اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پوشاک محافظ، بهترین لباس های کاربردی هستند که تاکنون شناخته شده اند. همه افراد، کاربردهای پیشرفته پوشش محافظ را دوست دارند. برندها، خرده فروشان، مصرف کنندگان، صنایع و حتی دولت ها، همگی پوشش محافظ را مهم و اثربخش می دانند. از آنجا که نسل امروز به ایمنی و رفاه توجه بیشتری دارد، بنابراین پوشش محافظ به تدریج به اولویت تبدیل شده است.

لباس های محافظ برای محافظت مردم و محصولات در برابر هرگونه خطر محیطی یا عدم اطمینان ابداع شده اند. بیشتر البسه صنعتی، محافظ هستند و در برخی صنایع، استفاده از پوشاک محافظ ضرورت دارد. صنایع غذایی، نفت و گاز، ساخت و تولید، داروسازی، آتش نشانی، نیروی انتظامی و ارتش، بهره گیری از لباس های محافظ را الزامی کرده اند. از مواد مورد استفاده برای تولید لباس های محافظ می توان به آرامید و مخلوط های آن، پلی اولفین و مخلوط های آن، پلی بنزیمیدازول، پلی استرهای لمینت شده و بافت پنبه ای اشاره کرد.

رشد زیادی در بازار جهانی پوشاک محافظ در سال های اخیر دیده شده است. ارزش بازار پوشاک محافظ در سال 2015، 8003 میلیون دلار بود و انتظار می رود که این رقم تا سال 2022 به 10211 میلیون دلار برسد. پروژه های تحقیقی بازار متحد، نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) 6/3 درصدی را برای بخش فرعی بین سال های 2016 و 2022 پیش بینی می کنند و تخمین می زنند که در طول دوره پیش بینی، بخش الیاف آرامید و ترکیب ها، بالاترین درآمد را تولید خواهد کرد.

رشد صنعتی سازی

بررسی های مستمر و زیاد یک شرکت تحقیقاتی نشان داده است که بهبود جو اقتصاد جهانی به همراه رونق صنعتی سازی به رشد بازار پوشاک محافظ منجر می شود.صنایع منسوجات محافظتی، صنایعی هستند که سعی می کنند تا کارگران خود را ایمن نگاه دارند. آسیب های مربوط به محل کار، نوعی حادثه اتفاقی هستند. براساس اطلاعات اداره کار آمریکا، آسیب های مربوط به کار و بیماری در ایالات متحده برای هر 100 کارگر از 9/10 حادثه در سال 1972 به 8/2 حادثه در سال 2019 رسیده است که این رقم به لطف پوشش های محافظتی کاهش یافته است.

پوشش های محافظتی به صنایع کمک می کنند تا کارمندان خود را در محیط پرخطر، ایمن نگه دارند. در موقعیت های بسیار پرخطر، کارگران با پوشش ها و لباس های محافظتی با اطمینان و شجاعت بیشتری با خطرات مواجه می شوند.رایج ترین پوشش های محافظ صنعتی، کلاه کاسکت، کلاه ایمنی، ماسک طبی، ماسک خاک گیر، چشم بند، محافظ گوش، محافظ صورت، عینک ایمنی، سیستم های جلوگیری از سقوط، دستکش ایمنی، دستکش جوشکاری، ژاکت جوشکاری، کفش و لباس محافظ هستند.این لباس های محافظ از پارچه های دوپونت ساخته شده اند که کارکردهای خاصی را انجام می دهند که در ادامه به این پارچه ها اشاره می شود.

الیاف ضد آتش (نومکس) ذاتا مقاوم به شعله، سبک در وزن و فراهم آورنده قابلیت تنفس صوتی هستند. لباس های نوآورانه نومکس در پراکنده کردن عرق از طریق پارچه بسیار عالی عمل می کنند و باعث ایجاد یک حس خشک و راحت برای پوشنده لباس می شوند.تیچم (Tychem) از پوشنده لباس در برابر گازهای خورنده، مواد شیمیایی مایع و بخار محافظت می کند. لباس های گازی این پارچه، یک عمر محدود دارند و دستگاه تنفسی آنها به سیستم های کمکی نیازی ندارد.

کولار آرامید یک پارچه مقاوم گرمایی است که در برابر دمای بالا مقاوم است. این پارچه محافظ برای حفاظت گرمایی، برش و محافظت از خراش همراه با شرایط راحتی ایده آل است.تیوک (Tyvek) برای حفاظت صنعتی عمومی استفاده می شود. این پارچه یک حالت تعادل ایده آل برای آسایش، حفاظت و دوام مناسب برای کارمندان در کاربردهای صنعتی و محیط های کنترل آلودگی، از جمله در بخش های داروسازی، تولید، خودرو و اقلام مصرفی ارائه می دهد.لباس های پروشیلد (ProShield) برای محافظت در برابر پاشیدن مایعات غیرخطرناک و ذرات خشک طراحی شده اند. این پارچه ها راحت، مقرون به صرفه و قابل عرضه هستند.

