اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله کشی ساختمان

ابزار لوله کشی ساختمان برای کسانی که علاقمند به شغل لوله کشی ساختمان هستند و یا به این شغل مشغول هستند می تواند یکی از مهم ترین وسایل به شمار رود. لوله کشی ساختمان به طور کلی یک شغل پر درآمد و مطمئن به شمار می رود و امروزه بسیاری از افراد علاقمند به کارهای فنی را به خود جذب می کند.

در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با ابزاری آشنا کنیم که در لوله کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت که این ابزار باید به درستی انتخاب شوند تا بتوانند کارایی بسیار بالایی داشته باشند.

متر

متر را می توان اولین و مهم ترین وسیله ای دانست که برای لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار لوله کشی در مدل های مختلف تولید و در بازار عرضه می شود که می توان به مدل های شیشه ای، فلزی و چوبی اشاره کرد. مدل فلزی به دلیل عملکرد با طول عمر بالاتر و عدم آسیب دیدن در شرایط کاری مختلف می تواند انتخاب بهترین برای استفاده به عنوان ابزار لوله کشی باشد.

اما این ابزار لوله کشی چه کاربردی دارد؟ متر ابزاری است که می توان از آن برای اندازه گیری استفاده کرد. اندازه گیری لوله مورد نیاز و ابعاد لوله ها با استفاده از متر دقیق تر و بدون خطا انجام می شود و شما باید در انتخاب یک متر دقت لازم را داشته باشید. به نظر می رسد که متر با دقت میلی متر و اندازه 5 متر تاشو از جنس فلزی می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب در ابزار لوله کشی به شمار رود.

کولیس

دیگر ابزاری که برای اندازه گیری مورد استفاده می باشد و از ابزار لوله کشی ساختمان با اهمیت بسیار زیاد است، کولیس است. شما می توانید با انتخاب یک کولیس مناسب، اندازه گیری در مقیاس میلی متر و کوچک تر را به سادگی انجام دهید. با استفاده از کولیس می توانید اندازه قطر خارجی و قطر داخلی یک لوله را اندازه گیری کنید و به طور کلی می توان گفت که کولیس یکی از مهم ترین ابزار لوله کشی ساختمان به شمار می رود که حتما مورد نیاز لوله کش خواهد شد. یک کولیس از قطعاتی همچون فک ثابت، فک متحرک، متر مدرج، ورنیه، عمق سنج و داخل سنج تشکیل شده است و اهمیت بسیار زیادی در لوله کشی ساختمان دارد. برای استفاده از کولیس باید مهارت خواندن ورنیه یا همان اعداد اعشاری را داشته باشید.

گونیا

استفاده از گونیا در ابزار لوله کشی معمولا به این دلیل است که لوله کش بتواند قائم بودن قطعات جوش داده شده یا پیچ شده را تصدیق کند. زمانی که لوله کش از گونیا استفاده می کند، هر دو ضلع مثلث گونیا باید با دو قطعه بر هم عمود مماس باشند تا گونیا تصدیق عملکرد را تایید کند. گونیا در مدل های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود و پیشنهاد می شود که برای استفاده در ابزار لوله کشی ساختمان، گونیا مورد استفاده شما حتما مقاومت لازم برای استفاده در شرایط سخت کاری را داشته باشد.

گیره لوله

یکی از ابزار لوله کشی ساختمان که می تواند در عملکرد کلی لوله کشی تأثیر بسیار زیادی داشته باشد، گیره لوله است. در واقع برای برش و یا حدیده کردن لوله باید از یک گیره استفاده شود تا از بروز حرکت دورانی یا راست لوله جلوگیری شود و در واقع استفاده از گیره لوله به عنوان یک وسیله ضروری به شمار می رود. لوله گیر با استفاده از چهار فک لوله را نگه می دارد و اجازه حرکت دورانی یا عقب و جلو را نمی دهد.

