسته ها نباید قسمتی از آن برجای بماند. معمولا عرضی بین 4/3 اینچ تا 3 اینچ دارند.

نوارچسب برای بستن پوشش های نایلونی

بیشتر پوشش های نایلونی لباس ها با استفاده از نوارچسب های شفاف با پهنای 2/1 اینچ بسته می شوند. گاهی اوقات استفاده از نوارچسب های ارزان و بی کیفیت برای آب بندی پوشش های نایلونی ممکن است باعث لکه دارشدن (زردشدن) لباس های سفیدرنگ یا روشن شود.

این لکه ها به دلیل وجود بوتیل هیدروکسیل تولوئن (BHT) ایجاد می شوند. زردی فنولیک (لکه دار شدن) لباس یک تغییر دائمی است و نمی توان آن را از روی لباس های سفید یا روشن پاک کرد. کارخانه همیشه باید نوارچسب های با کیفیت را انتخاب کند و به جای چسب های لاستیکی ارزان قیمت مبتنی بر کائوچو باید از چسب های مصنوعی استفاده کند.

نوار مهروموم امنیتی برای بسته بندی کردن

برخی از خریداران خواهان استفاده از نوارهای مهروموم امنیتی برای امنیت بیشتر محتوای کارتن ها در هنگام بازرسی هستند. این نوارها معمولا برای آب بندی کارتن های حاوی کالاهای ویژه (طراحی شده توسط یک طراح مشهور)، لباس های بوتیکی یا هنری با قیمت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوارها، معمولا نوار فعال شده با آب هستند و از کاغذهای کرافت سنگین تقویت شده با الیاف شیشه ای ساخته می شوند، در نتیجه ساختاری مستحکم و پایدار دارند. به صورت رول های 1 تا 3 اینچی و اندازه های سفارشی تولید می شوند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، نوارهای پلی پروپیلن یا پلی وینیل جدید نیز به منظور استفاده به عنوان نوارهای مهروموم امنیتی تولید می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>