اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مارچوبه

مارچوبه از جمله گیاهان گلدار، نیمه خشبی و چندساله ای است که از هزاران سال قبل در جهان زراعت می شده است. این گیاه با وجودیکه بومی: غرب اروپا، شمال آفریقا و غرب آسیا می باشد، کشت آن امروزه به عنوان نوعی از سبزیجات آبدار و گوشتی به طور گسترده ای در سراسر جهان انجام می شود. همچنین در خاک های حاصلخیز و زهکش دار با PH حدود 6/8 - 6 بازدهی بالاتری دارد. "مارچوبه" جزو زراعت های دارای عمر طولانی است که در صورت مراقبت های مناسب می تواند برای مدت نسبتا طولانی به محصول دهی قابل قبول بپردازد. این گونه گاها تا 50 سال دوام می یابد ولیکن بهترین بازده اقتصادی را تا مدت 20 - 10 سال ارائه می دهد.

گیاهشناسی

مارچوبه گیاهی علفی و چندساله با نام علمی " Asparagus officinalis " است که جزو سبزیجات محسوب می گردد. این گیاه قبلاً همانند گیاهانی چون: سوسن، موسیر، پیاز، سیر و برخی دیگر از "پیاز مانندها" در زُمره خانواده "نرگسیان" قرار داشت ولیکن امروزه گیاهان "پیاز مانند" نظیر نرگس و زنبق را در خانواده "آماریلیداسه" و "مارچوبه" را در خانواده مجزای "آسپاراگاسه" قرار داده اند.

مارچوبه از جمله گیاهان "دو پایه" به شمار می رود زیرا اندام های جنسی نر و ماده آن به طور جداگانه بر روی دو بوته مستقل قرار دارند. بوته های دو پایه آن به طور مجزا به تولید گل های بدون مادگی و یا بدون اندام نر می پردازند. همچنین دارای ساقه های محکم، شاخه های متعدد و شاخه و برگ های "پَر مانند" است. ارتفاع آن به 3 - 1 متر می رسد.

نوساقه های ضخیم و گوشتی مارچوبه با گرم شدن هوا به شکل سرخس مانند در می آیند و با سرد شدن هوا می خشکند درحالی که تعداد و اندازه ریشه هایش هر ساله افزایش می پذیرند. برگ هایش همانند سایر گیاهان بوته ای به خوبی رشد می کنند. این برگ ها به صورت های منقسم و ساده در طول ساقه های منشعب استقرار می یابند.

برگ های معمولی گیاه سوزنی شکل می باشند ولی برگ های محور ساقه ها شبیه فلس هستند. برگ ها به طول 32 - 6 میلیمتر و عرض 1 میلیمتر در دستجات 12 - 4 تائی به حالت غنچه های گل سرخ مشاهده می گردند. سیستم ریشه ای گیاه مارچوبه از نوع نابجا و به حالت دسته ای تشکیل
می شوند. کاشت آن به تعداد زیاد و گوشتالو هستند و اغلب به حالت افقی در خاک رشد می کنند.

گل های مارچوبه به شکل زنگوله ای، رنگ سفید متمایل به سبز تا زرد و طول 7 - 4 میلیمتر می باشند. آنها دارای 6 کاسبرگ و گلبرگ مشابه هستند. میوه های آن از نوع "سته" کوچک و قرمز رنگ به قطر 10 - 6 میلیمتر می باشند. این میوه ها برای مصارف انسانی سمی محسوب می گردند. اسامی عمومی مارچوبه عبارتند از: Asparagus، Garden Asparagus، Sparrow Grass

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>