اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان



کمپرسور سایلنت


کمپرسور بی صدا شخصی

این نوع کمپرسورها با توجه به نوع استفاده از ابعاد و حجم کوچکی نسبت به مدل های دیگر که در ادامه گفته می شود، برخوردار هستند. مصارف خانگی هدف اصلی تولید آنها بوده و برای باد کردن لاستیک ماشین، موتور و دوچرخه یا اسباب بازی های بادی می توان از آنها سود جست. به دلیل قدرت کم موتور و ابعاد کوچک نباید از آنها برای مصارف کارگاهی و صنعتی استفاده کرد زیرا باعث کاهش طول عمر آنها و خراب شدن پمپ باد بی صدا می شود. ظرفیت این نوع کمپرسورها بین 10 تا 30 لیتر است.

کمپرسور باد سایلنت ساختمانی

نوع دیگری از پمپ های سایلنت که نسب به نوع خانگی از موتور قدرتمندتر و ابعاد بزرگ تری برخوردارند؛ پمپ باد بی صدا ساختمانی هستند. از این نوع پمپ برای رنگ کردن وسایل، تعمیرات جاده ای، در آپاراتی ها و موارد دیگر استفاده می شود. البته نسبت به نوع صنعتی قدرت کمتری دارند و تنها برای مقاصدی که ذکر شد قابل استفاده خواهند بود. ظرفیت این نوع کمپرسورها بین 40 تا 150 لیتر است.

کمپرسور بی صدا صنعتی

همان گونه که از نام اینگونه محصولات پیداست، مصارف صنعتی دارند و طبیعتاً نسبت به دو مدل دیگر حجم و ابعاد بیشتری را نیز دارا هستند. همچنین موتور آنها نیز قدرتمند تر است. اغلب هم در صنایع سنگین نظیر صنعت خودرو و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل همین ویژگی ها، نسبت به مدل خانگی و ساختمانی با قیمت های بسیار بالاتری عرضه می شوند.

انواع کمپرسور بی صدا

بر اساس فاکتورهای مختلف انواع پمپ باد بی صدا را می توان به گروه های متعددی تقسیم کرد که مهم ترین آنها عبارتند از:

انواع کمپرسور باد سایلنت بر اساس تحمل فشار

این نوع پمپ های سایلنت بر اساس توانایی تولید فشار به سه دسته: فشار کم، فشار متوسط و فشار بالا تقسیم می شوند. در فشار کم توانایی تولید فشار بین 5 تا 6 بار است. در نوع متوسط این عدد به 7 تا 9 بار افزایش پیدا می کند و طبیعی است که در پمپ باد سایلنت فشار بالا این عدد از 10 به بالا خواهد بود.

انواع کمپرسور سایلنت بر اساس ظرفیت

یکی دیگر از فاکتورهای موثر برای تقسیم بندی انواع کمپرسور بی صدا بر اساس حجم یا ظرفیت آنهاست. این کمپرسورها بر اساس نوع استفاده خانگی، ساختمانی و صنعتی از 10 تا بیش از 150 لیتر ظرفیت دارند و برای خرید آنها باید نوع نیاز خود را در نظر بگیرید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه، انتخاب درستی هم داشته باشید.

انواع پمپ باد بی صدا بر اساس نحوه عملکرد و ساخت

با در نظر گرفتن فاکتور عملکرد هم می توان دو نوع کمپرسور بادی سایلنت معروف را در بازار نام برد: پمپ بی صدا اویل فری و یخچالی.

پمپ باد سایلنت از نوع اویل فری

این نوع پمپ باد بی صدا که به نام کمپرسور دندانپزشکی نیز شناخته می شود یکی از پرکاربردترین پمپ های سایلنت در بازار است. همان گونه که از نام آن پیداست نیازی به روغن کاری یا در اصلاح فنی روانکاری ندارد زیرا در مرحله تولید و به صورت داخلی روغن کاری می شود.

به همین دلیل نگهداری از آنها هزینه کمتری دارد و البته مزیت دیگر آنها مصرف انرژی بسیار کم است.برای کارایی بهتر محیط استفاده از آنها باید عاری از هرگونه گرد و غباری باشد. همچنین مقداری رطوبت که در مخزن به دلیل میعان تبدیل به آب می شود، باید هر بار تخلیه شود تا از زنگ زدن مخزن آن و خرابی جلوگیری شود.

کمپرسور باد سایلنت یخچالی

این نوع پمپ ها گرچه بر عکس مدل قبل نیاز به روغن کاری دارند اما کاملاً بی سرو صدا کار می کنند و از کاربردهای آنها می توان به مورادی نظیر نقاشی سطوح و اجسام، تمیز کردن خودروها، باد کردن اسباب بازی های بادی، استفاده در صنایع بسته بندی و مواردی از این دست اشاره کرد.

مزایای استفاده از کمپرسور بی صدا

پمپ های عادی دارای صدای بالا و تیزی بودند که به مرور زمان برای کسانی که با آنها کار می کردند مشکلاتی چون کم شنوایی و تأثیر بر اعصاب را به همراه داشتند. خوشبختانه با تولید پمپ باد بی صدا این مشکل به ویژه برای کارکنان در صنایع سنگین یا افرادی که دارای کارگاه های کوچک بودند، حل شد. در کنار این مزین بزرگ، کمپرسور بی صدا مزایای مهم دیگری نیز داشت که مهم ترین آنها عبارت بودند از:

کاهش هزینه

خرابی و نیاز به تعمیر در این نوع کمپرسورها بسیار کمتر از دیگر مدل هاست و به همین دلیل در هزینه های نگهداری آن صرفه جویی می شود. همچنین مانند پمپ های بادی صدادار نیازی به صرف هزینه هنگفت برای عایق بندی محل کار نیست زیرا خود دارای عایق داخلی برای کاهش صدای خروجی هستند. خود این امر نیز به کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد. میزان برق مصرفی هم به ویژه در مدل کمپرسور سایلنت اویل فری بسیار کم است و هزینه برق با استفاده از آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

ماندگاری و دوام بالا

قابل تعمیر بودن و استفاده از قطعات باکیفیت باعث شده تا این نوع محصولات دارای عمر طولانی و ماندگاری بالاتری هم باشند. برای تعمیر خرابی های احتمالی این نوع پمپ های بادی نیز تمام قطعات در بازار به سهولت یافت می شود.

کاربردهای مختلف

برای هر قشر و هر سطحی از نیاز جامعه و مشاغل مختلف از خانه گرفته تا کارخانه می توان از کمپرسور بادی بی صدا استفاده کرد.

قابلیت سفارشی سازی

می توان کمپرسور سایلنت به ویژه نوع یخچالی آن را بر اساس نوع استفاده سفارشی سازی کرد و به جای نوع تک فاز، دو فاز یا سه فاز آن را سفارش داد. نوع سیم پیچی های داخلی آنها را نیز می توان بر اساس نیاز و درخواست مشتری، تغییر داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>