اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ کف کش چیست؟

به طور کلی اجزای پمپ کف کش شامل پروانه، موتور، حلزون، محور، مکانیکال سیل، کابل و ملحقات می باشد که در سه نوع استیل، چدنی و برنز ساخته می شود. توصیه می شود افراد از مدل استیل این محصول برای انجام امور خود استفاده کنند چرا که گاهی این آب ها خواص از بین رفتگی و خوردگی دارند و چنانچه جنس آن غیر از استیل باشد نمی تواند قابلیت محافظتی خود را حفظ نماید.

یکی از مهم ترین نکاتی که پیرامون پمپ کف کش نقش اساسی دارد قدرت موتور، میزان آبدهی و… می باشد که در زمان ساخت و تهیه آنها باید به این موارد توجه شود. این پمپ ها به گونه ای ساخته شده است که در زمان استفاده انرژی کمی مصرف می کند و در مصرف برق صرفه جویی می شود. از دیگر اجزای پمپ کف کش الکتروموتور است که در دو نمونه و مدل تک فاز و سه فاز به بازار عرضه می شود که به بهترین و بالاترین شکل عمل می کند.

یکی از نکات قابل توجه پیرامون پمپ کف کش این است دارای درجه حفاظت است و این توانایی را دارد که به صورت کامل در سیال جریان داشته باشد. چنانچه بخواهیم به چگونگی کارکرد این نوع پمپ اشاره کنیم بی شک دلیل اصلی آن اتصال و ارتباط موتور با پروانه داخل محفظه است به گونه ای که مایعات زمانی که به پمپ وارد می شود پروانه ها شروع به چرخش می کنند و ماده سیال را به جریان درآورده و جابجا می کند که در نهایت منجر به تخلیه آن می شود.

نکته: با توجه به اینکه تمامی پمپ ها پس از مدت زمانی که شروع به فعالیت می کنند نیاز به خنک شدن دارند از این رو پمپ کف کش نیز برای خنک شدن موتور خود از آبی که در آن موجود است استفاده می کند. چنانچه جریان آب در این پمپ کم باشد ممکن است موتور آن از کار بیفتد و خسارات و عواقب جدی تری به دنبال داشته باشد.

ویژگی ها و مزایای مهم پمپ کف کش

با توجه به اینکه پمپ کف کش نقش عمده ای در انتقال آب در پروژه های صنعتی ایفا می کند، این پمپ وظیفه تعیین شده ای در این خصوص دارد و در برابر آب و محیط هایی که دارای رطوبت می باشد از خود مقاومت زیادی نشان می دهد.

این نوع پمپ از این قابلیت برخوردار است که همراه با فلوتر برقی مورد استفاده قرار بگیرد. چنانچه بخواهیم این نوع پمپ که در زمان فعالیت، آب در آن وجود دارد را با پمپی که فاقد آب می باشد مقایسه کنیم می توان به دوام و مقاومت آن اشاره کرد به عبارتی پمپی که دارای آب است کمتر دچار خرابی و آسیب می شود.

یکی از مهم ترین نکات پیرامون پمپ کف کش ارتفاع است لذا ارتفاع پمپ باید از ارتفاع مورد نظر بیشتر باشد. به طور کلی سایز و اندازه قطر لوله خروجی از پمپ دارای اهمیت زیادی است به هر اندازه قطر لوله بزرگ تر باشد میزان آب خارج شده نیز بیشتر است. نکته قابل توجه این است قطر و اندازه این لوله امری متغیر است و می توان آن را کم و زیاد کرد اما باید برای جلوگیری از آسیب و فشار به پمپ، سایز استاندارد آن را مورد استفاده قرار داد.

یکی از مهم ترین ویژگی های پمپ کف کش تنظیم و کنترل آسان و خودکار آنهاست به عبارتی این پمپ ها پس از انتقال مقدار مشخصی از آب به صورت خودکار فعالیتشان متوقف می شود. این فعالیت را می توان با استفاده از تابلو برقی و در مواقعی با بهره گیری از قطع کن های برقی می توان انجام داد. به عبارتی این نوع پمپ گاهی اوقات می تواند به صورت خشک و بدون آب نیز فعالیت خود را انجام دهد که دراین صورت توصیه می شود از پمپ کف کش فلوتردار استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>