اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت سبز اروپا

صنعت نساجی از نظر پایداری، مسیری طولانی را طی کرده است. مزایای حقیقی اتخاذ شیوه های سازگار با محیط زیست توسط کارخانه ها ایجاد شده است و سازمان هایی خواستار پاسخگویی کارخانجات برای اقدامات خودشان شده اند. یکی از این سازمان ها، کمیسیون اروپا است که دخالت آنها معقول است، زیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دومین صادر کننده عمده منسوجات (از سال 2018) هستند.

کمیسیون اروپا سال گذشته، معاهده تجارت سبز اروپا را منتشر کرد که بعضی از دستورالعمل های نسبتا دقیق را که باید کارخانه ها و شرکت ها جهت پیاده سازی و برتری بخشیدن به کارایی انرژی و همچنین روش اقتصاد چرخشی رعایت کنند، شامل می شود. ایجاد تجارت سبز، بسیاری از نگرانیها را در مورد تعداد صنایع نساجی و پوشاکی که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و چگونگی سیاستی که توسط کمیسیون اجرا خواهد شد را رفع کرده است.

بنابراین تجارت سبز اروپا چیست؟

تجارت سبز اروپا یک مجموعه از معیارها و سیاستها ارائه شده توسط کمیسیون اروپا جهت کمک به شهروندان و کسب و کارها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات زیست محیطی و حفظ کلی محیط زیست است. براساس مطالب منتشر شده در وبسایت این کمیسیون، "تجارت سبز می تواند یک استراتژی رشد جدید برای EU محسوب شود و تعهد همه مشارکت کنندگان برای موفقیت آن مهم است". از نظر صنایعی که این سیاستها را تصویب می کنند، چندین عامل وجود دارد:

  • انرژی- کربن زدایی و اولویت دادن به کارایی انرژی.
  • ساخت و تولید- تولید کالاهای جدید که از مدل چرخشی استفاده می کنند.
  • ساخت- ساختن طرح هایی که باید در راستای اقتصاد چرخشی باشند و استفاده از نوعی انرژی که باید به شدت قانونمند باشد.
  • حمل و نقل- آلاینده ها باید در حوزه حمل و نقل کاهش پیدا کنند و بار کشتی یا محموله دریایی باید از طریق ریل و یا آب حمل گردند.
  • تنوع زیستی- تشویق کردن وارداتی که عامل از بین رفتن جنگل ها نیست و می تواند دوباره جنگل ها را پر کند.
  • آلودگی- کاهش آلودگی از تأسیسات صنایع بزرگ و توسعه جایگزین های پایدار به جای مواد شیمیایی متنوع.

کمیسیون اروپا در سال 2012، یک دستور مصرفی را منتشر کرد که چارچوبی برای تنظیم کالاهای مصرفی و هم ترازی خط مشی برای تغییر را مشخص می کند. در این مقاله به بعضی از اهداف کلیدی این دستور به خصوص در رابطه با پوشاک و منسوجات اشاره می شود:

  • کارگران کارخانه را با مزد کافی برای امرار معاش تأمین کنید.
  • شفافیت و قابلیت پیگیری را در سراسر زنجیره های تأمین در اولویت قرار دهید.
  • توسعه فناوری های فرآوری برای بازیافت مواد خام را تشویق کنید.
  • دستیابی، تنظیم، ارزیابی و تأیید مجوز مواد شیمیایی را مورد تأکید قرار دهید.
  • به معیار برچسب سازگار با محیط زیست اتحادیه اروپا (EU EcoLabel) برای منسوجات تأکید کنید.

نگرانی ها در مورد تجارت سبز

براساس سندی که توسط کمیسیون اروپا در دسامبر منتشر شده است، برنامه اقدام اقتصاد چرخشی، صنایع نساجی را به جلوگیری یا به حداقل رساندن ضایعات از طریق محدود کردن مقدار بسته بندی و محصولاتی که با ادعای سبز تحت عنوان سبزشویی ساخته می شوند را تشویق می کند. در حالی که همه این موضوعات امیدوارکننده به نظر می رسد، اما سئوالی در مورد نحوه این تغییرات که می تواند پیاده سازی شود، وجود دارد.

مصرف کنندگان باید به اندازه شرکت ها، مشارکت و فعالیت داشته باشند تا این موضوع واقعا مؤثر و مفید باشد. بنابراین برندها به ارائه خلاقیت نیاز خواهند داشت. چالش دیگر، مواجه صنایع با ایجاد این انتقال مقرون به صرفه و ارزان است. در این صورت سئوالی پیش می آید که آیا می توان همه این تغییرات را با با پایین آمدن هزینه ها ایجاد نمود؟ این موضوع می توانند محقق شود، اما فقط به در نظر گرفتن بعضی از برنامه ها و استراتژی های دقیق نیازمند خواهد بود.

منسوجات سازگار با تجارت سبز

الیاف زیر با توجه به استفاده از مواد قابل بازیافت در تولید یا آب کم، معیارهای تجارت سبز را برآورده می کنند.

رپریو (Repreve)

رپریو نوعی الیاف جدید است که از طریق بطری های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است. پارچه خاصیت جذب رطوبت و فتیله ای شدن، گرما و سرمای قابل تطبیق و دوام بسیار بالا را دارد. تولید رپریو منجر به کمتر شدن گازهای گلخانه ای، و حفاظت از انرژی و آب در فرآیندها می شود.

سوپیما (Supima)

یکی از پیام های اصلی تجارت سبز این است که "اگر شما نمی توانید منابع را به صورت کامل کم یا حذف کنید، تلاش نمایید تا آنها را حفظ کنید". در صورتیکه پایداری پنبه استاندارد سئوال بر انگیز باشد، ماهیت پایدار پنبه سوپیما اثبات شده است. محیط هایی که پنبه سوپیما می توانند در آن رشد کنند سطح آنها برای به حداقل رساندن استفاده از آب، لیزر می شوند و محصولات زراعی برای بهینه سازی سلامتی خاک به صورت منظم چرخانده می شوند. همچنین سوپیما قابل پیگیری و ردیابی است.

رفیبرا (Refibra)

تنسل از نظر زیست محیطی یک منسوج پاسخگو است که بسیار کاربردی و تطبیق پذیر است. شرکت لنزینگ که سازنده تنسل است، یک نوع جدید از الیاف که از فناوری رفیبرا استفاده می کند را توسعه داده است. رفیبرا روش بازیافت منسوجات است که از ضایعات پنبه قابل بازیافت و خمیر چوب تشکیل شده است.
هدف کمیسیون اروپا، تبدیل اروپا به نخستین قاره خنثی آب و هوایی تا سال 2050 است و تجارت سبز به عنوان اولین گام رسیدن به سمت این واقعیت شناخته می شود.

با این حال موضوعی که باید به آن توجه شود این است که موفقیت تجارت سبز به همکاری کل کشورهای دنیا بستگی دارد. چندین کشور، مواد و کالاهای دیگر را به اروپا به منظور کمک به تولید صادر می کنند، بنابراین آنها باید دقیقا به موضوع تجارت سبز متعهد باشند. اتحادیه اروپا در جامعه جهانی یک صدای قدرتمند دارد و ما باید چگونگی انجام دادن وظایفمان را در این رابطه کشف نماییم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>