اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کمپانی LA textile هر ساله یک شوی تجاری در کنار اقیانوس آرام برگزار می کند. سمینار آینده مد و فشن، بخشی از شوی مذکور است. منسوجاتی که در این سمینار ارائه می شوند؛ همگی جدید، خلاقانه، پایدار و عاری از اجزای حیوانی هستند. همچنین پروسه تولید آن ها متکی بر رعایت اصول اخلاقی است.

در این رویداد، برندهایی معرفی می شوند که از چرم و دیگر اجزای حیوانی استفاده نمی کنند و برای تولید پارچه از موادی مانند الیاف مرکبات استفاده می کنند. از بین برندهای مذکور می توانیم به برند ایتالیایی Orange Fiber اشاره کنیم که برای تولید ابریشم از پوست مرکبات استفاده می کند. این برند در سال 2014 توسط آدریانا سنتنیتیکو و انریکا آرنا تأسیس شد. آرنا مسئول امور مالی و بازاریابی است و سنتنیتیکو مدیریت شرکت و رهبری گروه طراحی و تولید را بر عهده دارد.

طبق اظهارات کمپانی با استفاده از الیاف مرکبات می توان نخ ابریشم سازگار با محیط زیست تولید کرد؛ الیافی که در واقع محصول جانبی صنعت آب میوه گیری خواهند بود. بدین ترتیب از هدر رفتن هزاران تن از پسماندهایی که احتمالاً زیر خاک دفن خواهند شد؛ جلوگیری می شود. کمپانی مدعی است که اولین پارچه حاصل از مرکبات را تولید کرده است و امید دارد که از این محصول در دنیای مد و فشن استفاده شود.

این ابریشم گیاهی سبک را می توان به راحتی رنگ زد. همچنین می توان طرح دلخواه خود را روی این پارچه چاپ کرد. ضمناً می توان این پارچه را هم به صورت مات و هم درخشنده تولید کرد. کمپانی بابت استفاده از اکولوژی صنعتی خرسند است زیرا حالا می تواند با تبدیل پسماند کارخانه های آب میوه گیری به یک محصول جدید و پایدار از میزان آلودگی محیط زیست بکاهد.

موادی که قبلاً دور انداخته می شدند؛ حالا کرم های ابریشم را از برخوردهای خشن نجات می دهند. در روش سنتی تولید ابریشم، کرم ابریشم را زمانی که هنوز در پیله است؛ می جوشانند. بدین ترتیب به خاطر مد و فشن به زندگی کرم ابریشم پایان می دهند.

تعداد کمپانی هایی که برای تولید ابریشم از موجودات زنده استفاده نمی کنند؛ بسیار اندک است. استارتاپ Silicon Valley برای تولید تار عنکبوت از مخمر استفاده می کند. در سال 2017، استلا مککارتنی در نمایشگاه هنرهای مدرن نیویورک از یک پیراهن رونمایی کرد که برای تولید ابریشم استفاده شده در این پیراهن از پیله کرم ابریشم استفاده کرده بود. در واقع مککارتنی اجازه داده بود تا کرم از پیله خارج شود؛ سپس از پیله برای تولید ابریشم استفاده کرده بود. این روش، روشی مهربانانه است اما با توجه به موضوع سوددهی هنوز تجاری نشده است.

کمپانی Orange Fiber با توجه به اینکه سودای سازگاری با محیط زیست را در سر دارد؛ بارها مورد توجه قرار گرفته است. در سال 2016، کمپانی موفق به دریافت جایزه تغییر جهان شد. جایزه تغییر جهان از طرف موسسه H&M اهدا می شود.موسسه خصوصی H&M روی بهبود شرایط زندگی مردم با استفاده از روش های نوین کار می کند. کمپانی به عنوان یکی از 15 برند عضو Good Plug and Play Accelarator انتخاب شده است؛ بدین ترتیب به کمپانی های بزرگی چون آدیداس، کی اند ای، زلاندو، تارگت، کرینگ و Galleries Lafayette دسترسی خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>