اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مارچوبه

انواع تجاری

امروزه نوساقه های مارچوبه جزو سبزیجات مطلوب ساکنین کشورهای: هلند، اسپانیا، فرانسه، لهستان، بلژیک، آلمان، اتریش، ایتالیا، سوئیس و ترکیه محسوب می گردند. نوساقه های تجاری "مارچوبه" به دو دسته تقسیم می شوند که از نظر ظاهری و کاربردها متفاوتند:

1. گیاه مارچوبه سبز: نوساقه های آن اصولاً سبز رنگ هستند.

2. سفید: مارچوبه های سفید را از طریق تکنیک های "بلانچینگ"، "سفید کردن" یا "اتیولاسیون" یعنی جلوگیری از مواجهه نوساقه ها با نور خورشید به دست می آورند. برای این منظور اطراف نوساقه های آن بجز نوک آنها را با خاک و یا مواد مناسب دیگری می پوشانند تا از انجام واکنش فتوسنتز و تولید رنگدانه سبز رنگ کلروفیل جلوگیری به عمل آید.

سفید کردن نوساقه ها باعث تردی بیشتر و کاهش مزه تلخ ناشی از حضور کلروفیل می گردد. مارچوبه های سفید را با نام های تجاری زیر می شناسند:

  • طلای سفید
  • عاج خوراکی
  • سبزی شاهانه

3. مارچوبه ارغوانی:

نوع گونه ارغوانی نسبت به انواع سبز و سفید دارای فیبر کمتر و مقدار قند بیشتری هستند. کاشت ارغوانی در کشور ایتالیا توسعه یافته اند و موسوم به " violetto de albenga " می باشند.

تولید جهانی

کشور چین بزرگ ترین تولید کننده جهانی محصول مارچوبه در سال 2013 میلادی با 7 میلیون تن بوده است و کشورهای پرو با 384 هزار تن و مکزیک با 127 هزار تن در مراتب بعدی قرار داشته اند. بیشترین میزان کاشت آن ایالات متحده آمریکا در ایالت های کالیفرنیا، میشیگان و واشنگتن حاصل می آید. تولید سالیانه این محصول در آلمان حدود 57 هزار تن است که 61 درصد تقاضای مصارف داخلی آن را برآورده می سازد. امروزه کاشت گیاه مارچوبه در زیر تونل های پلاستیکی موجب افزایش دوره برداشت و عرضه سالانه آن شده است. دوره برداشت آن در بریتانیا تحت شرایط تونل های پلاستیک از فوریه تا نوامبر یعنی حدوداً 10 ماه از سال می باشد. بیشترین وارد کنندگان جهانی محصول در سال 2013 میلادی را: ایالات متحده آمریکا ( 182 هزار تن)، اتحادیه اروپا ( 95 هزار تن) و کانادا ( 21 هزار تن) تشکیل می داده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>