اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

راین استون

راین استون (Rhinestone)، بلور سنگی با اثر رنگین کمانی است که برای اولین بار در حاشیه رود راین در مرز آلمان و اتریش یافت شده است، به همین دلیل به نام راین استون مشهور گردیده اند. راین استون ها به پارچه وصل می شوند تا ظاهر شیکی به لباس دهند. راین استون ها در پیراهن ها، یقه ها، کفش ها و لباس های رقص استفاده می شوند. راین استون های سواروسکی بسیار محبوب بوده و در صنعت مد بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. انواع راین استون ها مانند شب نقره ای، یخچال توپاز، سنبل، رز وینتیج بسیار محبوب هستند.

تاریخچه راین استون

راین استون، بلور سنگی با اثر رنگین کمانی است که برای اولین بار در حاشیه رود راین در مرز آلمان و اتریش یافت شده است، به همین دلیل به نام راین استون مشهور گردیده اند. در ابتدا، به دلیل کمیاب بودن، بسیار گران قیمت بودند.جواهر فروش فرانسوی، جورج فردریک استراوس در سال 1775، قسمت پایین سنگ را با یک پودر فلزی پوشش داد، که باعث درخشش الماس مانند برای ساخت کم هزینه جواهرات شد، اما به دلیل روش تولید کند، هنوز هم گران قیمت بود.

راین استون در بسیاری از زبان های اروپایی، Strass نیز خوانده می شود. وقتی دانیل سواروسکی موفق به اختراع ماشینی جهت برش خودکار سنگ ها شد، تولید انبوه راین استون ها در سال 1892 آغاز شد. به همین دلیل، دسترسی به راین استون ها بسیار زیاد شد و باعث ریزش قیمت ها و مقرون به صرفه شدن آنها گردید.

یک پوشش فلزی نازک با اندودکاری پرتابی برای ایجاد اثر رنگین کمانی در بلورهای سنگی در سال 1995 اعمال شد که تمایل به انعکاس هر رنگی را در نزدیکی خود داشت که به پدیده اتمسفر شفق شمالی و همچنین به عنوان چراغ های شمالی گردید. تزیین پارچه ها با راین استون می تواند راهی برای تولید لباس برازنده، رنگارنگ و زیبا باشد. این امر می تواند درخششی اضافی به لباس اضافه کند و به شما در ایجاد طرح های دلخواه کمک نماید.

چگونه می توان راین استون ها، دکمه سردست ها، هات فیکس و انتقال ها را ثابت کرد؟

  • فویل محافظ را از شیت انتقال جدا کنید.
  • شیت موتیف انتقال را روی وضعیت مورد نیاز پارچه قرار دهید.
  • یک ورق تفلون / سیلیکون یا نمد را در بالای صفحه موتیف قرار داده و پرس گرما را با شرایط از پیش تعیین شده ای ببندید و فشار را رها کنید.
  • سپس آن را وارونه کرده و دوباره پرس نمایید.
  • پس از خنک شدن صحیح، ورق انتقال موتیف را از پنل پارچه جدا کنید.
  • پنل یا پوشاک را پشت و رو کنید و مراحل اتوکشی یا شستشو را طبق نیاز انجام دهید.

انواع راین استون ها

راین استون های مصنوعی امروزه از بلورهای سنگی، کوارتز طبیعی، شیشه یا آکریلیک مانند با مواد اقتصادی حاوی رنگ های مرتعش، جلوه های درخشان و الماس مانند ساخته می شوند، اما فاقد درخشش آتشین سنگ های طبیعی هستند. راین استون های مصنوعی به دلیل قیمت، درخشش و تلالو، با تقاضای زیادی روبرو هستند.

محبوب ترین آنها، کریستال- سنگ بی رنگ و شفاف با درخشش الماس مانند- است. انتخاب محبوب دیگر، AB (شفق شمالی) است که به عنوان پوششی بر روی کریستال و بسیاری از رنگ ها به صورت یک اثر رنگین کمانی در دسترس هستند.

