اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پمپ کف کش چیست؟

کارکردهای مهم پمپ کف کش

پمپ کف کش دارای انواع گوناگونی است که از جمله آنها پمپ ساده، پمپ فلوتردار، پمپ سه فاز، پمپ تک فاز، پمپ خازن داخل، پمپ خازن بیرون و… می باشد. علی الرغم انواع مختلف این محصولات کارکردهای مختلفی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است که عبارت است از:

  • پمپاژ کردن و انتقال آب های صاف و تمیز
  • پمپاژ کردن و انتقال مایعات رقیق
  • تخلیه و خروج آب استخرها و مخازن و انتقال آنها
  • تخلیه و خروج مخزن های آب و مایعات مختلف
  • تخلیه آب از چاه ها
  • آبیاری کردن مزارع، باغ ها، گلخانه ها و باغچه های بزرگ
  • پمپاز کردن آبی که ویژه و مخصوص مصارف خانگی و نوشیدن است
  • تخلیه پساب های فاضلاب با غلظت کم و ناچیز
  • تخلیه آب ها و پساب های پس از باران
  • کف شکنی

نکته: یکی از مهم ترین مسائلی که در حیطه پمپ کف کش مد نظر قرار می گیرد عمق غوطه وری است و باید عملکرد آن بالاتر از ارتفاع باشد چرا که در غیر این صورت میزان برق مصرفی بیش از حد خواهد بود و این امر سبب متوقف شدن فعالیت این سیستم می شود.گاهی اوقات پمپ کف کش می تواند در نوع دست دوم خود مورد استفاده قرار بگیرد که در این صورت به سبب استهلاک قسمت های مختلف عملکرد آن با آسیب هایی همراه است.

مکش در این دستگاه امری مهم و اساسی است که به قدرت و توان آن بستگی دارد و چنانچه مشکلی در آن مشاهده شود کارکرد آن متوقف می شود. نصب پمپ کف کش دارای اهمیت فوق العاده ای است و چنانچه این کار به صورت غیر اصولی و غیر استاندارد صورت بگیرد دمای آن به سرعت افزایش یافته و موتور گرم می شود و ارتعاش آن با مشکلاتی همراه می باشد.

نکاتی مهم پیرامون پمپ کف کش

یکی از نکات مهم پیرامون پمپ کف کش بازدید و بررسی شرایط عملیاتی در نظر گرفتن سرعت، دما، ارتعاش و … است تا از بروز مشکلات و آسیب های جدی در این زمان جلوگیری شود به عبارتی نقص های موجود در این پمپ اگر به سرعت شناخته شود می توان به تعمیر آن اقدام کرد اما اگر بررسی آن با تاخیر باشد می تواند منجر به توقف عملکرد آن شود.

یکی از مهم ترین نکات پیرامون پمپ کف کش برند این محصول است که بیانگر محبوبیت آن است. شرکت های مختلف اقدام به ساخت پمپ های مختلف کرده که دارای کیفیت های گوناگون می باشد. طراحی و ساختار پمپ کف کش نیز برای مشتری دارای اهمیت است و گاهی این امر به تنهایی منجر به خرید آن می شود. نکته قابل توجه این است برخی از پمپ ها به سبب جنس استیل و دارا بودن ویژگی ضد آب بودن آن به صورت چشمگیری قابل توجه افراد می باشد.

پمپ کف کش نه تنها در مکان های عمومی کاربرد زیادی دارد بلکه در مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از فصول نیازی به استفاده از این دستگاه نمی باشد از این رو باید آب موجود در آن را از طریق شیر تخلیه خارج کرد به طور مثال در فصل زمستان به سبب سرمای شدید باید این دستگاه را خالی از آب کرد و با این کار از یخ زدن آن جلوگیری کرد.

به طور کلی زمانی که پمپ کف کش شروع به کار می کند باید ولتاژ برق در نظر گرفته شود و متناسب با آن عمل مورد نیاز را انجام دهد. چنانچه ولتاژ برق کافی نباشد از این رو فعالیت پمپ کندتر شده و در نهایت منجر به نیم سوز شدن پمپ و موتور آن می شود. جنس و نوع پمپ می تواند در بالا رفتن عملکرد آن موثر باشد که در زمان خرید آن باید مورد توجه باشد.

قیمت پمپ کف کش از جمله عواملی است که در خرید این محصول تأثیر گذار است. نخستین عامل تعیین کننده در قیمت این محصول کیفیت آن است که در شرکت های مختلف به صورت متغیر می باشد. گاهی افراد در زمان خرید این نوع پمپ به این مسئله توجه می کنند که ارزان باشد اما این امر سبب به آن نیست از کیفیت غافل شوند.

مدل و برند این محصول تأثیر زیادی در تعیین قیمت آن دارد و به هر اندازه مدل و برند پمپ معتبر و بهتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. با توجه به مطالب فوق الذکر پمپ در دو نوع تک فاز و سه فاز موجود است که قیمت آن بر حسب این موضوع مشخص می شود. پمپ ها با توجه به اینکه دارای بدنه مقاوم است، از جنس و آلیاژ مختلف ساخته شده است که قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. به طور کلی با توجه به کاربرد زیاد این محصول در صنایع، قیمت آن نیز بر اساس مدل آن انتخاب می شود.

پمپ کف کش به دو صورت اینترنتی و حضوری خریدار می شود که در هر دو روش کیفیت و مرغوبیت آن مورد توجه افراد قرار می گیرد. افرادی که تمایل به خرید این محصول دارند باید از تمامی جزئیات مربوط به آن آگاه شوند و به واسطه افراد متخصص در این زمینه آگاهی های لازم را کسب نمایند.

از دیگر عواملی که افراد باید در زمان خرید پمپ کف کش به آن توجه کنند ارتفاع، حداکثر دبی، سایز لوله، جنس آن و… می باشد که در کاهش و افزایش قیمت تأثیر زیادی دارد. این نوع محصولات در دو نوع اصل و تقلبی در بازار موجود می باشد که در زمان خرید باید از کیفیت آنها اطمینان لازم را کسب نمود. این محصول چنانچه مخصوص کشورهای معتبر همچون ایتالیا باشد قیمت آن به مراتب بالاتر است و برعکس.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>