اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گیاه

موارد مصرف و کاربردها
محصول مورد بررسی در این گزارش که انواع شربت گیاهی می باشد.به عنوان یک کالای مصرفی نقش بسزایی در درمان انسان ها ایفا می نماید و صرفا کاربرد آن در جنبه درمانی می باشد.

بررسی کالاهای جایگزین
با عنایت به مضرات داروهای شیمیایی که در طول زمان ثابت گردیده است، می توان امیدوار بود تا با رشد تولید انواع شربت گیاهی و گرایش عموم مردم به استفاده از آن همانند سایر کشورهای پیشرفته در دنیا کالای جایگزین این محصول که داروهای شیمیایی می باشد رفته رفته جای خود را به انواع دارو های گیاهی بدهد که اثرات جانبی آن به مراتب کمتر از داروهای شیمیایی می باشد.

اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز
جهان امروز، جهان تولید، صادرات، ارزش افزوده و جهان برترین های اقتصادی است. حتی سیاست را توانمندان اقتصادی رقم می زنند. حجم تجارت جهانی گیاهان دارویی (ماده اصلی جهت تولید شربت گیاهی) بیش از 43 میلیارد دلار و برای سال 2050 رقم 5 تریلیون دلار پیشبینی شده است و گردش مالی این تجارت به بالای 100 میلیارد دلار رسیده است.

طب گیاهی بخش وسیعی از طب بومی و سنتی هر منطقه از دنیا را شامل می شود و محور اصلی درمان های طبیعی است. رویکرد جهانی به استفاده از گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی در صنایع دارویی، آرایشی، بهداشتی و غذایی، نیاز مبرم و تحقیقات پایه ای و کاربردی وسیعی را در این زمینه نمایان می سازد.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود 80 درصد مردم جهان برای درمان از گیاهان دارویی استفاده می کنند. در ایران حدود 7500 گونه گیاه دارویی وجود دارد و در این میان ایران دارای 1300 گونه منحصر به فرد گیاهان دارویی است اما از آنجا که این مهم چه به لحاظ درمان وچه به لحاظ اقتصادی کمتر مورد توجه قرار گرفته است لذا سهم ایران در تجارت جهانی کمتر از 2% است.

در حال حاضر چین سالانه 8 میلیارد دلار از تولید انواع گیاهان دارویی درآمد کسب می کند. در ایران علیرغم حجم عظیم منابع گیاهان دارویی، بخشی از نیاز جامعه از کشورهایی مثل هند وارد می شود. اگر چه امروزه در جهان 900 فرآورده از گیاهان دارویی تهیه می شود اما ما تنها قادر به تولید 50 فرآورده از 7500 گونه در کشور هستیم.

اما در زمینه اهمیت صنایع دارویی می توان به این نکته اشاره نمود که صنایع دارویی پس از صنایع نظامی دومین صنعت پولساز در جهان هستند و اهمیت اقتصادی این صنعت موجب شده تا هر شیوه، روش یا ماده ای که بتواند به بهبود آن کمک کند در این صنعت به کار گرفته می شود.

سازمان بهداشت جهانی از حدود 30 سال قبل توسعه طب سنتی را بر دو اساس در برنامه کار خود قرار داده است. نخست عدم دسترسی اکثریت افراد جوامع بشری به خدمات اولیه بهداشتی و درمانی که در برخی از کشورها تا 80 درصد جمعیت را شامل می شود.

دوم عدم رضایت از درمان های پزشکی جدید به ویژه در خصوص عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهای شیمیایی است. طب سنتی کاملا در ساختار بهداشتی کشورهایی نظیر چین، کره شمالی و جنوبی و ویتنام آمیخته شده است.

در کشورهای غربی تعداد بیمارانی که به طب سنتی و مصرف داروهای گیاهی روی می آورند رو به افزایش است در بیشتر کشورهای توسعه یافته نیز طب سنتی پذیرفته شده است. بازار جهانی در زمینه درمان های طب سنتی حدود ٦0 میلیارد دلار در سال هزینه می کند و در حال حاضر 25 درصد داروهای مدرن امروزی جهان از گیاهان دارویی تهیه می شود.

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده
از بزرگ ترین تولید کنندگان شربت گیاهی می توان به کشور های چین و هند اشاره نمود. در اینجا توجه به این نکته ضروری می باشد که کشور ایران از بزرگ ترین تولید کنندگان گیاهان دارویی می باشد و لذا چنانچه تکنولوژی عمل آوری این گیاهان و تبدیل آن ها به دارو راه اندازی گردد، کشور ایران نیز می تواند از بزرگ ترین تولید کنندگان این محصول محسوب گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>