اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

MDF

تولید ام دی اف و نئوپان از شاخ و برگ و ضایعات درخت خرما
چوب و فرآورده های آن کاربرد بسیار در زندگی و صنعت دارند. از آنجا که چوب یک محصول بیولوژیکی است دارای خواص و ویژگی های متعدد و مختلفی از جمله چگالی، استحکام، مقاومت در برابر رطوبت و دما و … است، که تعیین کننده کاربردهای مختلف چوب می باشند. استفاده از چوب در زمان های مختلف در ایران مرسوم بوده و در کشاورزی، خانه سازی و همچنین ساخت آلات و ابراز استفاده می شده است.

راهکارهای مناسب و روش های نوین
آثار و بقایای درختان خرما از منابع مواد آلی محسوب می شوند که در سیستم پایدار و در راستای حفاظت از منابع محیط زیست می بایست با روش مناسبی حتی بعد از موارد گوناگون بهره برداری، به صورت فرآیند شده به خاک نخلستان برگردد.

کاربرد این ضایعات چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم، در راستای تامین بخش مهمی از مواد آلی خاک و ماده اولیه بستر کشت قارچ و همچنین خوراک دام، گامی ارزنده در راستای توسعه و افزایش منابع پروتئینی گیاهی و حیوانی محسوب می شود، ضمن اینکه بازگشت صحیح این منابع غنی سازی خاک از مواد آلی و حفظ حاصل خیزی را به همراه خواهد داشت.

ارزش غذایی کاه برگ خرما بر اساس آزمایشات مرکز تحقیقات دام استان بوشهر

کاه خام:

  • پروتئین: 75/3 درصد
  • ماده خشک: 94 درصد
  • انرژی خام: 4726 کیلو کالری / گرم
  • فیبر: 42 درصد
  • کلسیم: 0/7 درصد
  • فسفر: 0/06 درصد

کاه به عمل آوری شده:

  • ماده خشک: 37/94
  • پروتئین: 12/3
  • فیبر: 2/39
  • خاکستر: 11
  • انرژی خام: 4712

در صورتی که مواد اولیه مصنوعات چوبی را به چند دسته تقسیم کنیم، یکی از انواع مهم این دسته بندی MDF خواهد بود که یکی از انواع مختلف تخته های چند لایه متشکل از ذرات یا فیبر و یا متشکل از لایه های چوب اورجینال است.

در صورتیکه ماده خام اولیه از چوب به ورنی ها، ذرات یا فیبرها تغییر کند، محصولات متفاوتی به دست خواهد آمد نظیر Letronو MDF که هر کدام، ویژگیها و خواص ویژه خود را خواهند داشت.

ام دی اف یکی از انواع تخته های فیبری ساخته شده از چوب یا مواد سلولزی است که به صورت فیبری با پوشش رزینی، در درجه حرارت و تحت فشار بالا پخته شده و پرس می گردد و غالباً به صورت ورقه ها و تخته های قابل استفاده در ساخت مصنوعات مختلف، جایگزین چوب می شود.

ساختار همگن و یکنواخت آن بدون هیچ گونه حفره و رگه قابل شناسایی و سطح کاملاً صاف، ویژگیهای ساده تر اما قابل توجه تری نسبت به چوب دارد و قابلیت های منحصر به فرد آن را در زمره یکی از مواد پر مصرف در تهیه انواع دکوراسیون ها و مصنوعات اداری، خانگی، تجاری و نمایشگاهی قرار داده است.

تولید انواع مختلف این محصول در جهان دامنه کاربرد آن را بسیار وسیع کرده است. امروزه می توان تخته فیبرهای نیمه سنگین بسیار متنوعی از جمله تخته های سه لایه یا یکنواخت و همگن، تخته های نازک و ضخیم در ابعاد مختلف، تخته های با فرم آلدئید،

کم فرم آلدئید یا بدون فرم آلدئید، تخته های تبدیل به سایز شده، روکش شده، لبه چسبانده، نقش برجسته، قالب گیری شده، ابزار خورده، پروفیل شده، با دانسیته های بسیار متنوع (کم یا زیاد)، مقاوم در برابر رطوبت، آب، آتش، قارچ، حشره و … را در بازارهای جهانی یافت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>