اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

mdf

کد آیسیک

محصول تولیدی در این طرح ام دی اف از شاخ و برگ و ضایعات درخت خرما می باشد. بررسی های به عمل آمده بیانگر آن است که هیچ کد ISIC مشخصی به طور دقیق به این محصول تخصیص نیافته است و نزدیکترین و مرتبط ترین کد آیسیک با این محصول 20211237 می باشد.

معرفی MDF از شاخ و برگ و ضایعات درخت خرما
نتایج یک تحقیق مشترک توسط بین بخش تحقیقات علوم چوب موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع ایران و دانشگاه "گوتینگن" آلمان نشان داده است که می توان ضایعات هرس نخل را در تولید تخته MDF به کار برد. این ضایعات قابلیت استفاده در صنایع تبدیلی از جمله نئوپان و ام دی اف را دارا هستند.

امکان استفاده از این مواد اولیه در تولید یک کالای وارداتی ام دی اف به صورت یک تحقیق مشترک در مقیاس نیمه صنعتی بین بخش تحقیقات علوم چوب و فرآورده های آن در موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع ایران و یکی از دانشگاه های آلمان انجام و نتایج به دست آمده بیانگر آن است که محصول ساخته شده استاندارد های بین المللی را دارا است.

بر اساس نتایج این تحقیق، می توان استقرار حداقل 2 کارخانه در مناطق جنوبی کشور (استان های خوزستان، هرمزگان و یا کرمان) را توصیه کرد. استقرار کارخانه های پیشنهادی در کشور، اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز و همچنین استفاده از موادی را شامل می شود،

که تاکنون توجهی بدان نشده و نیز کاهش فشار بر جنگل ها را در پی خواهد داشت. نتایج این تحقیق، برای تمام کشورهای خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا که همانند ایران دارای نخلستان های مناسبی هستند نیز قابل توصیه است.

تجهیزات و ماشین آلات تولید

جدول

نتیجه گیری و پیشنهادات

با عنایت به اینکه در کشور ما کشت نخل آمار قابل توجهی را داراست و با توجه به این موضوع که استفاده از چوب ام دی اف امروزه در صنعت ما و کشورهای هم جوار بسیار رایج و متداول می باشد،

به نظر می رسد استفاده از این تکنولوژی به دلیل پایین بودن هزینه مواد اولیه و در نتیجه پایین بودن هزینه تولید با سود آوری بالا و هچنین اختصاص دادن سهم قابل توجهی از بازار محصولات چوبی را به همراه داشته باشد.

نکته قابل توجه این است که این صنعت با استفاده از تکنولوژی شرح داده شده به این دلیل که درصد زیادی از مواد اولیه آن را ضایعات نخل خرما تامین می نماید، باید در قسمت جنوبی کشور فعالیت نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>