اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه چارموز

چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه چارموز وجود دارد؟

هر چند که انواع پارچه چارموز همانند یکدیگر از نظر ظاهری به نظر می رسند، اما چند نوع مختلف از این منسوج وجود دارد که بایستی نسبت به آنها مطلع بود:

1- چارموز استاندارد (Standard charmeuse)

هر نوع از پارچه ابریشمی ساتن با وزن momme بین 12 و 30 که طرف جلویی درخشان و سمت عقبی غیر شفاف داشته باشد، به عنوان چارموز در نظر گرفته می شود. هر چند که بعضی از پارچه های حاوی الیاف مصنوعی، ویژگی های نزدیک به چارموز را دارند، اما هیچگونه پارچه مصنوعی نمی تواند ویژگی های منحصر به فرد منسوجات ابریشمی را به طور کامل ایجاد نماید.

2- چارموز کششی (Stretch charmeuse)

چارموز کششی از هر جهت مشابه چارموز استاندارد است، اما این پارچه حاوی بالای 5 درصد الاستین است؛ بنابراین این پارچه از درجه اندکی خاصیت کششی برخوردار است که راحتی بیشتری را فراهم می کند.

3- چارموز ماسه شویی (Sand-washed charmeuse)

تولید کنندگان منسوج این نوع از چارموز را در معرض فرآیند پس از تولید قرار می دهند تا درخشندگی جانب درخشان آن کمی کاهش پیدا کند. پارچه حاصل حاوی درخشندگی ماهرانه ای است، هر چند که نسبت به چارموز معمولی بیشتر نرم خواهد بود.

4- چارموز مصنوعی (Synthetic charmeuse)

تولید کنندگان منسوج، نوعی از پارچه های مصنوعی که ویژگی های مثبت چارموز ابریشمی را داراست، توسعه داده اند. هر چند که ایجاد بافت الیاف مصنوعی همانند الگوی ساتن در چارموز واقعی امکان پذیر است، اما پلی استر، ریون و دیگر پارچه های مصنوعی از نرمی و شفافیت چارموز ابریشمی بی بهره هستند.

پارچه چارموز چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

عمده پارچه چارموز هنوز هم از طریق ابریشم تولید می گردد و این پارچه بر روی محیط زیست تأثیر منفی ندارد. در فرآیند تولید ابریشم، احتمال بهره کشی از کارگران وجود دارد که به دلیل فقر به طور غیر مستقیم به اکوسیستم های محلی آسیب وارد می کند. با این حال خود تولید ابریشم ذاتا پایدار است، چون مواد شیمیایی کشاورزی در تولید آن مشارکتی ندارند و برای زمین نیز مشکلی به وجود نمی آورد.

با این وجود، چارموز تولید شده به وسیله الیاف مصنوعی، تأثیر منفی قابل توجهی بر روی محیط زیست ایجاد می کند. مثلا مواد شیمیایی استفاده شده برای تولید ریون (جایگزین متداول ابریشم) در انتهای فرآیند تولید به هیدروسفر وارد می گردند. فرآیند تولید پلی استر کمی برای محیط زیست مضر است، اما هم پلی استر و هم ریون در آلودگی میکرو الیاف نقش دارند. همچنین الیاف مصنوعی، زیست تجزیه پذیر نیستند.

بازیافت کردن الیاف مصنوعی، تأثیر زیست محیطی آنها را کاهش می دهد، اما این الیاف هنوز هم زیست تجزیه ناپذیر و آلوده کننده آب محسوب می شوند. بنابراین بهتر است از چارموز ابریشمی که به عنوان خالص مورد تأیید قرار می گیرد، استفاده شود.

گواهینامه های موجود برای پارچه چارموز

گواهینامه مشخصی برای پارچه چارموز وجود ندارد، اما سازمان Silk Mark به تأیید منسوجات ابریشمی می پردازد. این تأیید کننده هندی اطمینان حاصل می کند که پارچه از طریق ابریشم خالص تولید شده است و الیاف مصنوعی در آن مشارکتی نداشته اند.پارچه چارموز شاید واجد شرایط دریافت گواهینامه استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS) نیز باشد.

این تأیید کننده مشهور پارچه می تواند گواهینامه هایی برای کاشت ابریشم به صورت ارگانیک صادر نماید و برخی از الیاف مصنوعی بازیافتی را نیز تأیید کند. استاندارد جهانی بازیافت (GRS) یک نوع سازمان دیگر است که به پارچه های مصنوعی بازیافتی گواهینامه می دهد.

این پارچه ها حتی اگر واجد شرایط دریافت گواهینامه های GOTS یا GRS نباشند، باز هم مواد چارموز مصنوعی مثل پلی استر و ریون شاید بتوانند گواهینامه سازمان بین المللی استاندارد (ISO) را به دست آورند. این سازمان اطمینان می دهد که مواد مصنوعی، کیفیت اولیه و استانداردهای ایمنی را رعایت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>