البته برخی از محصولاتی که دو فک دارند، ممکن است که آثار له شدن لوله را بر روی آن می ماند و به همین دلیل توصیه می شود که گیره لوله با چهار فک را به عنوان ابزار لوله کشی انتخاب کنید. انواع گیره لوله که به عنوان ابزار لوله کشی در بازار عرضه می شوند، به مدل های رومیزی، صحرایی و زنجیری تقسیم بندی می شوند.

آچارها

یکی دیگر از ابزاری که می دانیم از اهمیت بسیار زیادی به عنوان ابزار لوله کشی شناخته می شود. در واقع یک لوله کش نمی تواند بدون استفاده از آچارها کاری انجام دهد و به نوعی می توان گفت که تمامی کار لوله کشی به آچار خوب و مناسب وابسته شده است. به همین دلیل قصد داریم در این قسمت از معرفی انواع ابزار لوله کشی ساختمان شما را بیشتر با آچارها و ویژگی آن ها آشنا کنیم که قطعا می تواند برای بالا بردن اطلاعات پیرامون ابزار لوله کشی ساختمان مناسب باشد.

آچار لوله گیر (آچار شلاقی)

این آچار می تواند برای گرفتن و چرخاندن لوله مورد استفاده قرار گیرد و یکی از مهم ترین ابزار لوله کشی ساختمان به شمار می رود. به دلیل قرارگیری خاص فک ها در این آچار، انجام کار با استفاده از این ابزار لوله کشی ساختمان بسیار ساده می شود و در اسرع وقت شما می توانید از آچار لوله گیر استفاده نمایید. به این نوع از آچار ابزار لوله کشی ساختمان در اصطلاح عامه، آچار شلاقی نیز گفته می شود و یکی از مهم ترین ابزار مورد استفاده در لوله کشی ساختمان می باشد.

آچار سوئدی

این نوع آچار مانند آچار شلاقی عملکرد دارد و می تواند کاربردی مشابه با آچار لوله گیر در ابزار لوله کشی ساختمان داشته باشد. فلذا هر لوله کش ساختمان بر اساس نوع نیاز خود و همچنین راحتی کاربرد در استفاده می تواند وسیله مورد نظر خود را پیدا کند.

آچار فرانسه

آچار فرانسه را می توان از دیگر ابزار لوله کشی ساختمان دانست که با یک فک ثابت و یک فک متحرک تولید شده و در بازار عرضه می شود. زمانی که می خواهید بست های شش گوشه لوله کشی را سفت کنید، به استفاده از آچار فرانسه نیاز دارید و بر این اساس باید نسبت به خرید و استفاده از آچار فرانسه اقدام نمایید.

آچار لوله زنجیری

این نمونه از آچار که از ابزار لوله کشی ساختمان نیز شناخته می شود برای شل و سفت کردن بست ها مورد استفاده قرار می گیرد و مانند مدل های دیگر آچار دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد. در حقیقت می توان گفت که آچار لوله زنجیری نمونه ای از آچار لوله گیر یا آچار سوئدی است که با قطر بالاتر کارایی داشته و می تواند گزینه ای مناسب برای شما به شمار رود.

آچار تسمه ای

آچار شلاقی و یا آچار سوئدی برای استفاده در لوله های مسی کاربردی ندارد که دلیل آن را می توان خراب کردن لوله عنوان کرد. این در حالی است که آچار تسمه ای در ابزار لوله کشی ساختمان علاوه بر کاربرد بسیار بالایی که دارد می تواند بدون آسیب رساندن به لوله های مسی، عملیات باز و بسته کردن لوله ها را به درستی انجام دهد.

لوله بر ها

ابزار مختلفی برای برش لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از آن ها اره و دیگری لوله برها می باشند. لوله بر ها می توانند گزینه ای بهتر برای استفاده در ابزار لوله کشی ساختمان به شمار روند. این سری از ابزار بر روی لوله نصب می شوند و زمانی که لوله درون لوله گیر سفت شده باشد، لوله بر می تواند با ایجاد یک حرکت دورانی، برشی بسیار تمیز را بر روی لوله ها انجام دهد و از این روی می توان گفت که این ابزار در میان ابزار لوله کشی ساختمان دارای کاربرد بسیار بالایی است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این ابزار لوله کشی ساختمان بیشتر آشنا سازیم.

