اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


الیاف وینل


الیاف وینیل

الیاف وینیل در واقع نوعی الیاف ساخته شده توسط انسان از پلیمرها یا کوپلیمرهای مونومرهای وینیل جایگزین می باشند و شامل فیبرهای وینیلون، وینیل، ماتریکس وینیلون وینیل، ساران و پُلی تترا فلوئورو اتیلن هستند.الیاف وینیل عموما به دلیل خواص منحصر به فرد و کاربرد بی نظیر، در گروه الیاف تخصصی قرار می گیرند. همه این الیاف یک ستون هیدروکربن پلی اتیلن با گروه های عملکردی تابعی دارند که ویژگی های فیزیکی و شیمیایی فیبر را تعیین می کنند.

وینون (VINYON)

وینون به عنوان یک الیاف تعریف می شود که حداقل 85 درصد از آن واحد های مونومر پلیمریزاسیون وینیل کلرید می باشد. این الیاف مقاومت شیمیایی و آب بالایی دارند، نمی سوزند، اما در دما های نسبتا کم ذوب می شوند و به آسانی در بسیاری از حلال های آلی ذوب می گردند که این باعث محدودیت در کاربرد آن ها می باشد.

وینون به عنوان پلی وینیل خالص به عنوان PVC-Rhovyl به بازار عرضه می شود، در حالی که وینیون HH یک کوپلیمر است. این الیاف از مقاومت کمی برخوردار هستند، اما دارای خواصی هستند که باعث می شود در لباس هایی که گرما عامل اصلی نیست، مفید باشد. رنگ کردن این الیاف دشوار است.

وینال (VINAL)

الیاف وینال از پلیمرهای حاوی حداقل 50 درصد الکل وینیل ساخته شده است که حداقل 85 درصد واحد ها در واحد های وینیل الکل و اتصالات متقاطع استال ترکیب می شوند. این فیبر ارزان است و از نظر خواص شبیه پنبه بوده و در ژاپن تولید می شود.وینال شبیه پنبه و سایر مواد سلولزی دارای ویژگی هایی جهت استفاده نهایی است. Kuralon و Manryo نامگذاری الیاف وینال جهت ارائه به بازار می باشد.

فیبر وینال استحکام خوبی داشته و مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و پیلینگ دارد.پارچه های وینال دارای یک طرف گرم و راحت بوده و جاذب هستند؛ همچنین دوام خوبی دارند. این الیاف، دارای ظاهری ابریشم گونه و براق می باشند. همچنین در برابر نور خورشید و در برابر گرما مقاومت بسیار عالی دارد. این فیبر به راحتی با رنگ های سلولزی تولید می شود.

الیاف وینیون-وینیل

در پاسخ به نیاز به فیبر اشتعال پذیری کم (LOI 31) و تشکیل گاز سمی کم در هنگام سوختن، شرکت کوجین یک ماتریس فیبر وینیون- وینیل (50:50) (Polychlal) با نامهای تجاری Cordelia و Cordelan را تولید و به بازار عرضه کرد.الیاف ماتریس وینیون وینیل در درجه اول در برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد که اشتعال پذیری کم در لباس مد نظر می باشد؛ همچنین در لباس خواب کودکان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

ساران (SARAN)

ساران نام عمومی الیاف ساخته شده از کوپلیمرهای مصنوعی است که در ترکیب آن ها بیش از 80 درصد کلرید وینیلیدن وجود دارد.این الیاف به طور کلی در پوشاک به کار نمی رود، بلکه در روکش خودرو، پارچه های وسایل فضای باز، مبلمان خانگی، و کاربرد های صنعتی استفاده می شود.

پُلی تترا فلوئورو اتیلن

تترافلوئوراتیلن با نام تجاری خود تفلون شناخته می شود و به طور گسترده در بسیاری از کاربرد ها از جمله الیاف تخصصی استفاده می شود. الیاف پُلی تترا فلوئورو اتیلن بسیار هیدروفوبیک و شیمیایی بوده و از لحاظ حرارتی ثابت است و در برنامه هایی بکار می رود که چنین پایداری و تحرک کم مورد نیاز است.خاصیت آبگریزی آن باعث شده که برای تشکیل مواد کامپوزیت قابل تنفس در آب برای استفاده در صنعت نساجی، به ویژه در فضای باز و بیرونی، مورد استفاده قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>