اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نخل خرما

کنسرسیومی از پنج محقق مصری نخستین الیاف و تقویت کننده هایی با کارایی بالا در جهان را که از محصولات جانبی نخل خرما هستند، ایجاد کرده اند. این فیبر نه تنها پایداراست بلکه در تولید از نظر اقتصادی نیز به صرفه است، سازگار با منسوجات و فرآیندهای کامپوزیت است و خواص مورد نیاز اتومبیل های سبک وزن آینده را دارا می باشد.دکتر محمد میدانی، شریک کنسرسیوم PalmFil می گوید:

"در دهه 1980 تغییر از الیاف طبیعی به الیاف دست سازعمدتا برای رفع شکاف بین تقاضای فزاینده الیاف نساجی وعرضه محدود الیاف طبیعی بود." وی ادامه داد: "برای این تغییر، نیاز به کشف منابع بیشتر الیاف طبیعی و افزایش تنوع زیستی محصولات فیبری است. این در واقع کاری است که ما انجام دادیم، بیش از 140 میلیون نخ خرما وجود دارد که بیشتر در خاورمیانه و شمال متمرکز شده اند. آفریقا، سالانه بیش از 4.8 میلیون تن تولید می کند. 

محصولات جانبی نخل خرما به عنوان زباله کشاورزی تلقی می شود. این امر بار سنگینی را برای پرورش دهندگان نخل نشان می داد و عامل اصلی بروز حوادث آتش سوزی و آلودگی حشرات خطرناک بود. این محصولات فرعی نخل می توانند به 1.3 میلیون تن در سال الیاف نساجی طبیعی تبدیل شوند و پس از پنبه و جوت در جایگاه سوم قرار دارند. "

چندین تلاش قبلی برای استخراج الیاف از محصولات جانبی نخل خرما از طریق خرد کردن وآسیاب کردن انجام شده است که منجر به زیست توده به جای الیاف نساجی شده است. کنسرسیوم PalmFil موفق شد اولین فیبر نساجی بلند را از چنین محصولات جانبی درخت نخل استخراج کند و آن را به فیبر، فیبر خرد شده، نخ و نخ روینگ، حصیر نبافته، پارچه بافته شده و نوار یک طرفه تبدیل کند.این فیبر جدید یک پایه مواد پایدار برای طیف گسترده ای از صنایع است. اعم از تقویت کننده های طبیعی برای کامپوزیت ها در کالاهای خودرویی و ورزشی، تقویت کننده های گچ در ساخت و ساز، کیسه های آویز برای بسته بندی، طناب و ریسمان، کاغذهای غیر چوبی و سایر محصولات مصرفی.

آقای دلیپ تامبیاجه، دبیرکل سازمان بین المللی فیبرهای طبیعی، می گوید: "محصولات جانبی نخل خرما برای قرن ها در خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفته است و در واقع استفاده از آن از پیشینیان به ارث رسیده است. این فرهنگ در خاور میانه جاسازی شده اما احتمالاً در مدرنیته نیز از یاد رفته است. تحقیق و توسعه اخیر که توسط کنسرسیوم PalmFil انجام شده است، پتانسیل فیبر خرما را درتولیدات مدرن و درمحیط های صنعتی نشان می دهد.

احیای بخش فیبردرخاورمیانه به فداکاری و تعهد ملی نیاز دارد. استفاده از الیاف نخل خرما مسئله ای نیست. استفاده از بیشتر مواد طبیعی مانند فیبر خرما در حفظ تنوع زیستی، ایجاد اشتغال و درآمد و به طور کلی توسعه پایدار مؤثر است. با این حال، کلید احیای آن اراده و حمایت ملی برای ترغیب به توسعه زنجیره تأمین قابل اطمینان است که می تواند به بخش های مختلف تولیدی که بتوانند از فیبر استفاده کنند، خدمات ارائه دهد. "

دکتر احمد حسنین، شریک، کنسرسیوم PalmFil، اظهار می کند: "این یک ماراتن 5 ساله طولانی از تحقیقات بوده است، که کاملاً به بودجه شخصی ما متکی است و تأثیر چنین نوآوری بر توسعه پایدار جوامع روستایی و معیشت آنها مسئله ای بسیار جدی است. ما می خواستیم این منبع غیرقابل استفاده را مجدداً کشف کنیم و به تمام دنیا ثابت کنیم که می توانیم از لحاظ اقتصادی الیاف نساجی را از آن استخراج کنیم، بدون آنکه به دستور کار هیچ موسسه بودجه ای خدشه وارد نماییم. "

فیبر نخل خرما جدید از منابع تجدیدپذیر به دست می آید و باعث جنگل زدایی یا مخل تولید مواد غذایی نمی شود. 100% قابل تجزیه و تجزیه پذیری است و دارای مقاومت کششی خاص، پنج برابر بیشتر از فولاد سازه و برابر با کتان، کنف و سیزال است. میرایی لرزش و عایق صوتی آن بالاتر از شیشه و کربن وبرابر با عایق حرارتی کربن است. علاوه بر این، می توان آن را به راحتی با سایر الیاف بلند مانند کتان، سیزال و آباکا مخلوط کرد، یا می توان آن را با کنف و جوت مخلوط کرد.

خانم لبنا الصیفی می گوید: "ما یک تحقیق جامع برای بهینه سازی فرآیند استخراج انجام دادیم و توصیف کاملی از فیبر جدید انجام دادیم." نتایج این تحقیق توسط جامعه علمی بسیار خوب ارزیابی شد و نتایج آن در تحقیقات نشان داده شد. مقالاتی در برخی از معتبرترین ژورنال های علمی در این زمینه، منتشر گردیده است. این الیاف جدید نیز مورد استقبال جامعه صنعتی مصر قرار گرفت و در مقیاس صنعتی در مرکز صنعتی کتان مصر پردازش شد.

در حال حاضر ما در حال برقراری ارتباط با تولید کنندگان برجسته خودرو در اروپا هستیم و در مورد کاربرد کامپوزیت های فیبر خرما در خودرو تحقیق می کنیم. "فناوری PalmFil با چرخه لوپ از گهواره تا گهواره، به گردش زیست اقتصادی کمک می کند. علاوه بر این، فناوری استخراج می تواند برای محصولات جانبی سایر گونه های نخل مانند روغن پالم، قند پالم و سایر محصولات جانبی کشاورزی مانند جارو استفاده شود.

کنسرسیوم PalmFil دارای بیش از 50 سال تجربه ترکیبی درعلوم فیبر، فناوری نساجی و مهندسی کامپوزیت است. آن ها در حال حاضر به دنبال مشارکت برای توسعه بیشتر، مقیاس بندی و تجاری سازی فناوری PalmFil هستند. آن ها به تازگی وب سایتی را راه اندازی کرده اند تا نوآوری تجاری خود را به صورت رسمی اعلام کنند و اطلاعات جدیدی را در یک وبینار زنده که به زودی اعلام می شود، ارائه دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>