اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سازه lsf


سازه ی LSF چیست؟

ساختار اسکلت فلزی سبک (LSF) یک سیستم ساختمانی سبک است که می تواند محل اقامت را فراهم کند در حالی که بارهای پایه را به حداقل بر ساند. هنگامی که در مورد ساختمان های مدولار صحبت می شود، سازه های فلزی سبک به ذهن می آید و با ارائه یک روش کارآمد و مقرون به صرفه برای جمع آوری کل ساختمان ها در یک محل، ساخت LSF می تواند به راحتی و با مزیت با تمام جایگزین ساخت سنتی شود.

مزیت اصلی ساختار LSF در تولید قبل از بارگذاری است چرا که مرحله بعد از ساخت می تواند خیلی زود و مقرون به صرفه در منابع و کاهش زمان کلی مونتاژ، آغاز شود. این سیستم در انواع ساخت و سازهایی مانند خانه های ویلایی، ساختمان های مسکونی و اداری، هتل و آپارتمان، ساختمان مدارس و دانشگاه کاربرد دارد.

سازه LSF "ال اس اف" سازه ای پیش ساخته و سبک است که بر اساس طرح معماری ساختمان در محل کارخانه تولید و سپس در مرحله ساختمان با استفاده از پیچ و سرمته ای، بولت ها و سایر اتصالات نصب و برپا خواهد شد. این سازه ها از انواع ورق های گالوانیزه و پروفیل های Z، U و C تولید می شود و به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی است و در ساختمان سازی کاربرد دارد.

سازه های LSF طی سال های متمادی کاربردهای فراوانی داشته و به عنوان یک راه حل مناسب برای برطرف نمودن مشکل کمبود مسکن مورد توجه مسئولان ساختمان و مسکن سازی قرار گرفته است. مزایای از قبیل افزایش دوام ساختمان و عمر مفید آن، بهبود عملکرد لرزه ای بناهای در دست ساخت، تمایل به استفاده از سیستم های پیش ساخته را در دنیا افزایش می دهد.

نحوه ساخت و اجرای سازه های ال اس اف

اجرای سازه های LSF می تواند به شرح ذیل باشد:

  • پی و فونداسیون
  • اسکلت سازه مانند دیوار و سقف
  • پوشش های داخلی و خارجی
  • تأسیسات برقی و مکانیکی
  • درب پنجره

پی و فونداسیون: برای نصب دیوارها، یک فونداسیون به عمق 50 سانتی متر اجرا می شود. بعد از اتمام فرآیند فونداسیون، انکر بولت ها را در فاصله هایی که از قبل مشخص شده در داخل فونداسیون قرار می دهند تا با استفاده از آن ها بتوان دیوار ها را تثبیت کرد.

نصب دیوار ها: پس از اجرای فونداسیون باید دیوارها را نصب کرد. هانطور که در بالا اشاره شد برای نصب دیوار ها و ثابت نگه داشتن آن ها از انکر بولت هایی استفاده می شود که در داخل فونداسیون قرار گرفته اند. دیوارهای باربر به کمک نوعی مهار کننده موقت در محل مشخص نصب می شود.

اجرای سقف: در سازه های ال اس اف معمولا روش ها و سبک های مختلفی برای اجرای سقف وجود دارد. پرکاربردترین شیوه در اجرای سقف ها خرپاهای سقفی و سیستم های تیر ریزی مسطح است. پوشش سقف عمدتا به صورت خشک یا بتن درجا اجرا می گردد.

پوشش های داخلی و خارجی: در پوشش های خارجی و یا نمای سازه می توان انواع مصالح سنتی یا مدرن استفاده کرد. پوشش های خارجی را می توان به صورت تر و یا ملات خشک به اجرا در آورد. در پوشش دیوارها در فضاهای داخلی نیز می توان از مصالح مختلفی همچنین کاغذ دیواری، رنگ، دیوارپوش، انواع کاشی و گچ استفاده کرد.

اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی: تأسیسات بکار رفته در سیستم های ال اس اف شامل لوله کشی و سیستم تهویه مطبوع می باشد. لوله کشی این سازه ها به صورت عمده از لوله های سوپر پایپ و پی وی سی فشرده است که نسبت به لوله های چدنی از مقاومت و انعطاف پذیری بالاتری برخوردارند.

نصب درب و پنجره: در نصب درب و پنجره سعی می شود از انواع درب های مدرن از جمله پی وی سی و آلومینوم ضد حریق و ضد سرقت استفاده شود.

کاربرد سازه های LSF:

  • ساخت مجموعه های ورزشی و آموزشی
  • کارخانه های و کارگاه های صنعتی
  • ساخت نیم طبقه در فضاهای دارای ارتفاع زیاد
  • اضافه کردن طبقات در پشت بام به ساختمان
  • ساخت شهرک های مسکونی در مواقع لزوم
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>