اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه چارموز


پارچه چارموز (Charmeuse Fabric) چه نوع پارچه ای است؟

چارموز نوعی پارچه لوکس است که در قسمت جلویی به صورت درخشان و در جانب عقبش به حالت تیره به نظر می رسد. این نوع از پارچه معمولا به وسیله ابریشم تولید می گردد، اما سازندگان منسوج برای تولید چارموز از پلی استر و ریون نیز استفاده می کنند.

واژه چارموز از یک کلمه فرانسوی به معنای زن جذاب گرفته شده است، بنابراین می توان گفت که ظرافت این پارچه آن را برای دوخت لباس های بلند زنانه و پوشاک مهمانی های شبانه ایده آل کرده است. با این حال با گذشت سال ها، چارموز بیش از آنکه برای تولید لباس به کار برده شود در وسایل مربوط به رختخواب کاربرد داشته است.

چارموز در میان انواع متنوع منسوجات ابریشمی موجود در بازار، وزن نسبتا سنگینی دارد که آن را نسبت به دیگر انواع ابریشم به عایق مناسب تری تبدیل می نماید. تولید کنندگان پارچه معمولا از momme به عنوان واحد اندازه گیری برای تراکم نخ ابریشم استفاده می کنند. پارچه چارموز دارای momme بین 12 تا 30 است.

تاریخچه پارچه چارموز

چارموز به عنوان یک پارچه ابریشمی، تاریخچه اش به چین باستان باز می گردد. تحقیقات باستان شناسی کشف کرده اند که سابقه پوشاک ابریشمی به 3630 سال پیش از میلاد مربوط می شود، اما هنر تولید ابریشم در آن زمان خیلی ماهرانه نبوده است و پوشاک ابریشمی اولیه ساخت چین نسبتا ابتدایی بوده اند.
تولید پارچه های مشابه چارموز در طول تاریخ پرورش کرم ابریشم در چین خیلی مشخص نیست، اما پارچه های ابریشم چینی در گذشت سال ها از نظر زیبایی و تناسب پیشرفت قابل توجهی کرده اند.

وقتی دوران پادشاهی در چین رواج داشت، شهروندان معمولی اجازه پوشیدن ابریشم را نداشتند و برخی منابع نشان می دهند که پارچه چینی مشابه با چارموز به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودنش توانسته بود تا لقب "پارچه امپراطوری" را به خودش اختصاص دهد.از یک جایی به بعد، بازرگانان چینی به فروش پارچه های مشابه چارموز به غرب اقدام نمودند و تولید کنندگان منسوجات غربی از نخ چینی برای تولید پارچه جدید استفاده کردند. ریشه دقیق تولید چارموز در طول تاریخ هنوز به صورت یک راز باقی مانده است اما با توجه به نامش می توان اینگونه عنوان کرد که این پارچه در میان خیاطان و سازندگان لباس فرانسوی محبوبیت بیشتری داشته است.

در سراسر دوران قرون وسطی و رنسانس، ابریشم به عنوان لوکس ترین و فاخرترین پارچه در اروپا باقی مانده است که از بین همه پارچه های ابریشمی در دسترس برای طبقه مرفه اروپایی، چارموز به دلیل درخشش ساتن و درخشندگی خیره کننده از ارزش بیشتری برخوردار بوده است. چارموز در غرب در سراسر دوره روشنگری ارزشمند محسوب می شده، و شواهد تاریخی نشان می دهد که زنان از این پارچه جهت جشن گرفتن موفقیت جنبش حق رأی زنان در ایالات متحده استفاده کرده اند.

پارچه چارموز امروزی

چارموز ابریشمی به عنوان یک ماده نسبتا محبوب برای تولید لباس های لوکس و وسایل مربوط به رختخواب هنوز کاربرد دارد. با این حال در طول قرن بیستم میلادی، شرکت های آمریکایی به توسعه انواع مختلفی از پارچه های مصنوعی اقدام کردند و یکی از اهداف روشن این نوآوری بی نظیر در زمینه منسوجات، جایگزینی ابریشم بود که برای تولید هزینه زیادی را طلب می کند.

متأسفانه پلی استر و ریون (که شرکت ها به خصوص به عنوان جایگزین ابریشم به عرضه آنها در بازار می پرداختند)، مطابق انتظار سازندگانشان نبودند. لمس ابریشم، کیفیت جذابی برای پوست ایجاد می کند؛ اما همچنین چیزی در منسوجات مصنوعی محقق نمی شود.

ریون و پلی استر به اندازه ابریشم خالص، نرم و لطیف نیستند، و حتی بافت های ساتن مصنوعی به کیفیت درخشندگی نزدیک به چارموز ابریشمی خالص هم نمی رسند. در نتیجه ابریشم به عنوان الیاف اصلی برای تولید چارموز باقی مانده است. این پارچه در بخش های خاصی از محبوبیت برخوردار است. ابریشم تنها بخش کوچکی از اقتصاد جهانی منسوجات را شامل می شود و چارموز فقط یکی از انواع بسیار زیاد ابریشم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>