اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قیچی مفتول بر

قیچی ها یکی از ابزار و وسایلی هستند که در انواع مختلفی تولید شده و در بازار عرضه می شوند. برای انتخاب یک قیچی مفتول بر یا قیچی ورق بر باید به چه نکاتی دقت داشت و اصولا تفاوت های میان این دو محصول چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت های قیچی مفتول بر با ورق بر را بیان کنیم که قطعا می تواند برای شما جذاب باشد.

در صورتی که در زمینه صنایع فلزی کار می کنید، این مقاله می تواند برای شما بسیار جالب باشد و اطلاعات شما را در زمینه کاری بیشتر خواهد کرد. برای بیان تفاوت های میان قیچی مفتول بر و قیچی ورق بر در ابتدا ویژگی های قیچی مفتول بر و انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم و سپس به سراغ قیچی ورق بر و انواع آن می رویم. سپس در انتها شما را با تفاوت های کلیدی این دو محصول آشنا خواهیم کرد که قطعا برای شما جذاب خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با قیچی مفتول بری

قیچی مفتول بر را می توان یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین وسایل در دنیای ابزار برش فلزات دانست که برای برش انواع زنجیر، میخ، میلگرد و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کاربرد قیچی مفتول بر بسیار بیشتر از سایر انواع اره ها و وسایلی است که برای برش فلزات مورد استفاده قرار می گیرد و با سرعت بیشتری می توانید این کار را انجام دهید. اما قیچی مفتول بر در مدل های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود. در ادامه شما را با مدل های بیشتری از قیچی مفتول بر و قسمت های مختلف اصلی قیچی مفتول بر آشنا خواهیم کرد و کاربرد هر یک از آن ها را برای شما بازگو خواهیم کرد که قطعا می تواند برای شما جذاب باشد.

قسمت های اصلی قیچی مفتول بر و ویژگی های ظاهری کلی

یک قیچی مفتول بر با دسته های بلند 30 الی 35 برای برش مفتول با ضخامت کمتر از 10 میلی متر، دسته های 45 الی 60 سانتی متر برای مفتول با ضخامت 10 میلی متر و قیچی مفتول بر با دسته 75 سانتی متر و بالاتر برای برش مفتول با ضخامت بیشتر از 10 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.

این قیچی دو لبه متحرک دارد که با یک لولا به یکدیگر متصل شده اند و دسته های مورد استفاده در آن ها باید با استفاده از روکش فایبرگلاس پوشیده باشند تا هم خوش دست تر باشند، وزن زیادی نداشته باشند و جریان را به دست انسان انتقال ندهند. در ادامه بیشتر در زمینه انتخاب قیچی مفتول بر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد و مدل های مختلف این محصول را برای شما معرفی خواهیم کرد.

قیچی مفتول بر گاز انبری

این نوع از قیچی مفتول بر که به عنوان قیچی گاز انبری شناخته می شود را می توان یکی از مهم ترین انواع مدل قیچی مفتول بر شناخته می شود و کاربرد بسیار گسترده ای دارد. این محصول با تیغه هایی شبیه به گاز انبر شناخته می شود و برای برش مفتول در محیط های بسته که مفتول برهای عادی توانایی کارکرد خاصی ندارند می تواند کارایی گسترده ای داشته باشد.

قیچی مفتول بر پلیکان

یکی از انواع قیچی مفتول بر که برای برش انواع مفتول در پایین پا یا در ارتفاع بالای سر مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل کاربرد بسیار بالایی که دارد می تواند مورد استفاده باشد. تیغه های این نوع از مفتول بر به صورت عمود بر دسته ها قرار گرفته است و یکی از بهترین انواع قیچی مفتول بر عرضه شده در بازار به شمار می رود. توان و مقاومت این محصول کمتر از سایر محصولات است و باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد.

