اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قانون کپی رایت چیست؟

یک قانون پایه ای وجود دارد در مورد این که چه مواردی تحت حمایت قرار بگیرند، در اصل این قانون در مورد چیزهایی است که اصیل و ابتکاری هستند. در مورد چیزهای کاربردی یا عملکردهای فیزیکی در جهان حقیقی هرگز نمی توان از قانون کپی رایت استفاده کرد. ممکن است شما بگویید: «یک لحظه صبر کن تا ببینم که آیا این کتاب کاربردی است یا خیر؟» در این حالت، آن اطلاعات منتقل می شوند، اما وقتی ما، کاربردی را جزء کپی رایت در نظر می گیریم، منظور ما عملکرد فیزیکی است، مثل حالتی که شما از آن کتاب به عنوان نگهدارنده در یا کاغذ استفاده می کنید.

انتقال اطلاعات یا فقط کالاهای بصری تابعی از کپی رایت نیستند. صد سال پیش، اداره کپی رایت ایالات متحده تصمیم گرفت که همه صنعت مد، کاربردی است. این تصمیم برای همه لباس ها وضع شد و مهم نیست که چقدر عجیب و غریب باشند یا چقدر استادانه تولید شده باشند، همه آنها مشمول قانون کپی رایت می شوند. شما نمی توانید در حالی که یک لباس تمام قد و زیبا پوشیده اید، مشغول تمیزکردن خانه شوید، این موضوعی نیست که مشمول قانون کپی رایت شود.

چه مواردی در صنعت مد توسط قانون کپی رایت مورد حمایت قرار می گیرند؟

گفته می شود که برخی استثنائات در حوزه قانون کپی رایت وجود دارد که در صنعت مد بکار برده می شود و در واقع برای شرکت های فعال در صنعت مد بسیار مهم است. یکی از آن موارد، جواهرات است. جواهرات کاربردی نیستند، بلکه صرفا تزئینی هستند.

جواهرات بدن شما را نمی پوشانند، شما را گرم نگه نمی دارند. بنابراین جواهرات تا حدود زیادی تحت حمایت قانون کپی رایت قرار می گیرند، زیرا جواهرات شباهت زیادی با مجسمه های مینیاتوری دارند و چون مجسمه ها جزئی از هنر هستند، پس هنر تحت حمایت قانون کپی رایت قرار می گیرمد.

شما می توانید این مجموعه از استثنائات را یک مقدار گسترش دهید. مانند وقتی که از یک گیره تزئینی بر روی کیف دستی استفاده می کنید که بیشتر شبیه یک مجسمه است، شما می توانید گیره را از کیف جدا کنید که در این صورت فقط مجسمه باقی می ماند.

تفکیک مفهومی و چاپ

یکی دیگر از حوزه های بسیار بزرگ صنعت مد که از حق کپی رایت استفاده می کند، طراحی های دوبعدی مثل چاپ پارچه، بافت ژاکارد، الگوهای توری است. تفکیک مفهومی یعنی چگونه از طرح های دوبعدی مانند چاپ پارچه حمایت کنیم؛ شما می توانید تصور کنید که این چاپ از بین رفته و چیز دیگری جایگزین آن شده است.

در واقع فقط از دهه 1950 به این مورد توجه شد، زمانی که اداره کپی رایت به این نتیجه رسید که رنگ روی پارچه تفاوت چندانی با رنگ روی بوم یا جوهر روی کاغذ ندارد. این اتفاق برای طراحانی که در حال ایجاد چاپ بر روی پارچه های خود هستند، بسیار مفید است. اکنون، در صورت تقاضا شما می توانید یک یارد یا یک متر پارچه را به صورت سفارشی چاپ کنید. این موضوع برای طراحان کوچک حتی از نظر دوره برخورداری از حمایت نیز مفید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>