اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الیاف متفرقه نساجی

الیافی که به طور نرمال تحت طبقه بندی انواع فیبر ها مثل طبیعی، ساخت انسان، معدنی و غیره قرار نمی گیرند، مانند novaloid، کربن، پلی فنیل دی بنزیمیدازول و غیره، تحت عنوان رشته های متفرقه طبقه بندی می شوند.

NOVALOID

نوالوید برای یک کلاس از الیاف مقاوم در برابر شعله ساخته شده از پلیمر فنل-فرمالدئید متقاطع است. الیاف این کلاس در آمریکا Kynol نامیده و توسط شرکت آمریکایی Kynol تولید می شوند. این الیاف، به رنگ زرد طلایی بوده و دارای خواص فیزیکی و شیمیایی خوبی است.Novaloids به طور خاص در لباس های محافظ و مقاوم در برابر آتش و در پوشاک و تجهیزات خانگی که در آن ها قابلیت اشتعال کم فیبر مطلوب است، مورد استفاده قرار می گیرند.

الیاف کربن

الیاف کربن یا گرافیت به تازگی برای استفاده در کاربردهای صنعتی و هوافضا توسعه یافته اند. الیاف کربن از رایون، اکریلیک و یا الیاف به وسیله اکسیداسیون کنترل شده تحت تنش در یک فضا با اکسیژن محدود در دمای 300-400 درجه سانتیگراد تهیه می شود.الیاف کربن به طور گسترده در تقویت فیبر ها برای رزین اپوکسی و پلاستیک در کامپوزیت های تقویت شده با فیبر بالا استفاده می شوند و به عنوان Celion، Hi-Tex و Thornel به بازار عرضه می شوند.

پلی بنزیمیدازول یا PBI

PBI توسط نیروی هوایی آمریکا و Celanese به عنوان یک فیبر مقاوم در برابر شعله برای استفاده در کاربرد های هوا فضا توسعه داده شد. پلی بنزیمیدازول از دی متیل استامید و سپس مشتق شدن با اسید سولفوریک برای تولید فیبر طلایی تشکیل می شود.در سال های اخیر، این فیبر به عنوان جایگزینی برای آزبست، به عنوان ماده فیلتر گاز دودکش ها و به عنوان یک پارچه در تولید پوشاک و کاربرد های تخصصی معرفی شده است.

پلی آمید

یک پلی آمید آروماتیک توسط شرکت Upjohn برای استفاده در برنامه های مقاوم در برابر آتش و دمای بالا معرفی شده است. این فیبر از طریق پلیمر با استفاده از تکنیک های پردازش مرطوب یا خشک با استفاده از یک حلال آلی قطبی مانند-دی متیلفورامید حاصل شده است.

سایر الیاف

کتان و لنین که الیاف گیاهی نامیده می شوند در واقع از پوست گیاهان بوته ای هستند. رامی از گیاه رامی و کتان از گیاه کتان به دست می آید. بنابراین، از لحاظ تئوری، طول الیاف می تواند به اندازه طول ساقه باشد، اما برای ریسندگی و تولید نخ، معمولا آن را به حدود 4 اینچ تا 7 اینچ تبدیل می کنند. پشم، پشم بره و موی خرگوش آنگورا همه مو های حیوانات هستند. طول این موها در صورتی که از 3 اینچ تا 8اینچ باشند مناسب برای ریسندگی و تبدیل به نخ است.

به غیر از الیاف گیاهی پنبه و پشم، همه الیاف مصنوعی دیگر (پلی استر، نایلون، اکریلیک، استات و غیره) دارای طول پیوسته یا نامحدود است. به هر حال، برای ریسیدن نخ، الیاف را در سایز 5 تا 8 اینچی جهت ریسندگی کوتاه می کنند. نخ ها گاهی در 2 یا 3 لا ریسیده و تولید می شوند. موارد زیر نحوه نامگذاری آن ها می باشد:

  • 20/2 به معنای نخ نمره 20 دو لا
  • 20/3 به معنای نخ نمره 20 سه لا
  • 10/2 به معنای نخ نمره 10 دو لا
  • 60/4 به معنای نخ نمره 60 چهار لا
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>