قیچی مفتول بر رومیزی

این نمونه از قیچی مفتول بر مورد استفاده در کارگاه ها و برای استفاده به صورت ثابت طراحی شده است و از کارایی بسیار زیادی برخوردار می باشد. در صورتی که قصد استفاده از انواع قیچی مفتول بر به صورت ثابت را داشته باشید، این محصول می تواند برای شما مناسب است. به دلیل قرارگیری دسته برش دقیقه موازی و مخالف با تیغه برش، کمترین میزان فشار برای برش را نیاز دارد و از این روی می توان گفت که یکی از بهترین مدل های قیچی مفتول بر عرضه شده در بازار به شمار می رود.

قیچی مفتول بر جغجغه ای

قیچی مفتول بر جغجغه ای بر اساس سیستم کار جغجغه کار می کند و بر همین اساس با میزان نیاز به فشار و قدرت بالاتر را نفی می کند و کاربر می تواند با فشار بسیار کم یک مفتول را با استفاده از قیچی مفتول بر جغجغه ای برش دهد. از این روی توصیه می شود که نسبت به خرید این محصول دقت داشته باشید. در ادامه شما را بیشتر با قیچی ورق بر آشنا می کنیم و تفاوت های این قیچی با قیچی مفتول بر را بیان خواهیم کرد که قطعا برای شما جذاب خواهد بود.

آشنایی با قیچی ورق بری

قیچی ورق بر را می توان یکی از مهم ترین ابزاری دانست که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید برای برش ورق های فلزی از آن استفاده کنید. مانند قیچی مفتول بر این محصول با استفاده از دو تیغه عملیات برش را انجام می دهد. اما دسته های کوتاه تری دارد و برای سانتی متر به سانتی متر یک ورق می تواند عملکرد داشته باشد. در واقع زمانی که شما می خواهید نسبت به برش یک ورق اقدام کنید، باید در نظر داشته باشید که قیچی ورق بر مطمئن را انتخاب کنید و ما در ادامه شما را بیشتر با قیچی ورق بر و تفاوت های قیچی مفتول بر و ورق بر آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های کلی قیچی ورق بر

بر خلاف قیچی مفتول بر، قیچی ورق بر دسته های بلندی ندارد و می تواند یک ورق چند میلی متری آهن یا فولاد را برش بزند. اصل برش یک ورق با استفاده از گیوتین ورق انجام می شود و قیچی ورق بر و مفتول بر در واقع ابزاری هستند که در یک کارگاه یا در محیط های باز برای استفاده های موردی استفاده می شود. این دستگاه مانند قیچی ورق بر دو تیغه برش دارد که تیغه های برش در قیچی ورق بر تفاوت های اساسی با قیچی مفتول بر دارند. برای مثال سطح مقطع قیچی ورق بر بسیار بیشتر از قیچی مفتول بر است. همچنین مدل های مختلف دارای کاربرد های مختلفی هستند که در ادامه بیشتر شما را با انواع قیچی ورق بر و تفاوت های آن با قیچی مفتول بر آشنا می سازیم.

قیچی حلب بر

این نمونه از قیچی دارای سطح مقطع کوتاه، دسته های بلند و شمایل آن مانند قیچی های معمولی کاغذ و مقوا بری می باشد. البته قدرت بالاتری دارد. قیچی حلب بر در مقایسه با قیچی مفتول بر دارای ابعاد کوچک تری است و وزن کمتری دارد. دسته ها مانند قیچی های معمولی قرار گرفته اند و خبری از لولا در این محصول مشاهده نمی شود. بیشترین کاربرد این قیچی در استفاده به صورت مستقیم و در متراژ بالا است و نمی تواند برش های منحنی را خوب در بیاورد. قیچی حلب بر در مدل های مختلفی تولید شده و در بازار عرضه می شود و هرچقدر ابعاد آن بزرگ تر باشد، می تواند ورق هایی با قطر بالاتر را به راحتی برش دهد.

