اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کمپرسور باد

در حالی که کمپرسورهای بدون روغنی مانند کمپرسور سایلنت یا بی صدا در بازار وجود دارد، اکثر مدل ها از جمله کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرو به روغن کاری نیاز دارند. آنچه در زیر می آید اطلاعات مفیدی در مورد انواع مختلف روغن کمپرسور هوا و نحوه انتخاب بهترین روغن برای کمپرسور هوا است.

انواع روغن کمپرسور باد و مزایای استفاده از آن

دو مدل اصلی روغن برای کمپرسور هوا در بازار وجود دارد که هر دو کارایی مناسبی دارند ولی هنگام خرید آنها با پرسیدن این سوال از خود هر چند وقت یکبار از کمپرسور استفاده می کنید؟ به شما در تصمیم گیری بهتر کمک خواهد کرد.

روغن کمپرسور استاندارد

این روغن کارایی کاملاً مناسبی دارد و خرید آن بیشتر برای استفاده خانگی و افرادی که همیشه از کمپرسور خود استفاده نمی کنند، توصیه می شود.

روغن کمپرسور سنتتیک

خرید این روغن که به نوع مصنوعی نیز شهرت دارد به افرادی که به طور منظم از کمپرسور خود استفاده می کنند، توصیه می شود. منظور از استفاده منظم یعنی حداقل 3 بار در هفته از کمپرسور کار کند. این نوع روغن محافظت بهتری در برابر گرمای دارند، همچنین در محیط های سردتر نیز کارایی دارند و در واقع می توانند باعث شوند کمپرسور بسیار نرم تر و آرام تر عمل کند. از این گذشته، روغنهای مصنوعی می توانند منجر به کاهش مصرف کلی روغن شوند، این بدان معنی است که شما نیازی به اضافه کردن روغن به طور مکرر ندارید.

خرید روغن کمپرسور هوا

هنگام انتخاب روغن کمپرسور باد، اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است ویسکوزیته روغن کمپرسور باید چه عددی باشد. ویسکوزیته یا گرانروی به زبان ساده میزان چسبناکی یک مایع در هنگام حرکت است که ما نیز در آن تأثیر دارد. یک روغن با گرانروی 30 برای کمپرسورهایی که در دمای هوا 34 تا 100 درجه فارنهایت کار می کنند مناسب است و روغنی با گرانروی 20 برای شرایط سردتر انتخاب بهتری است. فاکتورهای دیگری که باید در نظر بگیرند عبارتند از:

قابلیت محافظت در برابر زنگ زدگی و خوردگی

پایداری در برابر اکسیداسیون بالا، که به حفظ ویسکوزیته و افزایش طول عمر روغن کمک می کند.
تناسب با نوع کمپرسور نیز یکی از موارد بسیار مهمی است که باید بدان توجه کرد از آنجایی تفاوت کمپرسور اسکرو و پیستونی در نوع عملکرد آنهاست، روغن مناسب برای هر کدام نیز متفاوت است و هنگام خرید باید به این نکته نیز توجه کرد.

روغن مناسب برای انواع کمپرسور

همان طور که گفته شد در هنگام خرید روغن کمپرسور باید به نوع کمپرسور خود نیز توجه کنید برای هر مدل روغن خاصی وجود دارد که بهترین کارایی به آن می بخشد.

روغن مناسب برای کمپرسور اسکرو

یکی از انواع کمپرسور باد با نام اسکرو شناخته می شود و برای روان کاری و عملکرد بهتر آن باید از روغن به خصوص خود استفاده کنید.که انواع مختلف این روغن را می توانید در بازار پیدا کنید. و لازم به ذکر است برای کمپرسورهای اسکرو از روغن مخصوص اسکرو با گرید 68 استفاده می گردد زیرا این روغن دارای آنتی فوم یا به عبارتی خاصیت ضد کف دارد.

روغن مناسب برای کمپرسور پیستونی

یکی دیگر از انواع کمپرسور باد، پیستونی است که توصیه می شود برای آن روغن VDL100 مناسب است. در صورت در دسترس نبودن این روغن می توان از روغن موتور نیز برای ان استفاده کرد البته این کار به صورت مداوم و همیشگی نباید انجام شود.

علت روغن دادن کمپرسور باد

کار کردن مداوم کمپرسور در دمای بالا برای مدت طولانی باعث می شود که یک لایه نازک از روغن در سراسر قسمت داخلی کمپرسور شما ایجاد کند و نشتی نیز پیدا کند. کمپرسور قادر به کار درست نیست و شاهد نشتی روغن خواهید بود.

همچنین استفاده از روغن بی کیفیت و عدم تناسب آن به کمپرسور، سفت بودن قطعات داخلی و پیچ ها نیز از دلایل نشتی روغن است و بهتر برای تعویض روغن اقدام کنید. فراموش نکنید که نشتی باعث ایجاد حرارت و دمای بالا در دستگاه و حتی خاموش شدن احتمالی کمپرسور می شود.

نحوه تعویض روغن کمپرسور هوا

هر کدام از کمپرسور های باد روش خاصی برای تخلیه روغن و تعویض دارند که بهتر است به دفترچه راهنمای آنها مراجعه کنید. با این وجود در اکثر کمپرسورها می توان از شیوه ای که در ادامه گفته می شود استفاده کرد:

  • مدت زمان کوتاهی دستگاه را روشن کنید تا روغن درون آن گرم و روان تر شده و هنگام تخلیه کاملاً خارج شود.
  • در مرحله بعد باید پیچی را که برای تخلیه روغن در دستگاه تعبیه شده باز کنید تا روغن تخلیه شود و بعد پیچ را باید محکم ببنید تا مشکلی در عملکرد دستگاه ایجاد نشود.
  • بعد روغن جدید را داخل کمپرسور خود ریخته و از نشانگری که روی دستگاه است برای تشخیص اینکه میزان آن کافی است یا نه استفاده کنید و بعد درپوش آن را محکم ببندید تا شاهد نشتی روغن نباشید.
  • هنگام تعویض روغن به یاد داشته باشید که حتماً از روغن کمپرسور بادی که مناسب دستگاه شماست، استفاده کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>