اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اره استخوان بر

جنس بدنه

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم دستگاه های اره نواری استخوان بر عملکردی کاملاً مشابه با دستگاه های اره نواری چوب بری دارند, اما چه دلیل باعث می شود دستگاه های اره استخوان بر قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های اره نواری چوب بری داشته باشند, مهم ترین دلیلی که باعث این افزایش قیمت می شود, جنس بدنه و قطعات دستگاه استخوان بر می باشد.

دستگاه های اره استخوان بر باید مقاومت بسیار عالی در برابر رطوبت و آب داشته باشند, به همین منظور جنس بدنه و قطعات آن از فولاد ضد زنگ (استیل) ساخته شده است, اما دستگاه های اره نواری چوب بری به دلیل کار در محیط خشک از چدن و آهن ساخته شده اند و در صورت تماس با رطوبت و آب دچار زنگ زدگی خواهند شد.

موتور دستگاه

سازندگان دستگاه های اره نواری چوب بری به دلیل استفاده این دستگاه ها در محیط های خشک هیچگونه محافظ و یا سیستم امنیتی برای محافظت موتور در برابر رطوبت و آب در نظر نگرفته اند, موتور این دستگاه ها در صورت تماس با رطوبت و آب به سرعت از بین خواهند رفت, و علاوه بر تحمیل هزینه اضافی ممکن است باعث برق گرفتگی اپراتور دستگاه نیز بشوند.

اما موتور دستگاه های اره استخوان بر علاوه بر قرار گیری در محفظه های ایمنی دارای گواهی های محافظتی (IP54 - IP67) نیز می باشند و مقاومت و ایمنی بسیار بالایی در برابر رطوبت و پاشش آب دارند, این محافظ و گواهی امنیتی باعث می شود شستشو دستگاه به راحتی و بدون هیچگونه خطری انجام شود.

بازوی محافظ

نکته بسیار مهم دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم وجود بازوی ایمنی (بازوی محافظ برای عدم تماس دست با تیغ اره نواری) بر روی دستگاه اره استخوان بر می باشد, این بازو بر روی دستگاه های اره نواری چوب بری موجود نبوده و کار با دستگاه را برای اپراتور بسیار خطرناک می کند.

نقاط قابل نفوذ

دستگاه های اره استخوان بر هیچگونه فضای غیر قابل دسترسی نداشته و به راحتی قابل شستشو می باشند, اما در دستگاه های اره نواری چوب بری نقاط غیر قابل نفوذ زیادی وجود دارد که باعث گیر کردن گوشت و فاسد شدن وآسیب دیدن مصرف کنندگان خواهد شد.

نکته:

  • تنها دلیلی که مارا بر آن داشت تا به توضیح تفاوت هایی دستگاه اره نواری گوشت بر و چوب بر بپردازیم سوء استفاده عده ای از فروشندگان سودجو برای فروش دستگاه های ارزان چوب بری به عنوان دستگاه اره استخوان بر می باشد, این رفتار ناشایست علاوه بر آسیب به اپراتور های دستگاه باعث آسیب به مصرف کنندگان نهایی گوشت نیز خواهد شد.

انواع تیغه اره نواری گوشت بری

مهم ترین عامل در کیفیت برش گوشت نوع تیغ اره نواری دستگاه اره استخوان بر می باشد, تیغ اره های نواری در دستگاه های اره استخوان بر به سه گروه تقسیم می شوند, که در ادامه شما را با این سه گروه آشنا خواهیم کرد.

تیغ اره نواری برش گوشت گرم

گروه اول از تیغ اره های نواری گوشت بری, تیغ اره نواری برش گوشت گرم می باشد, نوع آلیاژ مصرفی و عملیات حرارتی انجام شده در این گروه از تیغ اره ها باعث عملکرد بسیار عالی در برش گوشت های گرم شده است, جنس بدنه و دندانه این گروه از تیغ اره های استیل ضد زنگ می باشد و مناسب برای برش مداوم گوشت های استخوان دار نمی باشد.

تیغ اره نواری برش گوشت منجمد و استخوان دار

این گروه از تیغ اره ها از لحاظ ظاهری کاملاً شبیه به تیغ اره های نواری برش گوشت گرم بوده, با این تفاوت که آلیاژ مصرفی و نوع عملیات حرارتی در آنها کمی متفاوت تر بوده و دندانه ها مقاومت بسیار بهتری در برش گوشت های منجمد و استخوان دار دارند. قیمت این گروه از تیغ اره ها کمی بیشتر از گروه اول می باشد.

تیغ اره نواری برش گوشت منجمد و استخوان دار صنعتی

گروه سوم از تیغ اره های نواری از لحاظ کیفیت بسیار عالی بوده و دارای انعطاف پذیری و دندانه های بسیار قدرتمند برای برش مداوم گوشت های منجمد و استخوان دار هستند, این گروه از تیغ اره ها که به تیغ اره های P.O.D معروف هستند حداقل چهار برابر عملکرد بهتری نسبت به تیغ اره های نواری برش گوشت منجمد دارند. و مناسب برای استفاده در کارگاه بزرگ صنعتی هستند.

نکته:

  • تیغ اره های نواری برش گوشت منجمد واستخوان دار صنعتی P.O.D گزینه مناسبی برای تمامی دستگاه های اره استخوان بر می باشند.
  • تیغ اره های نواری را حتماً از شرکت های معتبر تهیه نمائید, در بازار فروش تیغ اره نواری عده ای سودجو تیغ اره های نواری چوب بری را به عنوان تیغ اره گوشت بر با قیمت بیشتر به مصرف کنندگان می فروشند, تیغ اره های چوب بری با توجه به نوع جنس و عملیات حرارتی انجام شده عملکرد بسیار ضعیفی در برش گوشت دارند و به سرعت از بین خواهند رفت.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>