اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه چارموز


پارچه چارموز چگونه تولید می شود؟

فرآیند تولید چارموز با برداشت الیاف ابریشمی آغاز می گردد. تولید کنندگان این الیاف را از پیله های کرم ابریشم که دوره زندگی خودشان را بر روی درختان توت می گذرانند، استخراج می نمایند. از آنجاییکه کرم های ابریشم نوعی آفت هستند، لذا استفاده از آفت کش ها در طول تولید ابریشم کاری عاقلانه نیست و درختان توت به کودهای شیمیایی پاسخی نمی دهند.

برای باز کردن پیله های کرم ابریشم، ابتدا محفظه های در حال تغییر شکل پروانه جوشانده می شوند، سپس از برس هایی برای یافتن تار شل آنها استفاده می گردد. این تارهای شل از روی حلقه های کوچک فلزی عبور داده می شوند و به ماسوره ها متصل می گردند. در ادامه تارهای شل بافت الیاف ابریشم جهت تولید رشته های پیوسته بر روی هم پیچانده می شوند که در ادامه برای ساخت نخ نیز این پیچش ادامه پیدا می کند.

وقتی تولید کنندگان ابریشم، پیله های کرم ابریشم را برداشت نمودند و آنها را به نخ تبدیل کردند، قادر به استفاده از این نخ برای تولید چارموز ابریشمی خواهند بود. چارموز نوعی بافت ساتن است، یعنی از چهار یا تعداد بیشتری نخ تار شناور بر روی نخ پود بالایی تشکیل شده است. به دلیل این بافت متمایز، پارچه ساتن همانند دیگر انواع منسوجات نمی تواند نور پخش کند؛ لذا یک طرف آن نسبت به دیگر سمتش از ظاهر درخشان تری برخوردار است.

در بیشتر حالت ها، تولید کنندگان منسوج از ماشین آلات صنعتی جهت بافت پارچه چارموز استفاده می کنند؛ اما هنوز هم امکان تولید این پارچه با دست وجود دارد. از آنجاییکه بافت ساتن از نظر پیچیدگی همانند بافت جناغی یا ساده است، لذا دستگاه های بافندگی مکانیزه حاوی تکنولوژی بالا برای بافت چارموز نیاز نیستند.

فرآیند بافت چارموز مصنوعی نیز به همین صورت است، اما شرایط تأسیسات تولید ابریشم در آن متفاوت است. مثلا الیاف مصنوعی همچون پلی استر در کارخانه ها با استفاده از ظرف های شیمیایی سوزآور تولید می گردند. در برخی از موارد، تولید کنندگان منسوجات مصنوعی شاید این مواد شیمیایی را دوباره مورد استفاده قرار دهند، اما معمولا آنها دور انداخته می شوند.

پارچه چارموز چه کاربردی دارد؟

چارموز همچنان یک پارچه محبوب برای تولید لباس های ظریف و جذاب زنانه به حساب می آید. لباس های مهمانی شبانه و شکل هایی از اینگونه پوشاک در صورتیکه از طریق چارموز ساخته شوند، بیشترین ظرافت را خواهند داشت. از آنجاییکه این پارچه کمی نسبت به دیگر انواع ابریشم سنگین تر است، لذا پوشاک تولید شده با چارموز برای هر رویداد رسمی در هر موقعیتی از سال مناسب خواهند بود. چارمور یک ماده ایده آل برای تولید زیرپوش های بلند، لباس خانه و انواع لباس های زیر زنانه محسوب می شود.

در حوزه لباس مردانه، طراحان مد گاهی اوقات از چارموز برای ساخت کراوات و دستمال گردن استفاده می کنند. پیدا کردن چارموز در آستر کاپشن های ورزشی مردانه نیز رایج است، و طراحان بعضی وقت ها از چارموز جهت تولید باکسرهای مردانه و دیگر شکل های لباس زیر مردان استفاده می نمایند.

چارموز به عنوان ماده تولید وسایل رختخواب لوکس نیز به شدت محبوب گردیده است. وقتی برای تولید بالش ها و ملافه ها از چارموز استفاده شود، نرمی و درخشندگی با هم ترکیب می شوند که این خود باعث می گردد تا پارچه توأمان راحت و دارای ظاهری زیبا به نظر برسد. به ندرت طراحان از چارموز به عنوان ماده ای برای تولید روکش مبلمان یا تزئینات پرده استفاده می کنند.

پارچه چارموز در چه مناطقی از جهان تولید می گردد؟

چین بزرگ ترین تولید کننده ابریشم در جهان است. این کشور آسیایی به عنوان سازنده اصلی و تولید کننده برتر منسوجات مصنوعی نیز شناخته می شود. بنابراین بیشترین پارچه چارموز جهان در چین تولید می گردد.

هزینه پارچه چارموز به چه صورت است؟

در میان انواع پارچه های ابریشمی موجود در بازار، چارموز یکی از متراکم ترین الیاف است؛ بنابراین نسبت به چیفون و دیگر پارچه های ابریشمی سبک وزن از قیمت بیشتری برخوردار است. ابریشم در حال حاضر یکی از گران ترین پارچه هاست و فناوری های مدرن فقط می توانند کارآیی کشت ابریشم را تا درجه مشخصی بهبود بخشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>