اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد

یکی از متداول ترین و پر مصرف ترین نوع فولاد آلیاژی، فولاد CK45 نام دارد که در کارهای سرد، یکنواخت سازی، آب دهی، برگشت دهی و تولید قطعاتی که در معرض تنش های متوسط قرار دارند کاربرد دارد.یکی از عناصر اصلی در تولید محصولات فولادی، کربن می باشد که بر اساس میزان سختی به سه گروه:

کربن بالا، کربن متوسط و کربن پایین تقیسیم بندی می شود. فولاد CK45 یکی از متداول ترین فولادی هایی می باشد که به صورت نرمال و طی فرآیند نورد گرم قابلیت تولید دارد و در گروه محصولات کربن متوسط (حدود 0.45 درصد) قرار می گیرد. علاوه بر کرین فولاد CK45 دارای عناصری از قبیل سیلسیوم  و منگنز (0.65 درصد) می باشد.

فولاد CK45 در رده کربن متوسط قرار گرفته که باعث شده از آن در ساخت میلگرد، ورق و تسمه استفاده شود. در این فولاد به دلیل استفاده از عناصر دیگر نظیر سیلسیوم و منگنز حتما در حین جوشکاری باید دقت لازم صورت بگیرید تا فولاد دچار سختی و ترک خوردگی نشود. اما لازم به ذکر است که فولاد CK45 مقاومت بالایی در برابر ضربه، استحکاک، استقامت بالا داشته و در انجام عملیات حرارتی بسیار مناسب می باشد.

آلیاژ CK45 در کوره های آلیاژی مذاب شده و با استفاده از روش های ریخته گری پیوسته، محصول نهایی از جمله ورق CK45، میلگرد و تسمه تولید می گردد. قیمت میلگرد و ورق CK45 در برابر مزایای آن بسیار مقرون به صرفه می باشد و علت آن میزان کرن بکار رفته در فولاد آلیاژی آن می باشد.

کاربرد فولاد CK45

فولاد CK45 به دلیل ویژگی و قیمت مناسب در تهیه وسایل و ابزارهای گوناگون مانند پتروشیمی، نفت، ساختمان سازی و خودروسازی کاربردهای گسترده ای دارد. این آلیاژ در ساخت محور پمپ، شافت ها، غلتک های صنعتی و قسمت هایی از خودروهای معمولی و سنگین مانند میل نگ، میل های متصل کننده، سگدست، اکسل، شفت و... که میزان چقرمگی آن ها بالاست و یا به استحکام بیشتری نیاز دارند.

به طور کلی مصرف فولاد CK45 در کارهای سرد، یکنواخت سازی، آب دهی، برگشت دهی و همچنین تولید قطعاتی که در معرض تنش های متوسط قرار دارند، کاربرد دارند. همچنین از فولاد CK45 در ساخت میلگرد، ورق و تسمه فولادی استفاده می کنند.

مشخصات فنی فولاد ck45

فولاد ck45 دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که می توان به شرح ذیل باشد:

  • خواص مکانیکی فولاد ck45
  • افزایش طول به میزان 4 تا 17 درصد
  • دمای آهنگری تا 1000 الی 1100 درجه سانتی گراد
  • دما سختی به میزان 820 الی 860 درجه سانتی گراد
  • استحکام کششی به میزان 585 مگاپاسکال
  • نسبت پویسون 29
  • دمای آنیلینگ به میزان 650 تا 700 درجه سانتی گراد
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>