قیچی حلب بر نوک اردکی

این نمونه از قیچی حلب بر برای برش به صورت منحنی می تواند گزینه ای خوب باشد ولی نمی تواند ورق با ضخامت بالا را برش دهد و از این روی نمی تواند گزینه ای مناسب برای ورق های ضخیم باشد. به طور کلی می توان گفت که توانایی زاویه زدن با این قیچی ورق بر امکان پذیر است و بر خلاف قیچی مفتول بر که نمی تواند برای سطح مقطع بالا کارایی داشته باشد، این محصول گزینه ای مناسب به شمار می رود.

قیچی ورق بر هواپیمایی

این نمونه از قیچی ورق بر به این دلیل نام گذاری شده است که در ابتدا برای صنایع هوایی و برای برش آلومینیوم مورد استفاده بوده است. استفاده از چهار لولا به جای یک لولا در این محصول سبب شده است تا کاربر با فشار کمتری بتواند ورق را برش دهد و برای ورق های ضخیم تر می تواند کارایی داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که این قیچی برای زمانی که نمی خواهید طول زیادی را ببرید ولی می خواهید دقت بالایی در برش داشته باشید، می تواند گزینه ای مناسب باشد.

این محصول نیز برخلاف قیچی مفتول بر وزن کم و ابعادی کوچک دارد، می تواند یک سطح بلند را ببرد و مانند قیچی مفتول بر نیاز به فشار را کمتر می کند.قیچی ورق بر هواپیمایی در سه مدل راست برش (با دسته های سبز)، مستقیم برش (با دسته های زرد) و چپ برش با دسته های قرمز در بازار عرضه می شود و خریدار برای اینکه بتواند بیشترین کارایی را داشته باشد، باید نسبت به خرید پک سه تایی این محصول اقدام نماید.

قیچی ورق بر سرخم

یکی از انواع قیچی ورق بر که دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد، قیچی ورق بر سرخم می باشد. این محصول که مانند قیچی مفتول بر گازانبری عمل می کند می تواند برای محیط های بسته که قیچی ورق بر امکان ورود به آن ها را ندارد گزینه ای بسیار مناسب به شمار رود. در صورتی که قصد استفاده از این دسته از قیچی ورق بر را داشته باشید، رعایت این نکته که قیچی ورق بر سرخم توان کمی دارد و برای برش ورق با ضخامت کم مورد استفاده است.

قیچی ورق بر لوله

یکی از محصولات بسیار پر استفاده برای برش ورق، قیچی ورق بر لوله است که برای برش لوله های فلزی کاربرد داشته و با دو تیغه در پایین و یک تیغه در بالا می تواند کارایی بسیار مناسبی داشته باشد. این محصول مانند سایر مدل های قیچی ورق بر تفاوت هایی با قیچی لوله بر داشته و می تواند یکی از مهم ترین ابزار مورد استفاده برای برش لوله به شمار رود. این قیچی را می توان از جمله ابزار لوله کشی ساختمان دانست که با اهمیت بسیار زیادی مورد استفاده می باشد.

تفاوت قیچی مفتول بر با ورق بر

قیچی مفتول بر را می توان یکی از برترین محصولاتی دانست که امروزه در بازار عرضه می شود و شما می توانید با خیال راحت از این دو محصول استفاده کنید. قیچی ورق بر برای برش ورق و سطوح مورد استفاده قرار می گیرد و این در حالی است که قیچی مفتول بر برای برش یک قطعه ضخیم آهنی یا فولادی مورد استفاده قرار می گیرد. در استفاده از این دو محصول باید نکات ایمنی را رعایت کنید و بر اساس نوع نیاز خود نسبت به خریداری قیچی مفتول بر و یا قیچی ورق بر اقدام کنید.

در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید و می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه خرید قیچی ورق بر یا قیچی مفتول بر مورد نیاز خود داشته باشید، می توانید با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کرده و در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. این محصول با کیفیت بسیار زیادی تولید می شود و برندهای داخلی و خارجی تولید کننده این محصول، محصولات خود را در بازار عرضه کرده اند. قیچی مفتول بر را می توان یکی از مهم ترین ابزاری دانست که امروزه در بازار عرضه شده است و شما می توانید نسبت به خرید و استفاده از این محصول اقدام نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>