اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرابنفش بخشی از طیف الکترومغناطیس است که طول موج آن در محدوده 10 تا 400 نانومتر قرار دارد. طول موج فرابنفش بلندتر از نور مرئی و کوتاه تر از اشعه ایکس است. اشعه فرابنفش از طریق خورشید به زمین می رسد.

پوست یکی از بزرگ ترین ارگان های بدن انسان است که از ما در برابر محیط محافظت می کند؛ دمای بدن را تنظیم می کند؛ مانع از دست دادن آب بدن می شود و نقش سنسور حسی و درد را ایفا می کند. محافظت از پوست در برابر تابش خورشید الزامی است زیرا تابش خورشید منجر به سرطان پوست می شود.
سرطان پوست یکی از شایع ترین انواع سرطان در دنیا است. اشعه فرابنفش عامل 90 درصد سرطان های پوست به حساب می رود.

خوشبختانه با استفاده از پوشاک و عینک ضد فرابنفش، کرم ضدآفتاب و عدم قرار گرفتن در معرض تابش خورشید در ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر می توان تا حد زیادی مانع بروز سرطان پوست شد.فرابنفش مانند گرما پارچه را تخریب می کند و منجر به وقوع واکنش های شیمیایی در پلمیرها می شود؛ به گونه ای که خواص فیزیکی و شیمیایی خود را از دست می دهد.

میزان و نوع خسارت ناشی از فرابنفش بسته به الیاف و تار پارچه فرق می کند. به عنوان مثال، نفوذ فرابنفش به داخل نایلون سبب کاهش خاصیت کشسانی و مقاومت کششی می شود.تابش اشعه فرابنفش به پارچه های خیس یا خشک باعث رنگ رفتگی، کاهش مقاومت و کاهش حالت ارتجاعی می شود.

در حال حاضر تولیدکنندگان انگلیسی و اروپایی سعی دارند که طبق استانداردهای 13785-1 EN، عوامل موثر بر طراحی پارچه های ضد فرابنفش را بررسی کنند. طبق استانداردهای 13785-2 EN در صورتی می توان مدعی شد پارچه ای ضد فرابنفش است که حداکثر اشعه UVA پنج درصد و حداقل UPF چهل درصد باشد.
تست 13785-2 EN میزان جذب اشعه های موردنیاز و دفع اشعه های مضر را مشخص می کند.

  • تابش خورشید به پوست آسیب می زند.
  • فقط قسمت های پوشیده شده در برابر تابش محافظت می شوند.
  • اگر محافظ کشیده یا خیس شود؛ ممکن است که بخشی از قابلیت خود به عنوان محافظ را از دست دهد.

کشورهای واقع در نقاط مختلف دنیا با اتکا به تست های استاندارد مختلف سعی بر بهبود پارچه های ضد فرابنفش دارند. در ادامه به تعدادی از تست های رایج در کشورهای آمریکا، انگلیس، اروپا، چین و استرالیا اشاره می کنیم.

  • AATCC 183
  • BS EN 13785-1
  • GB/T 18830
  • AS/NZS 4399

تعداد دفعات شست و شو نیز بر سطح محافظت اثر می گذارد. به همین دلیل برای تست پارچه در برابر اشعه UPF ابتدا پارچه را چندین مرتبه می شویند. ضمناً این اطلاعات را باید در قالب یک دفترچه به خریدار منتقل کرد.دقت داشته باشید که لباس هایی چون لباس شنا قادر به محافظت از پوست شما و رعایت استانداردهای 13785-2 EN نیستند.

با توجه به رشد آگاهی مردم در مورد مضرات تابش خورشید، بخشی از صنعت نساجی سعی بر بهبود پارچه های ضد فرابنفش کرده است.در ابتدای راه، پوشاک و لباس شنا کودک بیشتر مورد توجه این بخش از بازار قرار داشت اما حالا تولیدکنندگان پارچه های ضد فرابنفش دست به طراحی لباس های سبک و خنک برای بزرگسالان زده اند؛ لباس هایی که هم کاربردی و هم زیبا هستند.

اگر شما هم از تولیدکنندگان پوشاک یا پارچه های ضد فرابنفش هستید؛ تست های مرتبط می تواند به بهبود کالای تولیدی و تحقق رویاهای اقتصادی شما کمک کند.به عنوان مثال چون این تست ها مورد تایید سازمان های استاندارد جهانی است؛ از نتیجه تست ها می توانید به عنوان یک سند علمی در بازار استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>