اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باغ

بسته بندی میوه مرکبات
به منظور سهولت در کار بسته بندی، طراحی مناسب میز بسته بندی و وسایل نشستن و ایستادن در یک مجتمع کشت و صنعت برای دسترسی آسان به میوه و جعبه سینی اهمیت زیادی دارد. موقعیت جعبه باید تا حد امکان نزدیک به شخص بسته بند باشد، چون این فرد می تواند زیر جعبه را نگاه کند و میوه را در جای مناسب قرار دهد. در واحدهای خودکار، میوه پس از اندازه گیری و سورت، برداشته می شود و در جعبه بسته بندی می شود.

فراوری و مصارف
باقی ماندن میوه روی درخت و رسیدگی بیش ازحد، مشکلاتی در پی دارد که فراوری میوه یکی از مناسبترین راه حل ها برای آن در یک مجتمع کشت و صنعت است. فراوری میوه در مجتمع کشت و صنعت به حفظ قیمت میوه طی دوره تراکم برداشت و عرضه کمک می کند. صنایع فراوری به میوه های هم شکل و هم اندازه نیاز دارند.

در این صنایع، میوه های پوست نازک ولی سفت به پوست نرم ها ارجحیت دارند. نارنگی ها نسبت به پرتقال ها به شرایط خاصی به منظور فراوری از نظر نقل و انتقال و آماده سازی نیاز دارند. عمده محصول مرکبات شامل آب میوه، کنسانتره، مارمالاد، برگه و موادجانبی مانند روغن های ضروری و دی-لیمونن است.

علاقمندی به آب میوه مرکبات به دلیل طعم خوشایند، طراوت بخش و ارزش غذایی (ویتامین ث، اسید فولیک و فیبرهای رژیمی) آن است. بعد از استخراج آب میوه، محصول به جامانده کیسه های آب میوه به دو صورت تر و خشک است و از بذور میوه نیز روغن بذر استخراج می شود.

از پوست میوه ترکیبات متنوعی مانند روغن پوست، کاروتنوئید، ماس، هسپریدین، پکتین و پوست خشک شده (مصرف دام) به طور مستقیم از پوست فراوری می شود و در گام بعدی از ماس ترکیب هایی چون الکل و مخمر غذایی استخراج می شود. از روغن پوست نیز ترکیب هایی چون ترپن، روغن ترپن، آلفا لیمونن و برخی طعم دهنده ها به دست می آید.

سورت و بسته بندی میوه و تره بار
هدف اصلی طرح سورت و بسته بندی میوه و تره بار در مجتمع کشت و صنعت، کاهش ضایعات و اصلاح الگوی مصرف می باشد. البته با اجرای گسترده این طرح اهداف ذیل نیز تحقق پیدا خواهد کرد:

  • درجه بندی میوه ها به صورت ممتاز - درجه یک - درجه دو - پس مانده درجه یک و دو و استفاده از آن در صنایع جانبی
  • مشاهده عددی محصول جهت خرید برحسب نیاز و دوری از اسراف
  • درج شرایط نگهداری میوه و تره بار جهت کاهش ضایعات
  • درج خواص بر روی میوه ها
  • درج نوع طعم و مزه (ترش، شیرین، ملس)
  • نوع کاربرد، مثلا سیب زمینی برای مصرف سرخ کردن می باشد و یا برای مصرف آب پزی
  • درج مکان کشت
  • سهولت در عرضه و توزین
  • جلوگیری از تحمیل بار اضافه به مشتریان
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>