اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زیر لایه نساجی

لایه زیرین منسوجات از طریق تارهای بافته شده نخ ها یا الیاف توسط تکنیک های مختلفی مانند بافندگی، کشبافی، تافتینگ و ساختار بدون بافت شکل می گیرند. کامپوزیت های لایه زیرین منسوجات توسط دو پیوند پارچه با یکدیگر با استفاده از یک ماده چسبنده به ایجاد لایه زیرین پیوندی یا لایه زیرین پشتی منجر می شوند یا توسط کاربرد الیاف های برشی در زیرلایه پوشش داده شده توسط چسب باعث ایجاد لایه زیرین منسوج بی بافت می گردند.

شکل گیری زیرلایه منسوجات

نخ ها قبل از اینکه برای استفاده در شکل گیری زیرلایه یک منسوج مورد استفاده قرار گیرند، اغلب باید فرآیندهای اضافی را تحمل کنند.نخ ها ممکن است به بازپیچی به درون بسته های مناسب الیاف، تقویت توسط اندازه کاربردی، روغنکاری به وسیله کاربرد روغن ریسندگی و یا چله نخ کشی شده و بسته شده به درون ماشین استفاده شده در شکل گیری پارچه نیاز داشته باشند. فرآیند ترکیبی استفاده شده برای کاربرد آهار و روان کاری نخ های تار در بافندگی و کشبافی تار، آهارزنی نام دارد.

تابیدگی

فرآیندهای تابیدگی شامل حرکت نخ از یک بسته الیاف به بسته دیگر می شود و اغلب موجب تبدیل اندازه، شکل و سفتی بسته ها می شود. این فرآیندها دیگر کاربردهای مهم تلقی می شود.تمیز کردن نخ از طریق حذف خال های نازک، خال های ضخیم، برآمدگی ها و دیگر نواقص توسط تابیدگی ممکن می شود.

تابیدگی باعث تنظیم کشش درون بسته، ترکیب یا سگمنت بسته های نخ و آماده سازی بسته های الیاف برای رنگ آمیزی قبل از شکل گیری زیرلایه نیز می شود.نخ در این روش به صورت پی در پی بر روی قرقره پیچانده می شود تا از پایا و حتی آزاد بودن نخ از سوی قرقره در هنگام فرآیند بافندگی اطمینان حاصل شود.

چله کشی و آهارزنی

یک نوع مشخص از شکل گیری بسته، آماده سازی غلطک نخ تار برای بافندگی یا کشبافی تار است. درجه بالایی از کشش بر روی تار در هنگام این فرآیند قرار می گیرد، بنابراین نخ ها باید جهت کاهش اصطکاک بین نخ ها و بخش های ماشین روغن کاری شوند و ماده چسبنده جهت تقویت و کاهش سختی نخ باید به نخ اعمال گردد.

نخ های الیاف کوتاه و بعضی از نخ های فیلامنتی باید آهارزنی را تحمل کنند. آهارزنی شامل اعمال همزمان آهار و روان کاری به تار از طریق یک حمام رنگ به نام مخزن آهار است که این فرآیند جهت حذف آب یا حلال توسط رنگ آمیزی دنبال می شود. در این فرآیند نخ های تار آهارزده شده از یکدیگر با استفاده از کمترین میله و بازپیچی تار از هم باز می شوند.

آهارها و روان کننده های استفاده شده بر روی تارها با نوع الیاف تغییر می کنند. آهارهای استفاده شده شامل نشاسته و صمغ، مشتقات سلولز مانند کربوکسی متیل سلولز، پروتئین ها، پلی وینیل الکل، پلی وینیل استات و کوپلیمر آکریلات هستند، در حالی که روان کننده های استفاده شده همانند روغن های ریسندگی هستند و شامل روغن های معدنی و گیاهی، موم ها و همچنین مشتقات این مواد می باشند.

نخ کشی و گره زدن نخ چله

بعد از آماده سازی غلطک نخ تار، نخ های تار باید از طریق المان های مشخص در دستگاه بافندگی یا ماشین کشبافی تار قبل از تولید پارچه نخ کشی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>