اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باغ

اصول نقل و انتقال
در این زمینه در یک مجتمع کشت و صنعت نیاز به رعایت مواردی به شرح زیر است:

  • از تکان خوردن جعبه ها هنگام انتقال در جاده های ناصاف جلوگیری شود و در جابه جایی جعبه ها دقت شود.
  • سرعت حرکت وسیله نقلیه حامل جعبه های میوه در جاده های غیرآسفالت نباید بیش تر از 25 کیلومتر در ساعت باشد.
  • روش حمل ونقلی که استفاده می شود نسبت به سایر روش ها ارزان و در زمان برداشت سهل الوصول باشد.
  • روش به کار برده شده میوه ها را طی انتقال از آسیب و شرایط بد هوا محافظت کند.
  • کارگران در بارگذاری و تخلیه میوه ها احتیاط کنند و جعبه ها را طوری قرار دهند که در هم کلاف شوند و در جاده کم تر تکان بخورند.
  • به جای آنکه از پوشش تیره رنگ برای حفاظت جعبه ها در وسیله نقلیه استفاده شود، بهتر است از پوشش سفیدرنگ استفاده شود که با انعکاس دما فضا را خنک نگه می دارد.
  • میوه ها قبل از رسیدن به فروشگاه شست و شو و تمیز شوند و نباید از هیچ تیمار شیمیایی برای رسیدن میوه ها (آن طور که در موز و کیوی مطرح است) استفاده شود.

استفاده از انبار معمولی (انبار سرد)
از سالیان دور تولیدکنندگان مرکبات از روش های متنوعی برای نگه داری میوه مرکبات استفاده می کردند. ایجاد انبارهای ساده با ساقه های برنج، مصالح چوب و گل و به تدریج انبارهای ساخته شده با مصالحی چون آجر و سیمان و بلوک از این جمله اند.

چنین انبارهایی در شرایط آب و هوایی شمال ایران بسیار متداول است و قسمت اعظم میوه تولیدی در آنها نگهداری می شود. متناسب با نقش مهم این انبارها، متأسفانه به استانداردسازی آنها چندان توجهی نشده است.

سورتینگ (درجه بندی)
به طور سنتی درجه بندی دستی را افراد باتجربه انجام می دهند. این افراد باید قبلاً آموزش های لازم را ببینند و مهارت کسب کنند تا ضمن تشخیص لکه های پوستی، میزان و درصد آنها را نیز برآورد کنند. جایگاه این افراد در طول خط نقاله است تا با رسیدن میوه ها به انتهای خط، میوه غیر بازار پسند وارد مرحله بسته بندی نشود.

میوه های جداشده که شامل میوه های درجه دو هستند، با کاربرد متفاوت بعداً بسته بندی می شوند. میوه های فاقد کیفیت نیز برای فراوری و آبمیوه گیری فرستاده می شوند. عمل درجه بندی در مجتمع کشت و صنعت بهتر است به طور خودکار و به وسیله دستگاه های درجه بندی الکترونیک انجام شود که لکه ها و رنگ را به وسیله سیستم های درجه بندی نوری بسرعت شناسایی می کنند.

درجه بندی به وسیله اسکنر اشعه x با اسکن میوه برای تعیین صدمه سرمایی، گرانوله شدن و پوسیدگی آلترناریا انجام می شود. میوه ها بعد از درجه بندی اولیه وارد مرحله شست و شو می شوند. در این بخش دستگاه های خاصی وجود دارد که به برس هایی برای حذف جزئی گرد و خاک و واکس طبیعی از سطح میوه مجهز هستند.

برس های نرم معمولاً سبب خراشیدگی و ساییدگی روی میوه نمی شوند. از نوع نرم برای لایم ها، لمون ها و نارنگی ها که پوستی حساس دارند استفاده می شود. برس زیادی باعث صدمه و ایجاد زخم های دایره ای شکل قهوه ­ای رنگ و خشک روی میوه می شود (که نشان دهنده حرکت مدور ساکن میوه روی برس ها است) و بعد از چند روز گسترش می یابند.

برای به حداقل رساندن کاهش کیفیت رنگ و فروپاشی پوست، مخصوصاً در پرتقال های ناول، از برس نرم و با حداقل سرعت (10 تا 20 ثانیه) استفاده می شود. واکس باید توسط نازل ها به صورت یکنواخت پاشیده شود و خشک کردن با هوای 35 درجه سانتی گراد و به صورت یکنواخت صورت گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>