لوله بر چدن

این دستگاه که کارکردی تقریبا شبیه با لوله بر گالوانیزه دارد را می توان یکی از برترین ابزار عرضه شده در بازار دانست که از کاربرد بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که می خواهید لوله های چدن را برش دهید، از این ابزار لوله کشی ساختمان باید استفاده کنید. برای استفاده از این محصول در ابتدا باید زنجیر ها را گرد لوله ها سفت کنید تا چرخ های تیغه دار عملیات برش را بر روی لوله چدن انجام دهند.

کمان اره آهن بر

کمان اره آهن بر را می توان یکی از مهم ترین ابزار لوله کشی ساختمان دانست که می توان برای برش لوله ها از آن استفاده کرد. کمان باید به دور لوله سفت شود و سپس اره آهن بر کار خود را برای برش لوله انجام می دهد. اگر قصد استفاده از کمان اره آهن بر به عنوان یک ابزار لوله کشی ساختمان را داشته باشید، باید توجه کنید که کمان این دستگاه باید تنظیم شود تا بتواند عمر بالاتری داشته باشد.

حدیده

این ابزار لوله کشی ساختمان پس از برش لوله ها و تثبیت آن ها مورد استفاده هستند و در واقع برای ایجاد رزوه هایی بر روی لوله می توان از آن استفاده کرد. حدیده ها در دو مدل دستی و یا برقی در بازار عرضه می شوند و هر لوله کش ساختمان می تواند بر اساس نوع نیاز خود نسبت به خرید و استفاده از حدیده ها اقدام نماید.

کالیبراتور (برقو)

برقو ابزار لوله کشی ساختمان با اهمیت بسیار بالا است که پس از برش لوله باید مورد استفاده قرار گیرد. در واقع زمانی که شما یک برش بر روی لوله ایجاد می کنید، ممکن است که قطر داخلی لوله به دلیل فشار بالا تحت الشعاع قرار گیرد و به همین دلیل از برقو می توانید برای یکسان سازی قطر داخلی لوله استفاده کنید. اهمیت بسیار بالای این ابزار لوله کشی ساختمان سبب شده است تا به خصوص برای لوله کشی فاضلاب از آن استفاده شود.

سایر ابزار لوله کشی ساختمان

ابزار لوله کشی ساختمان از وسایل مختلفی تشکیل شده اند و هر لوله کش بسته به نوع نیاز خود باید نسبت به خرید انواع ابزار لوله کشی ساختمان اقدام نماید. تا به اینجا شما را با برخی از ابزار لوله کشی ساختمان که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند آشنا کردیم و در این زمینه به شما اطلاعاتی را ارائه دادیم که قطعا می تواند برای شما مناسب باشد. اما ابزار لوله کشی ساختمان تا به اینجا به صورت کامل معرفی نشده اند و برخی از ابزار دیگر شامل موارد زیر می شود:

  • روغن دان: به منظور روان کاری سطوح در حدیده، برش یا باز و بست کردن مهره ها مورد استفاده می باشد.
  • قلم کنف کوبی و سرب کوبی: برای جای گذاری و کوبیدن کنف بافته شده یا سرب ریخته شده از قلم کنف کوبی و سرب کوبی استفاده می شود.
  • بوته سرب: محلی برای ذوب کردن سرب و استفاده از آن.
  • کوره ذوب سرب: برای اینکه بتوانید از سرب مذاب برای استفاده در ساخت لوله یا ترمیم لوله استفاده کنید.
  • ملاقه سرب ریزی: جهت حمل سرب مذاب از ملاقه سرب ریزی استفاده می شود.
  • انبردست: در دو نوع معمولی و انبردست قفلی برای باز و بست کردن اتصالات سفت و یا جرم گرفته مورد استفاده قرار می گیرد.
  • قلاویز
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>