سیر تکاملی آسایش اجتماعی - روانشناختی

آسایش فرهنگی، جامعه شناختی و روانشناختی جزء محرک های اصلی لباس محافظ هستند.نظریه های جامعه شناسی و روان شناسی همواره مفهوم پوشاک را برای انسان تبیین و فراهم کرده اند. شرایط محیط ما، هدف از استفاده و پوشیدن لباس را مشخص می کند. نحوه پوشیدن لباس از دو عامل محیط فیزیکی و شرایط اجتماعی نشأت می گیرد. بنابراین نیاز اصلی هر نوع لباس، راحتی آن در وضعیت های مختلف محیطی است که رفتار فیزیولوژیکی آن را توصیف می کند.

از زمان های بسیار دور برای حفاظت از لباس استفاده می شده است که بدن انسان را از تهدیدهای اجتماعی، فیزیکی و عاطفی محافظت می کرده است. اصطلاح لباس محافظ، هر چیزی که برای حفاظت فیزیکی بدن مورد استفاده قرار می گیرد را تعریف می کند.امروزه مجموعه تهدیدهای فیزیکی بی پایان است، بنابراین پوشاک محافظ باید در دسترس باشند.

این لباس ها در هر وضعیتی می توانند پوشیده شوند تا حفاظت را تامین کنند و پوشنده لباس را در برابر هر شرایط خطرناکی، ایمن قرار دهند. بسیاری از افرادی که صدمه دیده اند یا نقصی دارند، از لباس های محافظ برای جلوگیری از آسیب احتمالی بیشتر استفاده می کنند.روان شناسی و راحتی لباس، نگاه مردم را به لباس های محافظ تغییر داده است. مصرف کنندگان، لباس های محافظ را برای شرکت در فعالیت های ورزشی و پرحادثه می پذیرند. آنها آماده هستند تا با پوشیدن لباس های محافظ پیشرفته، زندگی خود را به خطر بیندازند. از سویی دیگر، پوشاک محافظ از طریق افزایش عملکرد مصرف کننده، اعتماد را نیز تقویت می کند.

مقررات

در دو دهه گذشته، جهان شاهد تغییرات زیادی در شیوه های محیط کار بوده است که این تغییرات با افزایش فن آوری های نوین باعث ایجاد روش های جدید تولید، هم در زمینه ماشین آلات و هم در زمینه لباس کار کارمندان بوده است. این موضوع منجر به محبوب شدن تجهیزات محافظ شخصی (PPE) شده است.استفاده از لباس های محافظ برای بسیاری از سازمان ها در ابتدا ابهام برانگیز بود. اما دولت ها سودمندی این لباس ها را درک نمودند و استانداردهای لازم را برای PPE تدوین کردند. بیشتر کشورها اکنون قوانین خاصی را PPE دارند که الزامات اصلی مربوط به ایمنی سلامتی PPE را پوشش می دهد و دستورالعمل هایی را در هم کاری با مراجع ملی، اسناد فنی و آزمایش نمونه ارائه می دهند.

قبل از استفاده و بهره برداری از لباس محافظ، این لباس ها از سه مرحله تکاملی، یعنی بررسی عنصر پوشاک، آزمایش پوشیدن و آزمایش های نهایی برای بررسی دوام، کارآیی، عملکرد ارگونومیک و محافظت، یکپارچگی سیستم خطی و غیره عبور می کنند.افزایش مقررات دقیق دولت ها در کشورهای خاورمیانه و آسیا، تولید کنندگان را ملزم کرده است تا با اتخاذ اقدامات احتیاطی برای ایمنی کارگر موجب محدود شدن اتفاقات بد در هنگام کار شوند.به طور کلی می توان PPE را به سه بخش تقسیم کرد که ضرورت پوشاک کار را مشخص می کنند:

  • طراحی ساده: کارگران سطح حفاظت اولیه مورد نیاز را در برابر حداقل خطرات ارزیابی می کنند. این سطح از حفاظت می تواند شامل استفاده از دستکش های باغبانی، عینک اسکی، ماسک ها و کفش باشد.
  • نه ساده و نه پیچیده: این لباس محافظ، سطح بعدی مورد نیاز در زمان خطر متوسط را در بر می گیرد که می توان به لباس های خشک و مرطوب در این زمینه اشاره کرد.
  • طراحی پیچیده: لباس های مورد نیاز در طی یک محیط بسیار خطرناک تحت این دسته قرار می گیرند. این لباس ها، لباس های محافظ پیشرفته نامیده می شوند که قادر به محافظت از کارگران در برابر خطرات مهلک و هر گونه آسیب جبران ناپذیر هستند که ممکن است بر سلامت کارگران تأثیر بگذارد.
  • مقررات تنظیم شده برای اجباری کردن استفاده از پوشاک محافظ یکی از عوامل اصلی رشد این بخش بوده است.

آینده نگری

علاوه بر دلایلی که در بالا بحث شد، چندین عامل دیگر نیز باعث محبوب شدن لباس های محافظ شده اند. از جمله این عوامل می توان به ادغام تکنولوژی و پوشاک، ایمنی آگاهی، افزایش آلودگی و عفونت، تمایلات رو به رشد و افزایش تقاضا برای پوشاک محافظ صنعتی اشاره کرد.در آینده به لباس محافظ سبک، راحت، گرمتر و مقاوم در برابر پارگی نیاز است. با افزایش تمایلات برای لباس های چند منظوره و بادوام حاوی مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالا، انتظار می رود که رشد لباس های محافظ در سال های آینده، ادامه داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>