اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پکتین

موارد مصرف و کاربرد

همانطوریکه در قسمت معرفی محصول مورد مطالعه نیز ذکر شد، پکتین به عنوان یک ماده ژله کننده گیاهی در صنایع مختلف غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی دارای کاربرد است که در ادامه به موارد مهم آن اشاره شده است.

1- صنعت غذا: مصرف پکتین در تولید محصولات زیر دارای کاربرد است:

  • مصرف در تهیه مرباها 4 -1 درصد وزنی مربا.
  • مصرف در تهیه ژله ها 8-5 درصد وزنی ژله.
  • مصرف در تهیه آشامیدنی های ژله ای 2-1 درصد وزنی آشامیدنی.
  • مصرف در تهیه غذای کودک با توجه بر نوع غذا متفاوت است.
  • مصرف در فرمولاسیون ساخت مشروبات الکلی


2- صنایع دارویی: از پکتین در تهیه قطره های خوراکی ضد سرفه و داروهای مشابه آن استفاده می شود. چون این ماده قسمت بالایی نای را می پوشاند و مانع گرفتگی هایی می شود که سبب تحریک سرفه می شوند.

3- صنایع آرایشی و بهداشتی: پکتین عامل ژله کننده در محصولات بهداشتی و آرایشی که از پایه گیاهی در فرمولاسیون ساخت خود استفاده می نمایند، کاربرد دارد.

4- سایر مصارف پکتین: همانطوریکه پیشتر نیز ذکر شد، پکتین یک ماده ژله کننده گیاهی می باشد. از طرف دیگر ژله کنندهای دیگری نیز در صنعت وجود دارند که برخی از آنها مانند ژلاتین دارای پا یه حیوانی و صنعتی.داشته و برخی دیگر مانند CMC (کربوکسی متیل سلولز) کاملا صنعتی محسوب می گردند. لذا پکتین در برخی موارد خاص، به صورت جایگزین با محصولات فوق نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی کالاهای جایگزین

در صنعت غذا هر چند که در شرایط خاص و در صورت عدم دسترسی به ماده غذایی موردنظر، تا حدودی امکان جایگزینی برخی دیگر از موارد غذایی وجود دارد، لیکن این جایگزینی آنچنان از مطلوبیت مصرف برخوردار نبوده و به جرأت می توان گفت که هر ماده غذای مصرف خاص خود را داشته و مصرف کننده علاقه ای برای جایگزینی آن با سایر مواد غذایی را ندارند.

محصول مورد مطالعه نیز از وضعیت مشابه برخوردار هستند و حوزه های مصرف مخصوص بخود را دارا بوده و بازار طالب آن می باشد. لیکن از نگاه دیگر برخی مواد ژله کننده دیگر مانند ژلاتین و CMC در شرایط کاملا خاص می توانند به عنوان کالای جایگزین پکتین معرفی گردند، لیکن از نقطه نظر صنعتی می توان گفت که قدرت جایگزینی محصولات فوق برای پکتین به خصوص در صنعت غذا بسیار محدود می باشد.

این موضوع زمانی از اهمیت مضاعف برخوردار می شود که عنوان نماییم که امروزه در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده از مواد طبیعی با منشاء گیاهی از اهمیت و بازار پسندی بسیار بالایی برخوردار می باشد و پکتین با برخورداری از مزیت فوق، حتی می تواند بدون جایگزینی در صنعت مطرح و مورد استفاده قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>