اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرما

مکانیزم استخراج با حلال

ابتدا حلال گرم شده و روی هسته های خرد شده حرکت کرده و روغن را از این هسته ها جدا می کند. سپس به وسیله عملیات تقطیر مکرر از یکدیگر جدا می گردند. سپس روغن هسته خرما با بخار آب تماس گرفته تا مقدار حلال باقیمانده در آن نیز خارج گردد. با این روش از هسته خرما 11 تا 12 درصد می توان روغنکشی کرد. روغن استخراج شده به روش حلال دارای اسیدیته پایین و رنگ روشنتری نسبت به روغن استخراجی به روش فشاری است. عملیات روغنکشی به روش حلال به دو صورت پیوسته و ناپیوسته صورت می گیرد. در روش پیوسته، سبدی است که حلال در حالی که سبدهای حاوی هسته های روغنی در حال چرخش متوالی هستند و از بالا بر روی آن ریخته شده و روغن استخراج می شود و بعد از این که حلال بازیابی شد دوباره وارد استخراج کننده می شود.

در روش ناپیوسته، چند تانک که به صورت افقی یا عمودی قرار گرفته اند. در نوع عمودی اختلاط روغن با حلال توسط بهم زدن و در نوع افقی در اثر حرکت دورانی روغن با حلال مخلوط می شود و سپس روغن و حلال که میسلا نامیده می شود از صافی عبور داده شده و بعد از عبور از سانتریفوژ که برای جدا کردن ذرات جامد، میسلا وارد دستگاه تقطیر شده تا حلال از روغن جدا گردد. حلال مناسب حلالی است که فقط حلال روغن و چربی باشد و سبب انحلال مواد دیگر و تغییرات نامطلوب در کیفیت روغن نشود. یکی از مسائل مهم در استخراج با حلال، بازیابی حلال از مخلوط روغن هسته خرما و حلال می باشد که بایست حلال به ساده ترین و اقتصادی ترین روش بازیابی شود. استخراج بیشتر روغن در خلا صورت می گیرد، لذا دستگاه استخراج کوماگاوا به دستگاه سوکسله ترجیح داده می شود.

جدول

استخراج به وسیله پیش پرس توسط حلال

بسیاری از هسته های روغنی که روغن زیاد دارد هنگام استخراج مستقیم با حلال به طور نامطلوبی خرد می شوند و باید قسمتی از روغن موجود در این هسته ها توسط پرس کردن مقدماتی در اسکروپرسها خارج و سپس باقیمانده روغن هسته خرما را توسط استخراج با حلال خارج کرد. در این روش هسته را کاملاً خرد می کنند و به شکل پودر در می آورند و سپس عمل استخراج با حلال را انجام می دهند، پس از جداسازی هسته از تفاله و پس از خشک کردن آن را به شکل ریز درآورده و با 10 -12% آب مخلوط می گردد و همزمان گرم می شود و سپس فشاردهی انجام می شود.

تصفیه روغن

چربیها و روغن های خام حاوی ترکیبات و مواد طبیعی هستند که بر روی مشخصات ظاهری، طعم، بو، و به خصوص پایداری و ماندگاری روغن تأثیر منفی دارند. لذا ضروری است روغن ها قبل از مصرف تحت فرایند پالایش و تصفیه قرار گیرند تا کلیه ناخالصی ها و ترکیبات مضر از آن ها جدا شوند. در طی مراحل تصفیه روغن مواد ناخالصی از جمله اسیدهای چرب آزاد، مواد رنگی، مواد پروتئینی، هیدراتهای کربن و مواد صمغی حذف می گردند، فرآیند تصفیه روغن هسته خرما شامل مراحل صمغگیری، خنثی سازی، بیرنگ کردن و بیبو کردن می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>