اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

corn-flakes

در طرح حاضر، به بررسی مطالعات پیش امکان سنجی و طرح توجیهی کورن فلکس به عنوان یکی از محصولات به دست آمده از فرآوری ذرت پرداخته شده است، دلیل این انتخاب کشش بازار داخل، که از میزان واردات آن مشخص است می باشد.

طرح مورد بررسی تحت عنوان کلی «فرآوری ذرت» می باشد، لازم به ذکر است کارخانه ای که به منظور تولید و فرآوری مشتقات ذرت احداث می گردد؛ می تواند قابلیت تولید روغن ذرت، گلیتون نشاسته، اکسید ذرت، خوراک دام و طیور، کنسرو و سایر مشتقات ذرت را داشته باشد.

نام و کد محصول (آیسیک 3)

براساس اطلاعات موجود در وزارت صنایع، کدهای آیسیک محصولات فوق به شرح جدول ذیل است:

جدول1

هر محصول ویژگیها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی و مالی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. محصول تولیدی این واحد، کورن فلکس می باشد، که عبارت است از ذرت پخته شده و به صورت ورقه درآمده که به شکل ورقه قالبی به ابعاد 2×3 سانتیمتر و به ضخامت یک میلی متر تهیه می شود.

موارد مصرف و کاربرد

این محصول به عنوان غذای مکمل کودکان، صبحانه یا عصرانه و معمولاًبه همراه شیر مصرف می شود، نحوه مصرف به این صورت است که مقداری از کورن فلکس را درون یک ظرف ریخته و روی آن مقداری شیر می ریزند و به صورت مخلوط مصرف می نمایند.

علت این مسئله این است که ذرت تعدادی از پروتئین های ضروری برای بدن انسان را دارا نمی باشد که در شیر موجود است؛ بنابراین جهت تکمیل پروتئین های ضروری بدن، این محصول را به همراه شیر مصرف می نمایند، علاوه بر این مسئله این محصول از نظر طعم اگر به همراه شیر مصرف شود؛ خوش خوراک تر و بهتر می باشد.

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

کورن عموماً به دو منظور استفاده می‌شود: 1- به عنوان تنقلات 2- به عنوان صبحانه و غذای وسط روز؛ که هر کدام از این دو منظور دارای کالاهای قابل جانشین زیادی است؛ ولی اگر منظور از مصرف، استفاده از یک منبع غذایی گیاهی سرشار از ویتامین و پروتئین باشد، در بین غذاهای آماده و تنقلات، محصول طرح حاضر بهترین غذای حاوی این مواد مغذی است و کالای مشابهی با این کیفیت یافت نمی شود.

اهمیت استراتژیکی کورن فلکس در دنیای امروز
با توجه به رشد روز افزون جمعیت و نیاز هر چه بیشتر به مواد غذایی، خصوصاً مواد غذایی که نیاز به آماده کردن ندارد؛ روز به روز متقاضی چنین کالاهایی افزایش می یابد.

همچنین با توجه به این مسئله که کورن فلکس بیشتر به مصرف غذایی کودکان و نوجوانان می رسد و با عنایت به این موضوع که جمعیت کشور ایران را عموماً قشر جوان و کودکان تشکیل می دهند.

مصرف این کالا تضمین شده است، همچنین در کشور هایی که زمان یک پارامتر مهم در زندگی است؛ استفاده از چنین غذاهایی به عنوان صبحانه و یا غذای میان وعده رواج بسیار دارد و اکنون این محصول نیز بدین منظور استفاده می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>