  • کریستال
  • فویل برای بازتاب
  • پرایمر برای اتصال بین چسب و فویل
  • چسب برای چسباندن به پارچه یا سطح فلزی

تا آنجا که به اشکال مربوط می شود، انتخاب های زیادی برای راین استون های مثلثی، راین استون های قلبی شکل، راین استون های گرد وجود دارد. تمام این اشکال، تنوع و ظرافت را به راین استون ها اضافه می کنند. افراد مختلف، سلایق متفاوتی دارند و راین استون ها براساس انتخاب آن ها، سفارش و ساخته می شوند. کریستال سواروسکی بر روی یک برنج قرار می گیرد تا ظاهری مشخص و جلوه ای اصیل به آن ببخشد.

اندازه های متنوع راین استون ها چه کاربردی دارد؟

راین استون ها به جای اندازه گیری دقیق، به صورت "طیفی" از اندازه ها اندازه گیری می شوند. راین استون های نقطه عقبی کوچک تر درPP  اندازه گیری می شوند و راین استون های پشت مسطح و نقطه عقبی بزرگ تر در SS (اندازه سنگ) اندازه گیری می گردند. صفحه مرواریدی یا PP، روشی برای اندازه گیری مرواریدها است که با قرار دادن آنها روی سطح یا صفحه حفره دار استاندارد، مقدار اندازه مشخص می شود.

مرواریدها توسط حفراتی که از آن عبور می کنند، اندازه گیری می شوند. معمولاً PP برای سنگ های کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرد. جدیدترین روش اندازه گیری راین استون ها، SS (اندازه سنگ) است، اگرچه هنوز از PP نیز استفاده می شود. بعضی از تولیدکنندگان سنگ، بسته بندی سایز PP وSS را روی برچسب بسته بندی، علامت گذاری می کنند.

اندازه های رایج راین استون ها برای آراستن پوشاک و لباس از قطر SS20 (4.6 تا 4.8 میلی متر) تا SS30 (6.3 تا 6.5 میلی متر) شروع می شود. متداول ترین راین استون های مورد استفاده برای لباس، #20ss و #30ss هستند.

کاربردهای راین استون

راین استون ها در صنعت پوشاک و مد در اکسسوری ها جهت تزئین ناخن و حتی تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرند. آنها اکثراً با استفاده از چسب یا حرارت بر روی سطوح پارچه ای چسبانده می شوند.
برای صنعت پوشاک راین استون ها، پشت مسطح کاربرد بیشتری دارد که با استفاده از روکش چسبی در قسمت پشت راین استون قرار می گیرند و سپس این سنگ ها را روی سطح مورد نظر قرار داده و با پرس حرارتی به صورت دائمی به پارچه متصل می کنند. این فرآیند باید به صورت دقیق انجام شود، در غیر این صورت راین استون ها به درستی به پارچه متصل نمی شوند و ممکن است در هنگام پوشیدن یا شستن، جدا گردند. هرگز از چسب هایی استفاده نکنید که بر پایه استون هستند، زیرا آنها متناسب با هدف نیستند.

تراشه ها، قطعات فلزی و پبل ها

در تزئین پوشاک، استفاده از رشته های تراشه، قطعات فلزی یا پبل ها بسیار رایج است. این وسایل برای ساخت گردنبند، دستبند یا گوشواره، تراشه های بزرگ تر در ساخت سنجاق سینه یا در تزئینات گلدوزی روی بلوز یا لباس مورد استفاده قرار می گیرند. این مهره ها براساس اندازه متوسط خود در دسته های مناسب قرار داده می شوند. تمام تراشه ها، قطعات فلزی و پبل ها، اندازه و شکل متفاوتی دارند.

بایدها و نبایدهای استفاده از راین استون ها

بایدها و نباید ها در حین پرس حرارتی راین استون و دکمه سر دست:

  • قبل از قرار دادن فویل حامل راین استون ها، دکمه سردست ها و هات فیکس، سطح پارچه را تمیز، هموار و صاف نمایید.
  • در هنگام پرس حرارتی، اطمینان حاصل کنید که زیپ، دکمه و سایر قسمت های حساس، حرارت نبینند.
  • پارچه های پلی استر، سیلیکون و روکش شده، چسب را به خوبی جذب نمی کنند.
  • تا زمانی که سطح خنک نشود، فیلم حامل را برندارید.
  • از گوشه های سخت و یا قسمت های تیز زیر بالشتک استفاده نکنید. این امر مانع از تغییر رنگ خواهد شد.
  • برای جلوگیری از چاپ فیلم، فیلم حامل را با استفاده از ورق تفلون، کف سیلیکون، پد سیلیکون، ورق نمد یا صفحه کاغذ بپوشانید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>