اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم آناناس

چرم آناناس یا پیناتکس تحولی در صنعت چرم است. پارچه چرمی مبتنی بر گیاه در صورت استفاده از روش تولید صحیح از پایداری و ماندگاری بیشتری برخوردار است. داشتن یک بافت کاملاً منحصر به فرد اما شبیه به چرم پوست حیوانات باعث می شود منابع کمتری مصرف شود و دوستدار محیط زیست باشد. در اینجا به جنبه های تولید و پایداری پیناتکس خواهیم پرداخت و بهترین محصولات آن را معرفی می کنیم.

پیناتکس(Pinatex) چیست؟

Piñatex® توسط Ananas Anam نام شرکت هایی است که برای چرم آناناس اختراع کرده اند. این ماده طبیعی و غیر بافته ای می باشد که از فیبر برگ آناناس ساخته شده است. برگها محصول فرآورده های کشاورزی و میوه های موجود هستند که در غیر این صورت دور ریخته می شوند.دکتر کارمن هیژوسا این ماده را پس از سالها تحقیق و آزمایش با تیمش در لندن U.K جایی که محل استقرار شرکت است توسعه داد. وی پس از سالها کار در صنعت چرم، تصمیم گرفت به دنبال تحول و نوآوری در این صنعت باشد.

فرایند تولید پیناتکس یا چرم آناناس

اول از همه فرآیند تولید توسط کارمن هیژوسا ثبت اختراع شده است و فقط توسط آناناس آنام تولید و عرضه می شود.Piñatex® کاملاً از برگ های آناناس ساخته شده است. همه چیز در فیلیپین آغاز می شود، جایی که کشاورزان محلی برگ های آناناس را جمع آوری می کنند تا بتوانند چرم آناناس را از آن خارج کنند. صنعت آناناس در سطح جهان حدود 13 میلیون تن زباله تولید می کند که 40.000 تن آن برگ های آناناس است که معمولاً سوخته یا پوسیده می شوند.

آناناس آنام از این برگهای آناناس استفاده کرده و فیبر را برای ایجاد Pinatex استخراج می کند. یک قسمت از گیاه به فروشگاه مواد غذایی می رود و بخش دیگر به جای هدر دادن، به چرم تبدیل می شود.Decortication فرآیندی است که به استخراج فیبرهای سلولزی برگ ها گفته می شود. این روند همچنان به منظور کاهش بیشتر انتشار C02 در مزرعه اتفاق می افتد.

شرکای تجاری Ananas Anam دستگاهی را که چنین پردازش مخصوصی را انجام دهد توسعه داده اند تا به کشاورزان کمک کند تا از برگ آناناس حداکثر استفاده را ببرند.زیست توده باقی مانده پس از برداشتن فیبر نیز هدر نمی رود. این یک کود طبیعی بسیار غنی از مواد مغذی برای خاک است و در اصل به عنوان سوخت زیستی استفاده می شود.

الیاف استخراج شده شسته و خشک می شوند و بعد از خشک شدن الیاف، پکتین از فیبر آزاد می شود. پکتین مولکولی است که برگها را سفت می کند و پس از برداشتن پکتین، فیبر آناناس به یک ماده نرم و انعطاف پذیر و پنبه ای تبدیل می شود.پس از آن، الیاف با وارد کردن هزاران سوزن در یک فرایند صنعتی و مکانیکی، به یک لایه بافته نشده تبدیل می شوند تا یک ساختار را ایجاد کنند و این فرایند اساس Piñatex® است.

سپس Piñatex® خام به اسپانیا فرستاده می شود و در آنجا با استفاده از یک فرآیند خاص، به چرم پردازش شده تبدیل می شوند ودر این مرحله دوام چرم را به Piñatex® می بخشند. این آخرین مرحله است و سپس متریال هایی که به صورت رول بسته بندی می شوند، مستقیماً به طراحان منحصر به فرد و مارک هایی مانند DAN & MÉZ تحویل داده می شوند.با هر 480 برگ آناناس معادل یک متر مربع از چرم آناناس یا Pinatex تولید می شود.

ارزش اجتماعی

فرآیند تولید پیناتکس نه تنها میزان زباله را کاهش می دهد بلکه باعث ایجاد منبع درآمد اضافی برای کشاورزان آناناس در فیلیپین می شود. به طور معمول، کشاورزان باید به برداشت فصلی اعتماد کنند، اما بخشی از فرآیند تولید مجدد چرم آناناس به آنها امکان می دهد منبع دوم درآمد داشته باشند. علاوه بر این آنها می توانند زیست توده باقی مانده برای بارور شدن بیشتر خاک و بهبود مزارع خود استفاده کنند.

در حال حاضر، تمام برگ های آناناس برای pinatex از فیلیپین تامین می شود که کشور شماره یک برای صادرات آناناس است. از آنجا که بسیاری از کشورهای صادرکننده آناناس وجود دارد، Ananas Anam تمام تلاش خود را برای گسترش به کشورهای بیشتری در سراسر جهان انجام می دهد.
Piñatex® یک جریان درآمد اضافی برای کشاورزان آناناس فراهم می کند.

ارزش زیست محیطی

در طی فرآیند ساخت چرم معمولی بیش از 250 فلز سنگین سمی مختلف و مواد شیمیایی مانند آلدهید، سیانید و سرب استفاده می شود. این مواد برای سلامتی کارگران و همچنین محیط زیست بسیار مضر هستند.گزینه های دیگر مانند PU یا PVS یا به اصطلاح چرم مصنوعی به جای چرم استفاده می شود اما به طور قابل توجهی بهتر نیستند. هر دو در طی فرآیند تولید، به محیط زیست آسیب زیادی وارد می کنند و دفع آنها سخت است.

از طرف دیگر، Piñatex® از فلزات سنگین، مواد شیمیایی یا مواد سمی استفاده نمی کند که به طور بالقوه به محیط زیست، حیوانات یا افرادی که آن را پردازش می کنند آسیب برساند. آب و سایر منابع کمتری مصرف می کند و تأثیر کلی بر محیط زیست بهتر می شود.ارزش سالانه زباله از کشاورزی جهانی آناناس 13 میلیون پوند است.

چرم پیناتکس در مقابل چرم حیوانات

در مقایسه با چرم حیوانات یا چرم مصنوعی، چرم آناناس از نظر پایداری و سازگاری با محیط زیست بسیار بهتر است. میزان انتشار CO2 به مراتب کمتر است و تأثیر منفی آن را محیط زیست نسبت به چرم معمولی بسیار کمتر است. این تا حدودی به این دلیل است که برگهای آناناس بازیافت می شوند و مانند فرآیند تولید چرم حیوانات و چرم مصنوعی به مواد شیمیایی و سایر مواد مضر احتیاج ندارند.چرم های پیناتکس یا آناناس بسیار اخلاقی تر هستند و در حین فرآیند تولید هیچ حیوان یا انسانی آسیب نمی بیند یا متضرر نخواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>